מקימים עסק חדש? תשקיעו בו, תרתי משמע

הקמת עסק חדש היא משימה כמעט בלתי אפשרית ואת זה צריך לדעת כל יזם. מספר העסקים שנסגרים בכל שנה נמוך רק במעט ממספר העסקים החדשים שנפתחים בו ומול הסטטיסטיקה הזאת צריך להתמודד כל יזם שמנסה להגשים את חלומו. אחד האתגרים המרכזיים שאיתם צריך להתמודד יזם צעיר הוא אתגר חוסר הוודאות. במקרה או שלא במקרה, זהו גם האתגר המרכזי שאיתו אמור להתמודד משקיע כשיר בתחום של השקעות נדל"ן, בבורסה, במט"ח ובכלל. בשורות הבאות ננסה לעשות עבורכם את החיבור בין השניים כדי לייצר תובנה אחת או שתיים, שיכולות להציל לכם את העסק ולקחת אתכם קדימה.

תהיו משקיענים, אבל גם משקיעים

כל מי שהקים אי פעם עסק בחייו מכיר את תחושת העשייה הגדולה שמלווה את השלבים הראשונים של הקמת העסק. הלב מלא תקוות, הראש מלא ציפיות ואנחנו עושים ועושים ועושים ועושים – שוכרים, משלמים, מזמינים מלאי, מזמינים מסמכים, סוגרים רואה חשבון, מזמינים שלטים, מסדרים, מפרסמים ולא מפסיקים לעשות. אבל במובן מסוים, כל העשייה הזאת מתבצעת בתוך מרחב אינסופי של חוסר וודאות כשאנחנו לא באמת יודעים לאן כל זה ייקח אותנו ומה עלינו לעשות מחר בבוקר, בטח ובטח אם התוכניות קצת משתבשות והדברים לא מתנהלים כפי שציפינו. אז להשקיע בעשייה זה חשוב והכרחי להקמת עסק, אבל כדי שהעסק גם יצליח אתם רוצים לסגל לעצמכם צורת חשיבה של משקיע.

חשיבה של משקיע – מה זה אומר?

אם יצא לכם להכיר פעם מקרוב את צורת העבודה של חברת השקעות נדל"ן למשל, אתם אמורים לדעת שחברה כזאת לא מוציאה שקל אחד של המשקיעים שלה לפני שיש בידיה תכנית מגובשת היטב עם מעטפת משפטית ומסחרית סגורה הרמטית ועם תחזית סיכונים ודרכי התמודדות עם כל אירוע בלתי צפוי. במובן מסוים, קל לנו להתנהל בצורה אחראית כזאת כשאנחנו משקיעים כסף. לעומת זאת, כשאנחנו משקיעים את הזמן שלנו, את הזיעה שלנו ואת עצמנו, אנחנו קצת הרבה יותר סלחניים בעניין ופה מתחיל הכישלון. על החשיבות של תכנית עסקית בהקמת עסק חדש כבר קראתם מספיק, אבל זה הזמן להכיר גם את תכנית הסיכונים. לפני שאתם מקימים עסק או תוך כדי הקמתו, אתם רוצים לוודא שאתם מכירים את כל הסיכונים החלים עליכם לפחות שנתיים קדימה ושיש בידיכם מענה לכל מקרה של סיכון שמתממש. מדוע? מכיוון שבכל תהליך של הקמת עסק חדש, יקרו כמה וכמה וכמה מקרים בלתי צפויים שחורגים מהתוכנית המקורית ואלו הם המקרים שעליהם אתם יכולים ליפול או לקום.

בניית תכנית סיכונים כמו משקיע מקצועי

מן הסתם, אתם לא רוצים להשקיע את כל זמנכם והווייתכם בבניית אינסוף תוכניות להקמת העסק שלכם. יחד עם זאת, אתם בהחלט רוצים להבטיח שאתם יודעים מול מה אתם עומדים או יותר נכון שאתם יודעים שאתם לא לגמרי יודעים מול מה אתם עומדים ושיש לכם מענה לכל אירוע בלתי צפוי. כך מתנהלת חברת השקעות נדל"ן, כך מתנהלת חברת השקעות בבורסה וכך גם צריך להתנהל יזם צעיר – לבנות לפי תכנית ולהתכונן גם לכל חריגה בלתי צפויה ממנה.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים