איך להיות עקביים עם ייצור תוכן לאתר ולמה זה חשוב?

כתיבת תוכן

תוכן הוא אחד מאבני היסוד בקידום האתר שלנו. בעצם, אם תחשבו על זה רגע, תוכן מהווה את הליבה של האתר ואת הסיבה לקיומו. בין אם התנועה מגיעה מחיפושים במנוע חיפוש או מקישורים חיצוניים, אותם גולשים שמגיעים אלינו מצפים למצא אצלנו תשובות לשאלות או מידע אחר שדרוש להם. במילים אחרות, הם באו בשביל התוכן! במאמר הזה ננסה להבין כיצד ליצור תוכן איכותי לאתר או אפילו לדף העסקי בפייסבוק או אפילו לרשימת התפוצה שלכם. מילת המפתח כאן היא עקביות. בחלק הראשון נגדיר מהי 'עקביות' ומה יכול להיות מבלבל כל כך במושג הזה. תשארו, יהיה עקבי.

מהי עקביות ומדוע אנחנו צריכים אותה?

בכל תוכן שאתם יוצרים, נסו תמיד לחדש, להפתיע ולהיות לא צפויים. אם תכתבו דברים ידועים, מדוע שמישהו יבחר לקרא אותם? אני מקווה שאתם רואים כבר לאן אנחנו חותרים כאן:

עקביות איננה באה על חשבון עניין, הפתעה וחידוש. אם תזכרו את זה, חצי מהעבודה כבר עשינו.

אז מה היא בכל זאת אותה 'עקביות'? ניתן להגדיר אותה בהרבה דרכים. לדעתי זה פשוט דרך לשמור על פורמט אותו הקורא מצפה לקבל. זה יעזור לו לקבל את התוכן בצורה טובה. חוסר בעקביות יוצר משהו צורם וזה יכול להיות על פני הרבה מישורים. כל אחד צריך מידה מסויימת של יכולת לצפות את הבאות, זה נכון גם לאתרי אינטרנט. עקביות היא הדרך שלנו לאפשר את היכולת הזו.

כמו כן, יש חשיבות של עקביות בפרסום תוכן עבור קידום אתרים אורגני – כי זה גם משדר לגוגל שיש כאן אתר "חי ובועט" וגם מאפשר לאתר להתקדם על עוד ועוד ביטויים שונים.

בואו נדבר על סוגים שונים של עקביות ונראה מדוע כל אחד מהם נחוץ לנו:

עקביות על פני זמן

עקביות על פני זמן הוא רעיון מאד פשוט – עלינו לשמור על תדירות קבועה פחות או יותר של פרסום תכנים. פרסום תכנים באופן שאיננו רציף פוגע בנו בשתי דרכים. הראשונה היא שמי שאהב את התוכן והיה רגיל לפרסומים מידי זמן מה יתאכזב כאשר אלו יפסיקו להגיע. מהצד של צורך התוכן זה נראה לא טוב. הפגיעה השניה תהיה מכיוון גוגל. מנוע החיפוש של גוגל מבין את חשיבות התדירות האחידה בפרסום והוא מאד מעריך ומתגמל אותה.

שימו לב שאני לא אומר למשל שצריך להמנע מפרסום פוסט מיוחד לאירועים או חגים. מה שכן, אם אתם נוהגים לעשות זאת, תצטרכו להיות עקביים ולפרסם תוכן בכל אירוע או מועד בסדר הגודל בו הרגלתם את צרכני התוכן שלכם.

סגנון

תהיה הסיבה שאתם מפעילים אתר אשר תהיה, אני בטוח שהיא לא משתנה כל חודש, נכון? זה לא שבינואר אתם מוכרים סניקרס לבני נוער ובפברואר מנויים למועדוני גולף, או שאני טועה?..

סגנון אחיד יאפשר למי שצורך את התוכן שלכם להרגיש בבית ולהתחבר אליו יותר בקלות:

  • שפה – עקביות בשפה תעזור לכם ליצור סגנון שהוא שלכם וכך לתת את התחושה שיש מישהו שעומד מאחורי הדברים. סגנון יכול להתבטא בשימוש בשפה גבוהה, בסלנג או בסוג הפניה (גוף שני יחיד, רבים וכו').
  • מצב רוח – אולי יש דרך יותר טובה לכתוב זאת, בכל מקרה, הכוונה היא לטון הדברים. ישנם טקסטים שהם יותר שמחים, ישנם כאלו שהם קצביים וכו'. כל זה נקבע גם על ידי אורך הטקסט וחלקיו השונים.
  • סוג טקסט – האם אתם כותבים טקסט אינפורמטיבי או שאולי הוא פרסומי לחלוטין? הכל טוב, רק תהיו עקביים. מעבר לתוכן מאד פרסומי מכיוון של תוכן אינפורמטיבי ולהיפך יצרו לכם ממש בעיה ויבריחו גולשים.

אם תרצו בכל זאת לגוון בין סגנונות, תוכלו לעשות זאת בעזרת כותבים שונים. צרו כותבים שונים כאשר לכל אחד הסגנון שלו עליו הוא שומר ב… אמממ… עקביות (-;

אסטתיקה

הכוונה שלי כאן היא שגם מבחינת הנראות של התוכן, הוא צריך להיות עקבי. אם אתם מפרסמים בדר"כ פוסטים אינפורמטיבים עם הרבה תרשימי זרימה ופתאום מפרסמים מאמר 'ערום' על נושא דומה, זה לא מאד עקבי ויוצר משהו צורם אצל צרכן התוכן.

אלמנטים עליהם חשוב לשים אתת הלב כוללים:

  • גרפיקה – דאגו שכל הפרסומים שלכם הם בעלי שפה גרפית דומה. מעבר משפה גרפית אחת לשניה יכול לקראת מידי פעם אבל הוא גם משדר משהו. הוא משדר מעבר מתקופה אחת לשניה, מישן לחדש.
  • פונט – לפונטים יש הרבה כוח. אני בכלל ממליץ לתת לעניין תשומת לב ולבחור פונט שמתאים לתכנים שלכם. לאחר שהחלטתם על שילוב פונטים, משקלים וגודל אות לכל אחד מהאלמנטים השונים – השארו איתם והקפידו עליהם. אם תעשו זאת, כבר התוכן שלכם יראה יותר טוב מ90 אחוז מהתוכן שמתפרסם.
  • תמונות – גם כאן יש מקום לעקביות וגם כאן היא חשובה למרות שאני יודע שיש מי שמפקפק בכך. יש דוגמאות לאתרים שבונים שפה עקבית עם תמונות בנושא מסוים, נניח חיות או אוכל או דברים כאלו. אם אתם צריכים להשתמש בתמונות שאינן תמונות 'אווירה', גם לזה יש פתרון ודרך ליצור עקביות וזאת על ידי פרופורציות גדלים ופילטרים למשל.

סיכום

שמירה על עקביות על פני הגורמים שציינו תאפשר לכם לפתח שפה יחודית ולמשוך גולשים בחזרה פעם אחר פעם. יש עוד סוג של עקביות ששווה להזכיר בקצרה והיא עקביות על פני פלטפורמות שונות, או לפחות התאמה ושיקלול שלהן. יכול להיות שתבחרו בסגנון תוכן אחד לאתר ובסגנון מעט שונה לפייסבוק, זה הגיוני בהחלט. חשוב אבל לקבל החלטה מושכלת בעניין, לחשוב על כל מערך התוכן שלכם ולבנות אותו שיהיה מתואם האחד עם השני.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים