אין שאלה שחשוב להיות במקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, אך כן נכון לשאול כיצד ניתן להגיע ליעד, ופה נציין שהכי טוב לחבור אל אדם מקצועי בתחום, כי מה שהוא כבר יודע, לכם ייקח שנים להשלים, אך אם אתם מבקשים לבחון את המקצועיות של המקדם, מומלץ לוודא שגם הוא עוקב אחר חמשת הטיפים הבאים:
השקיעו בחיפוש מילות מפתח
השקעה בחיפוש מילות המפתח הנכונות ביותר היא השקעה שיש להקציב לה זמן, וזאת כי מנוע החיפוש סורק בתכנים מילות מפתח מסוימות ובהתאם התוכן מדורג – גבוה יותר או פחות. בנקודה זו נזכיר את מערכות SEO שמאפשרות לחקור מילות מפתח. לאחר שמבינים עם אלו מילים רצוי לעבוד, מטמיעים אותן בטקסטים, אותם טקסטים שבחרתם לכתוב ולהזין באתר, כאשר פה נציין שקידום אורגני מסייע להיות במקום ראשון בגוגל והוא מבוסס לא מעט על איכות התוכן שהאתר מכיל, משמע חשוב שהתוכן יהיה קשור לנושא, מקורי ואיכותי.
השקיעו באתר
אתר עסקי הוא כרטיס הביקור של העסק ועל כן עליו להיות בו זמנית ברור, מקצועי ונוח לשימוש. כמו כן, עליו להיות רספונסיבי, משמע מותאם לנייד, וזאת כי רבים כיום זונחים את המחשב הנייד והנייח ובעיקר דולים מידע מהנייד. בנקודה זו נציין שגם לאחר שהאתר קיים, חשוב לוודא בכל רגע נתון שהוא אכן במצבו האופטימלי, משמע שנוח להתמצא בו, שהוא מוביל לסגירת עסקה, שהוא מעניק תחושת אמינות ומקצועיות, שהוא אינו מצריך למלא הרבה פרטים בעת הליך המכירה וכדומה. פה נחדד שעל מנת לדעת בכול נקודת זמן מה מומלץ לשפר, ראוי להיעזר בכלים ייעודיים, דוגמת מבחן A/B שמסייע להשוות גרסאות, מפות חום שמסייעות לבחון אלו אזורים באתר יותר פופולאריים וכדומה.
מבחן ההוכחה
גוגל מבקש לדעת שאתם אנשים אמיתיים ועל כן אם קיימים קישורים חיצוניים שמפנים לאתר, הרי שמדובר בהוכחה בשטח, אך פה יש להיזהר מחמדנות, משמע אין לפזר שלל קישורים ובטח שאין לייצר קישורים באמצעות כלים אוטומטיים. לצד קישורים, גם ניתן להוכיח אמינות בדרכים נוספות. כיצד? הוכיחו פעילות חברתית, פרסמו תמונה ופשוט שתפו נתונים אישיים, כגון כתובת ומספר טלפון.
תמשכו את הגולשים פנימה
הקידום האורגני הנו עולם מרתק שניתן ללמוד עליו עד בלי די, ופה נציין שבין היתר גוגל מנקד בהתאם לזמן השהייה באתר. מסקנה? תגרמו לגולשים להישאר כמה שיותר זמן, וזאת ניתן לבצע באמצעות מגוון דרכים: פרסום סרטונים קצרים ובעלי ערך מוסף, הטמעה של מאמרים קשורים, הטמעה של תמונות וכדומה. כמו כן, נציע שמומלץ לבוא לקראת גוגל – מומלץ לסייע לו להבין איזה מידע הוא סורק, ועל כן מוטב לעזור לו להבין מהי כותרת, מהו שם המוצר, מה רואים בתמונה וכדומה, כאשר פה אפשרי לנצל את ההזדמנות ולגרום לגוגל להבין מה שאנו מבקשים שהוא יבין.
טיפ אחרון לדרך?
תמיד תעמדו על המשמר, אל תניחו שאמצעי שיווק שנכונים עבור המתחרים גם נכונים עבורכם, חברו למומחה בתחום, היו סבלניים, הגדירו מראש תיאום ציפיות, תיישרו קו עם תקציב השיווק שהגדרתם, תדרשו לראות נתונים, בחנו עם אלו כלי עזר המקדם עובד ואל תחכו יותר מדי זמן לראות תוצאות, כי אם פועלים נכון בסוף הן מגיעות.