טיפים לעיצוב משרד קטן

העבודה גוזלת מאתנו את רוב שעות היום, אז למה שלא נבלה זמן זה בסביבת עבודה מעוצבת ונעימה?

הנה כמה היבטים חשובים שכדאי לקחת בחשבון בעת תכנון ועיצוב משרדים, כדי שתחושת העובדים שייכנסו למשרד המחודש, תהיה של ׳ברוכים הבאים׳, תחושה שתדרבן אותם לגשת במלוא המרץ למשימותיהם.

רהיטי משרד באיכות גבוהה

אם תעדיפו לרכוש ריהוט זול יותר, זכרו את האמירה: ״אתם מקבלים את מה ששילמתם עבורו״. רכישת רהיטים באיכות נמוכה מכול סוג שהוא, עלולה לתרום ל-: 

  • אווירה של חוסר השראה במשרד
  • הפחתת התפוקה
  • בעיות בריאותיות של העובדים

אם אתם רוצים להפחית את מספר ימי המחלה וההיעדרות ולשפר את התפוקה – כסאות משרדיים ארגונומיים הם השקעה נבונה.

אור טבעי והרבה ירוק בעיניים

לתאורה ולצמחיה יש חלק חשוב ביצירת משרד פרודוקטיבי. 

  • ראשית, האור הטבעי מאפשר לאנשים לראות את הדברים טוב יותר.
    • הראייה של בני אדם נועדה להסתגל לשינויי האור הטבעי בשעות היום, כך שאור זה עדיף לעיניים שלנו, מאשר תאורת הניאון הקרה.
    • תאורה מלאכותית גורמת לכאבי ראש ולעומס על העיניים, שלא לדבר על תחושות של סחרחרת.
  • שנית, האור הטבעי משפר את הפרודוקטיביות. סוג האור אליו אנחנו נחשפים שולט ברמת המלטונין שלנו, שמצדה משפיעה על היכולת שלנו להישאר ממוקדים וערים.

מחקר שנערך לאחרונה ובדק מבוגרים צעירים, הראה כי חשיפה רבה יותר לאור הטבעי תרמה לתחושה של ערנות רבה יותר, בעוד שעבודה בחלל מואר בתאורה מלאכותית, הובילה לתחושות של נמנום.

אחד המרכיבים החשובים לעיצוב משרד עדכני, הוא ניצול קירות הזכוכית או מציאת חלל עם חלונות גדולים, שיאפשרו להכניס פנימה את הירוק.

החל מסטארט-אפ צנוע, דרך עסקים קטנים ועד לתאגידים גדולים כמו גוגל ופייסבוק – מגמה זו היא היום המציאות של משרדים מעוצבים רבים.

ממצאים הקשורים למבנה ירוק מלמדים כי:

  • חלה עלייה של 11% בפריון, כתוצאה משיפור מערכת האוורור.
  • חלה עלייה של עד 23% בפריון, כתוצאה מעיצוב תאורה משופר.
  • חל שיפור משמעותי בגיוס עובדים ושימורם, כתוצאה מעיצוב משרדי ירוק.

שטח משרד בגודל המתאים

כדי להבטיח שהעובדים יוכלו לנוע בחופשיות , וודאו ששטח המשרד מספיק לעסק שלכם, בין אם אתם מתכננים סגנון של: 

  • תחנות עבודה 
  • תאי עבודה 
  • או חלל פתוח. 

הבנת הדרך שבה העסק יוכל לנצל את החלל ולנהל את המרחב ביעילות, תעזור לכם להבטיח שהעיצוב לוקח בחשבון את התנועה החופשית, גם לצרכים העכשוויים וגם לטווח הרחוק.

סוגיה זו היא גם פרקטית וגם בטיחותית. אם מתרחשת חלילה שריפה, או מצב חירום אחר, חשוב שהמקום יהיה מספיק מרווח כדי לאפשר לאנשים להימלט מהבניין בבטחה ובמהירות.

אחסון, סדר וניקיון

ברוב המקרים, האחסון הוא הדבר עליו מדלגים כשמתכננים את עיצוב המשרד, אבל מדובר בגורם חשוב מאוד שיש לקחת בחשבון בשלב התכנון. 

בנוסף לשימוש בפתרונות ללא נייר, כמו אחסון בענן, בדקו סוגים שונים של ריהוט משרדי המאפשרים לייעל את חלל המשרד שלכם, ומאפשרים לאחסן כל דבר במקומו. כמובן שבחירת הריהוט המתאים, תעזור לכם מבחינה זאת.

אלמנט נוסף שעיצוב משרדים צריך לקחת בחשבון יוכלו אולי לספק לכם העובדים: סדר וניקיון.

למרות שמדובר באלמנט עיצובי פחות מוחשי מאשר אחסון ומקור אור טבעי, זה חשוב לא פחות, מכיוון שהסדר והניקיון משפיעים על תדמית המשרד ועל יעילות העובדים.

כמובן, תוכלו תמיד לדרוש מהצוות להקפיד על שולחנות משרד נקיים בסוף יום עבודה. שימוש בגישה דומה במשרד שלכם יאפשר לכם לשמור על משרד מסודר, כשכל דבר נמצא במקומו. 

לא תרצו שכוסות קפה מלוכלכים על השולחנות או ניירות שהתגלגלו לרצפת החדר, יהרסו את העיצוב היפה שרציתם להציג בפני הלקוחות.

אפילו תכנון שעת ניקיון משותפת אחת לשבוע לכול העובדים, יכולה לסייע לכם בשמירה על משרדים נקיים ומסודרים, וגם לקצץ בהוצאות האחזקה והניקיון שלכם.

עיצוב לובי נוח

יש עסקים שמוותרים על פקידת הקבלה. לדוגמה, אחת החברות השתמשה במקום בשולחן קבלה, בבועות שהודבקו לרצפה וכיוונו את האורחים שהגיעו למשרד. בועות אלה נצבעו בצבעים שונים, וכשלקוח הגיע ורצה להגיע לחדר מסוים, כל שנדרש זה לעקוב אחר צבע הבועה המתאימה.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים