ספרי יעקב – פרשייה היסטורית מרתקת

ספרי יעקב הוא אחד מהספרים המרתקים ביותר שיצאו בשנת 2020. אין ספק שחייו של יעקב פראנק, אחד האנשים השנויים במחלוקת במאה השמונה עשרה, מגוללים שלל מעשיות וסיפורים פרובוקטיביים על אדם שקרא לעצמו משיח אך התבשר כמניפולטיבי ואף רמאי.

היסטוריה שנויה במחלוקת

הספר ספרי יעקב יצא לאור בפברואר 2020. הוצאות האור השונות מתמחות בהוצאה של ספרות מתורגמת והעשרה של עולם התרבות העברי, וכמו כן גם פרסום ספרות מתורגמת, שירה מקורית, וקידום עולם הספרות בישראל.

בכל מה שקשור לספרות, "ספרי יעקב" בא לידי ביטוי בפרשיה מרתקת המספרת את סיפורו של יעקב פראנק, דמות שפעלה במאה השמונה עשרה כמנהיג התנועה המשיחית. יעקב הגדיר את עצמו כמשיח לכל דבר במדינת פולין והיה מאוד בולט ביהדות מזרח אירופה באותה התקופה.

יעקב הגדיר את עצמו כמנהיג דתי ויצר כת משל עצמו עם תלמידים רבים שהאמינו בו כמשיח וממשיך שבתי צבי, משיח השקר המפורסם ביותר בישראל. הוא היה עובר מעיר לעיר, יחד עם חסידיו, ומפיץ את אמונותיו. כך נטה לצבור יותר פופולריות ואף הצטרפו אליו חסידים נוספים.

ספרי יעקב וחייו של יעקב פראנק

ספרי יעקב מציגה לנו את סיפור חייו של יעקב פראנק, משיח השקר המפורסם, שלא האמין באף דת חוץ משלו, ונהג לבצע פולחנים רבים יחד עם חסידיו תחת האמונה השקרית שהדת שלהם היא הנכונה וחשוב להפיצה בכל מקום ובכל מחיר.

ספרי יעקב הוא רומן היסטורי שנוי במחלוקת על אדם שביסס את עצמו כמנהיג כת ומשיח שקר הממשיך את דרכו של משיח שקר אחר הידוע בעם ישראל כשבתי צבי, וחסידיו של פראנק היו ידועים מאוחר יותר גם כ-"שבתאים".

אין ספק שסיפורים של משיחי שקר כאלו ואחרים, במיוחד כאלה שקשורים גם לנצרות, הם סיפורים מרתקים וספרות עתיקה ששווה הצגה מחדש בצורה מעט מודרנית יותר.

ספרי יעקב נכתב בטון מסוים ומוצג לנו מזווית עיניה של דמויות ספציפיות הסובבו סביב חייו של יעקב פראנק באותה התקופה. יעקב נולד למשפחה שבתאית ולכן אין זה פלא שגם בחר ללכת בדרך זו. בעוד שנהג להפיץ את משנתו ודבריו לכל מי שרק מוכן להאזין לו, הוא וחסידיו נהגו לקיים פולחנים שנויים במחלוקת ואף לעבור על חוקים יהודיים תוך כדי.

הסופרת המפורסמת מביאה לנו את סיפורו המרתק של משיח השקר יעקב פראנק בספר ספרי יעקב, רומן היסטורי יוצא דופן על החיים בפולין ובבלקן, היהדות במזרח אירופה, משיחי שקר, חיים של דת ואמון כאחד, ואילו דמויות היו בולטות במיוחד בתקופת המאה השמונה עשרה.

הספר נכתב ע"י אולגה טוקרצ'וק, כלת פרס נובל לספרות, המביאה לנו ספרות מופלאה ומצליחה להכניס אותנו אל תוך עולם הספרות הקסום והמכשף כאחד.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים