ניהול עסק והתנהלות בתוך התמכרות לסמים קלים

התמודדות עם משברים עסקיים, תשלומים שלא נכנסים בזמן, שיווק שלא תמיד אפקטיבי ועוד, זוהי רק מנת חלקם הקטנה של רוב בעלי העסקים הקטנים והגדולים גם יחד. וכידוע, לכל אחד ואחת מאיתנו יש דרכים אחרות להתמודד עם סטרס. חלק מאיתנו, פונים גם לסמים קלים בכדי להתמודד עם לחצים שונים. ניהול עסק וההתנהלות בתוך ההתמכרות לסמים קלים, הנה כמה מילים בעניין.

כל בעל עסק יודע: ניהול עסק קטן לא תמיד פחות מלחיץ מהניהול של עסק גדול. ובעוד שחלקנו פורקים את הסטרס שאנחנו צוברים דרך ספורט, חלקנו האחר פונה לשימוש בסמים קלים, אולי גם קשים. גמילה מסמים עשויה להיות מורכבת, ולכן ריכזנו עבורכם את השורות הבאות. אם קשה לכם להעביר יום שלם בעסק ללא עישון סמים, ייתכן שיש בעייתיות מסוימת בהתנהלות הזו. במקרים מסוימים, הבעייתיות בהתנהלות תוביל למצב של התמכרות לסמים מסוגים שונים.

הבדלים בין בעלי עסקים קטנים וגדולים

אז בעצם, מה מבדיל את בין בעלי העסקים שאינם מעשנים סמים קלים, לבין בעלי עסקים שמגיעים למצב של תהליך גמילה מסמים ואלכוהול? ובכן, במקרים רבים מדובר למעשה בתוצאה בלבד. במילים אחרות, התמכרות לסמים היא תוצאה, והיא האפקט הנוצר כתוצאה ממשקעים רגשיים ונפשיים שונים, לעיתים גם כפועל יוצא מבעיות רפואיות שונות.

בעוד שחלק מבעלי העסקים מתמכרים לסמים קלים בלבד, בעלי עסקים אחרים עשויים להתחיל שימוש בסמים קשים. ובזמן שחלק מבעלי העסקים משתמשים בסמים קלים רק באירועים מיוחדים, בעלי עסקים אחרים יכניסו את הסם הקל לתוך העסק.

התנהלות של בעל עסק קטן ש"מנהל" גם התמכרות לסמים

הם יעשנו קנאביס בזמן העבודה, יעשנו עם העובדים שלהם, אולי עם קולגות ועוד. מה שאנחנו מנסים להגיד זה, שכל אחד ואחת מאיתנו בנויים אחרת. בסופו של דבר, זה בדיוק מה שמוביל מכון גמילה לבנות תוכנית גמילה מותאמת אישית לכל נגמל ונגמלת.

בשורה התחתונה, ניהול עסק הוא פרויקט מספיק מורכב. ואם מוסיפים על הפרויקט הזה גם צורך של גמילה מסמים מסוג כזה או אחר, יש 2 תוצאות אפשריות. האחת היא, שבעל העסק ינהל באופן הזה חיים שלמים אשר משלבים בין שימוש בסמים לבין עבודה בעסק. התוצאה השנייה היא, ניהול עסק כושל שרק הולך ומתדרדר בעקבות התמכרות לסמים שמחריפה.

חלק מהאנשים בעלי נטייה התמכרותית חזקה יותר

בעוד שחלק מהאנשים מסוגלים להשתמש בסמים קלים במשך כל ימי חייהם ולא להתמכר להם, עבור אנשים אחרים מדובר בבעיה מורכבת יותר. וכן, גם כאשר מדברים על סמים קלים זהו המצב, למרות שנהוג להגיד שלא ניתן להתמכר להם.

אז זה נכון שברוב המקרים לא ניתן להתמכר פיזית לסמים קלים, אבל אנשים כן מתמכרים להשפעות הפסיכולוגיות-רגשיות שנוצרות כתוצאה משימוש בסמים קלים. ואם מדברים על בעלי עסקים, למעשה מדובר באנשים שחווים לא מעט סטרס במהלך כל יום עבודה.

גמילה מסמים במכון גמילה עוטף ותומך

מאחר שבעלי העסקים עובדים בסביבה מלחיצה, חלקם בוחרים לברוח-רגשית למקומות של שימוש באלכוהול, סמים, הימורים ואפילו שופינג. אם אתם מרגישים שהלחץ מכניע אתכם, אנחנו ממליצים על פנייה למכון גמילה שיוכל להתאים לכם תוכנית אישית. כמו כן, אולי כדאי לקחת גם קצת חופש.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים