איך לשמור על קשר עם הלקוח בעידן הדיגיטלי

בעלי עסקים ומשווקים רבים מסכימים כי קשה יותר לשווק מוצר או שירות ללקוח קיים מאשר ללקוח חדש, לכן ההמלצה של אנשי מקצוע בתחום היא לטפח ולשמור על קשר רציף עם הלקוחות.

בימים בהם יש ריבוי של כל כך הרבה עסקים מכל הסוגים מה שמביא עסקים רבים למצב בו הם נלחמים בצורה נואשת מול תאגידים ישנים וחדשים. סיפוק ושביעות רצון הלקוח כבר איננה מספיקה לבניית נאמנות של הלקוח כלפי החברה או השירות אותו הוא מקבל. משמעות הדבר שעסקים חייבים להמציא את עצמם כל פעם מחדש ובעיקר – לדאוג לשימור לקוחות. כחלק מתהליך שימור לקוחות, חשוב לא רק לגייס לקוחות חדשים אלא גם לשמר את לקוחות קיימים. מעבר של לקוחות לעולם הדיגיטלי ובחירה באלטרנטיבות מקוונות הפכה בשנים האחרונות למגפה מדבקת מה שהביא עסקים רבים לשנות את כל פעולות השיווק העסקי שלהם. אז איך שומרים על קשר עם הלקוח בעולם הדיגיטלי וגורמים לו לחזור אלינו שוב, ושוב?

שליחת SMS: המכשיר הנייד הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו יחד איתו הפכו הודעות SMS לכלי שיווקי יעיל ביותר. הנתונים מראים כי מעל ל-90% מהודעות ה-SMS שנשלחות נפתחות על ידי מקבלן תוך מספר דקות. באמצעות שליחת SMS ללקוח ניתן לשמור על קשר רציף ע"י שליחת תזכורת לתורים, חידוש מנוי, מוצר חדש שנכנס למלאי, מבצעים, ברכה לשנה חדשה ואפילו שליחת חשבונית חודשית מהווה סוג של קשר קבוע בניכם לבין הלקוח.

דיוור אלקטרוני: מדובר בערוץ שיווקי, זול ומהיר לעסקים. כאשר הדיוור האלקטרוני הוא בעל ערך שיווקי  נוצרת מערכת יחסים ארוכת טווח שתגרום לקהל היעד לרצות לפתוח את המיילים שלך, לראות מה כתבת במייל.
דיוור אלקטרוני מאפשר לשלוח ללקוחות חומרים ומידע אשר מותאמים באופן אישי ללקוח- כאשר הוא יכיל מידע  אודותיכם, ואודות השירותים והמוצרים שאתם משווקים ורלוונטים עבורו וכו'.
גם במקרים בהם הלקוח אינו פותח את דבר הדואר, הוא עדיין מקבל תזכורת מבית העסק שאתם עדיין שם בשבילו.

תוכן איכותי: עולם האינטרנט עובד היום על תוכן וקישורים. ללא תוכן איכותי קשה מאד להתקדם במנועי החיפוש. שיווק באמצעות תוכן הוא לבחור את המסרים השיווקיים המובילים, לעטוף אותם ולהצפין אותם בתוך כתבת תוכן איכותית, חדשנית ומקורית אשר תהיה בעלת ערך מוסף לקורא ותיתן מענה לצרכים שלו.

פחות תוכן מכירות ישיר, יותר שיווק בדרכים עקיפות מעוררות סקרנות והנעה לפעולה מצד הלקוח. כתבו תוכן מעניין והפיצו אותו במגוון הפלטפורמות הדיגיטליות הקיימות.

וטיפ אחרון שתמיד עובד: זכרו תמיד את הלקוחות הקיימים, ותנו להם סיבה לחזור אליכם ע"י מבצע או הנחה. לקוח שמקבל יחס מועדף, מפתח זיקה וקשר מיוחד לבית העסק. לקוח מרוצה הוא לקוח שמפרגן לעסק ומביא בעקבותיו לקוחות נוספים.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים