בעל עסק? 3 סיבות שיהיה לך עורך דין צמוד

כבעל עסק שפועל ללא לאות בכל יום למנף את ההצלחה של העסק שלו, וודאי אתה יודע כי עליך לנהל את העסק גם בהתאם לחוקים והתקנות המשפטיים החלים על כל בעלי העסקים. נוסף על ההתנהלות החוקית התקנית בהקשר של יחסי עובד-מעביד, עמידה בתשלומי כספים לספקים, הענקת שירות אמין ואיכותי וכן ציות לתקנות המתקיימות ברשות המקומית בה העסק נמצא – על בעלי העסקים להקפיד על ניהול חוקי של הכספים הנמצאים בעסק.

במקרים שכספים נלקחים או מתנהלים בצורה שאיננה חוקית, זהו עניין פלילי המוגדר כעבירות צווארון לבן. כשמדובר על עבירות צווארון לבן הכוונה היא לעבירות פליליות המבוצעות על ידי עובדי ארגון כזה או אחר, בין אם מדובר על מעילה בכספי החברה, שוחד, טובות הנאה, גניבה וגם סחר במידע פנימי. כיוון שמדובר על תחום משפטי הקשור אל המשפט הפלילי, חשוב שלכל בעל עסק יהיה עורך דין צמוד ואלו הסיבות לכך:

קבלת ייעוץ משפטי מקצועי ואובייקטיבי

כאשר עולה החשד כי עסק מתנהל בצורה כספית שאיננה חוקית, המשטרה רשאית לחקור את הנושא באמצעות חוקרי הונאה המתמחים בעבירות צווארון לבן. לרוב בעל עסק איננו הצד האשם בדבר העבר, כיוון שגם העובדים שהוא מעסיק עשויים לבצע את העבירות, אך בגלל שהוא האחראי על העסק החוקרים יזמנו אותו לחקירה כדי לחקור את הנושא לעומק.

מהסיבה הזו חשוב שלבעל העסק החשוד יהיה גב משפטי מקצועי ואיכותי איתו הוא יוכל להתייעץ, וכך לקבל סיוע משפטי הנחוץ לו בצורה שהיא אובייקטיבית ומשרתת את מטרתו וכמובן להימנע מהעמדה לדין. גם במקרים בהם בעל עסק חושד בעובד בביצוע עבירה פלילית בעסק שלו, עו"ד הפלילי יוכל לייעץ ולסייע לו מבחינה משפטית כך שהוא יידע כיצד עליו לנהוג עם אותו עובד סורר. 

הכנה להליכי חקירה במשטרה

לעיתים חשדות המתעוררים ברשויות המס בנוגע למעילה, זיוף, הסתרת כסף או כל עבירה אחרת מועברים לטיפול מצד המשטרה, שזו רשאית לזמן את בעל העסק לחקירה אישית כדי לאשש או להפריך את החשדות. הליך חקירה הינו מעמד מלחיץ במיוחד, גם אם בעל העסק נקי מכל אשמה ואינו עבר על החוק מעולם. באמצעות ליווי של עורך דין צמוד בעל העסק יוכל להכין עצמו לחקירה אליה זומן, וכך להכיר את השאלות שעשויות להיות בחקירה, להבין את זכויות בחוק בתור נחקר, וכן להכיר תחבולות חקירה בהם חוקרים משתמשים כדי להפיל את הנחקר בלשונו.

ייצוג משפטי מול גורמים ורשויות

עורך דין שיכווין וילווה את בעל העסק יוכל לסייע לו מאוד, כך שגם במצבים בהם הוא זקוק לייצוג משפטי מול רשויות וגורמים רשמיים עו"ד יעמוד לצידו. לרוב הליכים משפטיים כרוכים בשלבים בירוקרטיים רבים, במיוחד אם מדובר על הליכים המתנהלים מול רשויות ממשלתיות, מקומיות או גורמים רשמיים אחרים. לכן כאשר עו"ד מייצג את בעל העסק, אם באמצעות התכתבויות רשמיות או ייצוג בבית הדין, הוא מאפשר לבעל העסק להמשיך בעיסוקיו השגרתיים וכך מונע את הפגיעה בהתנהלות של העסק כתוצאה מהתעסקות בעניינים משפטיים.

המאמר נכתב באדיבות אלעד שאול – עורך דין פלילי.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים