באיזה מקרים חשוב לעשות בדיקת מבנים?

התְשובה היא פשוטה, קצרה ונוחה- תמיד. אם לא עשיתם בדיקת מבנים או בדק בית במבנה או בבית שלכם, זה הזמן לעשות אותו. בעיקר אם נכנסתם למבנה חדש שרק הסתיים להבנות מטעם הקבלן, או סתם למבנה חדש מבעלים קודמים.

בדק בית היא הבדיקה המקיפה והיסודית ביותר שתעניק לכם את התמונה המלאה והמדויקת ביותר אודות ההוצאה הגדולה שביצעתם זה עתה. זו בדיקת איכות מחייבת במעמד בית משפט משום שהיא חתומה על ידי מהנדסים רשומים.

מה זה בדק בית ולמה זה חשוב?

כאשר מסיימים לבנות בית ומסיימים לוודא שהוא בטוח ותקין נכנסת לתוקפה תקופה שבמסגרתה הבניין מתחיל להתבסס בקרקע, קצת שוקע והמבנה מתייצב. זה השלב שבו הדיירים כבר נכנסו לדירה והם מתחילים להיות ערים לכל ההיבטים שקשורים בה. החל מסדקים בקירות, דרך מפלסים שלא מיושרים לחלוטין, עד לחלונות שלא אטומים עד הסוף וכל הליקויים שיש במבנה ובתשתיות שלו.

במסגרת החוק במדינת ישראל, קבלן שסיים לבנות בית מחויב ונושא באחריות כלפי המבנה למשך פרק זמן של כמה שנים, כאשר כל רכיב של המבנה מקבל פרק זמן ספציפי של אחריות ובעוד שכל חלקי הבית מבוטחים לשנה הראשונה מטעם הקבלן, ורובם ממשיכים גם לשנה השנייה, רק חלק מרכיבי הבית נכללים באחריות גם לפרק זמן ארוך יותר של חמש ושבע שנים.

הקבלן אחראי על תיקון הליקויים, אבל לא אחראי על האיתור שלהם. הוא מבצע את בדיקות האיכות שלו עם סיום הבנייה ולפני המסירה ומבחינת איתור הליקויים תפקידו תם. חשוב להבין שאם לא איתרתם את הליקויים בזמן ופג תוקף האחריות, אז עלות התיקונים או ירידת ערך הנכס תהיה על חשבונכם, ולכן לתזמון של בדק בית יש חשיבות עליונה.

למעשה, השאלה היא לא האם חשוב לעשות בדק בית , אלא מתי חשוב לעשות בדק בית, כי בלעדיו כמובן שאי אפשר, וכמו שניתן להבין, אם הבדיקה נעשית בשלב מאוחר מדי, אז ההפסד הוא וודאי בהחלט.

בדק בית היא בדיקה מקיפה של כל המבנה מבחוץ ומבפנים תוך בדיקה של מגוון הליקויים הפוטנציאליים שיכולים להיות בהיבטים שונים של המבנה על ידי צוות מקצועי ומיומן של מהנדסי בניין שזה בדיוק המקצוע שלהם. בסיום של הבדיקה שבאופן יחסי לא יקרה בכלל, מתקבל מסמך בעל תוקף משפטי אשר מונה את כל הליקויים של המבנה. ליקויים שלא אמורים להיות חלק ממבנה חדש. את המסמך הזה יש להגיש לקבלן שאמור לספק את התיקונים או התשלום תמורת התיקונים של הליקויים הללו, כאשר במידה והוא מסרב, למסמך כאמור יש תוקף משפטי.

תוקף משפטי פרושו שבמידה והקבלן מסרב לשאת בעלויות של תיקון הליקויים בית המשפט יאלץ אותו לעשות כן על בסיס המסמך החתום על ידי מהנדסים מורשים. בית משפט לא יכול לחייב קבלן לתקן ליקויים שאין עליהם חתימה של מהנדס, ולכן גם בהינתן ליקויים מובהקים, אבל המבנה לא עבר ביקורת של מהנדסים ואין מסמך שמסכם את תמונה המפה, המצב יהיה שונה לחלוטין. כמו בכל תחום גם כאן חוות הדעת המקצועית מהווה את כל ההבדל.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים