טיפים לפתיחת עסק חדש

לאחר כמה עשורים בהם עבדתם כשכירים בחברה איכותית ויציבה, החלטתם לעשות מעשה אמיץ ולצאת לעצמאות באמצעות פתיחת עסק חדש. אכן מדובר במעשה אמיץ, כיוון שעבודה כעצמאיים טומנת לא מעט חששות ואי-וודאות כלכלית העשויה לפגוע בהתנהלות הכספית הרגילה שלכם. תשמחו לדעת כי יש כמוכם עוד רבים וטובים שהחליטו לפתוח עסק עצמאי משלהם, וגם הם החלו את צעדיהם בחששות שונים.

תהליכי הפתיחה והניהול של עסק עצמאי חדש ידרשו מכם לא מעט דברים, כך שניתן לומר כי הדרך הנכונה להתחיל בכך היא באמצעות היערכות מחושבת לכך והכרת כל השלבים והאפשרויות הכרוכות בכך. ריכזנו כמה טיפים כלליים שיסייעו לכם להכיר את הדברים הנחוצים לצורך הקמה של עסק חדש, שאולי יוכלו להפחית מעט מהחששות האופפים אתכם.

הכנת תוכנית עסקית

תוכנית עסקית הינה תוכנית הכוללת בתוכה אל כל הרעיונות העסקיים שעלו בראשכם בנוגע לעסק העתידי, בין אם מדובר על המקום בו העסק יהיה, המוצרים / שירותים שיהיו כלולים בו, מספר וסוג העובדים ואנשי הצוות הדרושים להקמת העסק ואפילו השם של העסק.

לצד כל הרעיונות היצירתיים שהניעו אתכם לפתוח את העסק, יש לשלב בתוכנית העסקית גם את המהלכים הביצועיים הדרושים לצורך הקמתו כמו התקציב הכספי הכרוך בכך, עלויות עבור שכירת מקום לפתיחת העסק, העלויות הנדרשות לצורך שיווק ופרסום העסק, וכן עצות ותהליכים עסקיים נוספים שהוצעו על ידי אנשי מקצוע איתם התייעצתם לצורך גיבוש תוכנית עסקית.

הקדישו זמן להתמקצעות בתחום

כדי שתוכלו לנהל את עסקכם בצורה המקצועית, הטובה והרווחית ביותר – עליכם להכיר בצורה יסודית את כל התחום אליו העסק שלכם קשור. לכן חשוב שתקדישו מספיק זמן ללמידה והתמקצעות מעמיקה בתחום הרלוונטי של העסק, בין אם באמצעות קריאה של מאמרים ומדריכים ברחבי הרשת, יזימה של פגישות עסקיות עם אנשי מקצוע מנוסים בתחום, השתתפות בכנסים והרצאות מקצועיות ואף מעבר של קורס או סדנה קצרים ומעשיים.

לצד הבנה ורכישת הידע המקצועי בתחום של העסק, חשוב לרכוש את הידע העסקי שיסייע לכם בהתנהלות הנכונה של העסק. ברוב המקרים הידע המקצועי כבר קיים בכם, במיוחד לאחר עבודה של שנים רבות בתחום כשכירים, לכן יש לזכור כי תהליך ההתמקצעות בתחום צריך לכלול גם את החלק העסקי בכך הנוגע לניהול יעיל של העסק.

היעזרו ביעוץ פיננסי מקצועי

בסופו של דבר עסק מצליח הוא כזה שסך ההכנסות שלו עולה על סך הרווחים שלו, דבר המצריך לנהל תזרים מזומנים נכון ומקצועי כבר בשלבי הקמתו של העסק. לשם כך מומלץ להיעזר בייעוצו של איש פיננסי מנוסה בתחום, בין אם מדבור על רואה חשבון או יועץ פיננסי אחר, שיידע כיצד לנתב את ההתנהלות העסקית שלכם בצורה נכונה ובהתאם לתוכנית העסקית שגובשה מלכתחילה. (מוזמנים לשמוע את עומר רבינוביץ' על השקעה בימי קורונה)

נהלו את העסק בצורה חוקית

על מנת שמדינת ישראל תוכל לפקח על העסקים הרבים המנוהלים בצורה עצמאית על ידי אזרחים, היא מבצעת ביקורות תקופתיות גלויות וסמויות על עסקים שונים. כדי להימנע מהליכים משפטיים הנובעים מהתנהלות עסקית לא חוקית, דאגו לנהל את הוצאות והכנסות העסק בצורה הנכונה – במקרה שקיימות חשדות בנוגע לניהול כספי המיסים בעסק, מומלץ לפנות ללא דיחוי אל עורך דין מיסים לקבלת ייצוג משפטי מקצועי.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים