הדרך הנכונה לביטול משכנתא

ביטול משכנתא

ביטול משכנתא – החלום הרטוב של הישראלים

המשכנתא היא לרוב ההתחייבות הכספית הגדולה ביותר שלוקחים על עצמם, זוג נשוי או אפילו רווקים, לצורך רכישת דירה, בית או נכס להשקעה. ההגדרה הרשמית של משכנתא היא הלוואה גדולה שניתנת לאורך זמן, במטרה לקנות רכוש, לרוב למגורים, אבל ניתן לעשות גם שימוש אחר בכסף.

כך או כך, בקרב רובינו המילה משכנתא שווה לקללה שהיינו חייבים בעל כורחנו לקחת, לצורך רכישת בית חלומותינו. שנוכל לגור בכיף בנכס שהוא שלנו.

מה שכן, בגלל המשכנתא והתנאים שלה, בית חלומותינו הוא לא באמת שלנו, אלא של הבנק, וזאת למשך בין 10 ל 30 שנה, תלוי לכמה זמן נפרסה המשכנתא שנלקחה. יותר מזה, כחצי מהתשלומים מורכבים למעשה מהחזרים עבור ריביות ההלוואה והם לא ההלוואה עצמה וגם זה כמובן תלוי באיזה סוג משכנתא לקחתם. 

 הדרך הנכונה לביטול משכנתא

אם היו אומרים לכם שיש דרך שבה תוכלו למעשה לבטל את המשכנתא, הייתם בטח קופצים על המציאה. 

אז זהו, שזה לא כל כך פשוט. בשביל לבטל משכנתא צריך להמציא את הכסף שאנו חייבים ללווה שהוא בדרך כלל אחד הבנקים, ואז יש תהליך טכני שיש לבצע מול רשות מקרקעי ישראל והבנק עצמו לצורך ביטול רשמי של המשכנתא. 

אז ליום שיהיה לכם את הכסף לבטל את המשכנתא, בחרנו כבר עכשיו להציג לכם את התהליך הטכני של ביצוע הביטול בפועל, ככה שתדעו מה לעשות באותו היום הנכסף. אגב ביטול משכנתא מבוצע גם במקרה והנכס נמכר ולא נרכש נכס אחר במקומו, ככה שיכול להיות שכן תתקלו במצב כזה עוד יותר מוקדם ממה שאתם חושבים. 

לצורך ביטול פורמלי של המשכנתא יש לבצע מספר פעולות: 

  1. פנייה לבנק בבקשה לקבלת מכתב "כוונות לסילוק משכנתא" המכתב הזה עושה סדר וכולל פירוט של הכספים שנשארו ויש להעביר לבנק לצורך ביטול המשכנתא
  1. לאחר קבלת המכתב הזה, יש להעביר לבנק את כלל הכסף, ולהמתין לאישורו בנוגע למחיקת החובות שנותרו. אם חשבתם שבזה הסתיימה החתונה הקתולית עם הבנק, או בשמה הרשמי משכנתא, אתם טועים
  1. כעת, עליהם לפנות לאחד ממשרדי הרישום הממשלתיים. מומלץ לבדוק מול כל אחד מאותם משרדים ממשלתיים באם אצלם רשומה המשכנתא, או היכן נרשמה "הערת אזהרה". הערת אזהרה בלשון פשוטה יותר הינה, אזהרה שבאה להתריע ולהודיע כי על הכנס הזה קיימת התחייבות מטעם הרוכש. המטרה היא שקיפות למול מי שמעוניין לרכוש את אותו נכס שאנו מעוניינים למכור. 

הלשכות הרלוונטיות אליהם יש לפנות הן: רשות מקרקעי ישראל, טאבו, לשכת רישום מקרקעין, רשם המשכונות. בחלק מהגופים יש לשלם אגרה בשביל לקבל את האישור הרישמי. 

אגב, חלק מהבנקים מציעים לבצע את השירות הזה עבורכם. עם זאת אנו ממליצים עדיין לוודא ולקבל אישורים רשמיים וכתובים מכלל הגופים הנ"ל שאכן בוצעה פעולה לביטול כל רישום בנוגע למשכנתא שלכם, לאחר ששולמה במלואה. 

לרוב לאחר ההחזר של כלל המשכנתא, אנשים פשוט שוכחים לבצע את התהליך הבירוקרטי הזה למול הגופים הללו, השנים עוברים, ואז בעת מכירת הנכס פתאום מגלים את הרישומים ויש צורך כעת לבטל אותם, תהליך שיכול לעכב את המכירה וחבל. 

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים