כדי להיות יזמים נהדרים אתם לא צריכים בהכרח להיות בעלי תואר אקדמי, בעלי חשבון בנק גדול או אפילו עם ניסיון עסקי, כדי להתחיל משהו שיכול להיות ההצלחה הגדולה הבאה. עם זאת, אתם כן זקוקים לתכנית איתנה ולדרייב לראות אותה מתממשת.
אם אתם יזמים, רוב הסיכויים שכבר יש לכם דרייב, אבל יתכן שלא תדעו כיצד להתחיל לבנות את העסק שלכם (למשל, האם לשכור משרד, או לקנות בהזדמנות שטח משרדי בעזרתה של חברה לייעוץ משכנתא), בשביל זה אנחנו כאן.
- מימון העסק
תכנון המימון העסקי הוא היסוד שישפיע על ההחלטה אם לפתוח את העסק או לא. כיזמים, מומלץ להשתמש מידית בשירותיו של רואה חשבון שיסייע לכם לפתוח תיק במס הכנסה, וידריך אתכם כיצד להסדיר את כל נושא המיסים והכספים הקשורים בהקמת עסק.
יש דרכים שונות להשגת משאבים הדרושים לפתיחת העסק, למשל:
- לממן את הסטארט-אפ בעצמכם – הפעלת אתחול העסק עשויה להימשך זמן רב, אבל, היי! אתם אלה שתשלטו בגורל ובהון שלכם.
- לבקש מהבנק הלוואה לעסקים קטנים (אם כבר יש לכם משכנתא, או ביקשתם מחזור משכנתא, ייתכן ותתקשו לקבל הלוואה נוספת, יועץ המשכנתא יעזור לכם).
- להתחיל בקמפיין מימון המונים באופן מקוון.
- העריכו את עצמכם
התחילו בשאלה הבסיסית ביותר: מדוע אתם רוצים לפתוח עסק?
השתמשו בשאלה זו כדי להחליט איזה סוג של עסק אתם רוצים לפתוח. ברגע שהסיבה ברורה לכם, התחילו לשאול את עצמכם שאלות נוספות שיעזרו לכם להבין את סוג העסק שאתם צריכים לפתוח, ואם יש לכם את מה שנדרש:
- מהם הכישורים שלכם?
- מהי התשוקה שלכם?
- מהו תחום ההתמחות שלכם?
- כמה כסף אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא, בידיעה שלא מעט עסקים החדשים נכשלים?
- כמה הון תצטרך?
- מהו סגנון החיים שאתם שואפים לנהל?
- האם אתם בכלל מוכנים להיות יזמים?
ענו בכנות מוחלטת על השאלות האלה. כך תוכלו ליצור בסיס לכול מה שתתחילו לעשות בהמשך הדרך. לכן, עדיף לדעת את האמת כבר עכשיו, מאשר מאוחר יותר.
- חשבו על רעיון עסקי
יש לכם כבר רעיון עסקי מנצח? מעולה. אתם יכולים להמשיך לסעיף הבא. אם לא, יש מספר דרכים לסיעור מוחות כדי למצוא רעיון טוב. למשל, שאלו את עצמכם:
- מה הלאה, איזו טכנולוגיה תשנה את הנוף העסקי?
- האם כדאי לתקן בעיה שמטרידה אנשים רבים
- האם להפנות את הכישורים שלי לתחום חדש לחלוטין
- האם להשתמש בגישה טובה, זולה ומהירה יותר מזו הקיימת?
כמו כן, צאו לפגוש אנשים ושאלו אותם שאלות, חקרו רעיונות ברשת ועוד.
- עשו מחקר שוק
האם מישהו אחר כבר עושה את מה שאתם רוצים להתחיל לעשות? אם לא, האם יש לכך סיבה טובה?
התחילו לחקור את היריבים או השותפים הפוטנציאליים בשוק. לדוגמה, צרו קשר טלפוני עם אנשים, או פגשו אותם פנים אל פנים, כדי לבדוק איתם שאלות כמו:
- ״אילו גורמים הם לוקחים בחשבון בעת רכישת מוצר או שירות זה?״
- ״אילו תחומים הם היו מציעים לשיפור?״
שימו לב לטעויות הנפוצות שאנשים מבצעים כשהם מתחילים את מחקר השוק שלהם:
- משתמשים במחקר משני בלבד
- משתמשים רק במשאבים מקוונים
- סוקרים רק אנשים שהם מכירים
- קבלו משוב
תנו לאנשים ליצור אינטראקציה עם המוצר או השירות שלכם, כדי לראות כיצד הם צורכים אותו. זוג נוסף של עיניים יכול לעזור לכם לראות שאולי פספסתם משהו. בנוסף, אנשים אלה יהפכו לחסידים הראשונים של המותג שלכם, במיוחד אם תקשיבו לתשומות שלהם ואם הם יאהבו את המוצר.
על ידי דחיפת המוצר, קבלת המשוב, והתאמתו מחדש לפני דחיפת המוצר הבא, אתם יכולים להשתפר כל הזמן ולוודא שאתם נשארים רלוונטיים.
רק חשוב להבין שחלק מהעצות שתקבלו, משמעותיות או לא, יהיו טובות וחלקם לא. לכן, אתם צריכים להצטייד בתכנית לטיפול במשוב. לדוגמה:
- להאט ולשקול את מה ששמעתם
- להתחיל באמירת תודה גם למי שנתן לכם משוב שלילי
- לחפש גרגר של אמת אצל אנשים שמנסים לעזור ונראה כאילו לא אהבו את הרעיון
- להאזין למשוב בסקרנות
- לשאול שאלות כדי להבין למה מישהו אהב (או לא אהב), משהו ואיך ניתן לשפר זאת.
כעת, תוכלו לכתוב את התכנית העסקית שלכם ולהתחיל לפתח את המוצר או השירות שלכם.