תהליך איתור מחוננים

תלמידים מחוננים פותחים את הדרך לעתיד טוב יותר. במידה ויש לכם ילד מחונן, אין ספק שגם הוא וגם אתם זכיתם כהורים גאים לתלמיד מצטיין ושאפתן. כיום יש מבחנים רבים להכנת תלמידים מחוננים ואיתור מחוננים בצורת אבחון מדויק ושאלות מורכבות. איך ניתן להכין תלמידים מחוננים ולמה זה דבר טוב?

הכנה ואיתור מחוננים

חשוב להכין תלמידים מצטיינים אל עבר העתיד אליו הם צועדים, בדרך להצלחה גם בחייהם הבוגרים ופיתוח הקריירה שלהם בתחום מבוקש.

הלומדות והחוגים השונים בהכנה לתלמידים מחוננים יכולות להיות גם פרונטליות וגם אונליין, כשהלומדות השונות מאפשרות תרגול ולמידה בצורה חכמה יותר, ישנה אפשרות למבחני הדמיה/סימולציות אונליין, כמו במבחן אמיתי, על מנת לשפר ביצועים עצמאיים של התלמיד מול המחשב.

באמצעות לומדות אלו, התלמיד יכול לתרגל בכל זמן שירצה, לבחון את עצמו על שאלות מנובאות שככל הנראה יהיו במבחן, וללמוד באופן עצמאי, לעומת למידה בבית הספר באמצעות מורה בכיתה. כך התלמיד גם הופך ליותר עצמאי וגם מצליח בזכות עצמו. כשיש יותר ידע, כך התלמיד יידע לגשת למבחן עם יותר ביטחון עצמי.

בעזרת שאלות מאוד ממוקדות, תרגולים רבים, שקופיות והסברים לכל שאלה, תרגולים לכל נושא בנפרד, דפי עבודה, ולבסוף סימולציות שונות של המבחן האמיתי למחוננים, כך התלמיד יכול להיות מוכן ולא להגיע למבחן בהפתעה, בנוסף ללחץ והתרגשות העשויים להשפיע על תוצאות המבחן.

למה כדאי להגיע מוכנים למבחן איתור מחוננים?

הדבר הכי חשוב במבחן מחוננים הוא להגיע מוכן. הרבה תלמידים אינם מגיעים מוכנים למבחן ואינם מכירים את השאלות או את סגנון השאלות, ולכן מרוב לחץ והתרגשות הם עונים תשובות שלא ברמתם ולא עוברים את המבחן, וזה מאוד חבל.

הכנה למבחן איתור מחוננים יעזור לתלמיד לעבור את המבחן על סמך יכולותיו ולא על סמך גורמים שאינם בשליטתו כמו התרגשות, לחץ, בלבול, חוסר ידע, ועוד. חשוב גם שהילד יורגל להיות בסביבת לחץ ויהיה מוכן למבחן יחסית מורכב ומלחיץ, מאשר שיקפוץ למים ללא כל הכנה בסביבה זו.

תלמידים מחוננים שמתאימים לתוכניות ואינם עוברים את המבחן מפוספסים ולא יכולים להראות את היכולות האמיתיות שלהם, ולכן חשוב להכין אותם בצורה מעמיקה למבחן איתור מחוננים. יחד עם הלומדות והחוגים השונים, בין אם זה פרונטלי או אונליין, ניתן להכין את התלמיד כך שיורגל לעבוד בסביבה מסוימת ויעבור את המבחן בהצלחה.

איתור מחוננים בהצלחה

הכנה למבחן איתור מחוננים תועיל מאוד לכם ולילד שלכם. אין שום סיבה שאם ילדכם הוא תלמיד מחונן, הוא לא יעבור את המבחן בהצלחה ויראה את היכולות שלו ורמת המשכל שלו בפיתרון בעיות ושאלות מורכבות, מבלי לנחש או להגיע עם חוסר ידע.

הורים רבים מאמינים בילדים המחוננים שלהם, מאמינים שהם יעברו את המבחן ללא כל הכנה אך ההפך הוא הנכון. גם אם הילד הוא תלמיד מצטיין ותלמיד מאוד מוצלח, וכמובן שהוריו מאוד גאים בו – עדיין חשוב להתכונן למבחנים ולתרגל שאלות שעשויות להיות במבחן.

אין ספק שההכנה למבחן איתור מחוננים מעלה לילד שלכם את הביטחון ועוזרת לו בלמידה בסביבת לחץ ותרגול שאלות שעשויות להיות במבחן. כך, הוא יוכל להגיע עם מוטיבציה, חשק ויהיה לו מספיק ביטחון עצמי ויידע על מנת לעבור את המבחן בהצלחה ולהגיע לשלבים הבאים בחייו, בדרך לקריירה מצליחה ומשגשגת וחיים אישיים ומקצועיים מוצלחים.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים