פתרונות למרחב מוגן במקום העבודה

מאז ומתמיד המציאות הביטחונית במדינת ישראל שונה במהותה מכל שכנותיה ומן המדינות המערביות השונות. רקטות, גראדים, פצמרי"ם הפכו ב70 שנה האחרונות למילה שכל ילד כבר מכיר.

עד לא מזמן, לא היה יותר מדי מה לעשות כאשר היינו שומעים "צבע אדום", או "נחש צפע", עד לשנת 1992 לאחר מלחמת המפרץ בו הוחלט על שינוי מאסיבי במדיניות ההגנה והעורף של תושבי מדינת ישראל.

כחלק מהתוכנית העונה לשם חוק ההתגוננות האזרחית הוחלט ברוב קולות הוספת ממד לבית פרטי בכל פרויקט בנייה שיבנה משנת 1992 להוסיף מרחב ממ"ד בבית. יש לציין שזה נחשב לתנאי להיתר בנייה.

אך לפעמים אלו תופסים אותנו כאשר אנחנו לא בבית, אלא נמצאים בעבודה. מה אנו יכולים לעשות בזמן הזה?

הוספת ממד למקום העבודה

מקומות עבודה רבים לא מחזיקים ממ"ד כחלק מן מפרט הבנייה של המבנה שלהם. לכן, צריכים בעלי עסקים רבים לחפש אלטרנטיבות חלופיות אשר מתקדמות כממ"ד.

הוספת ממד למקום העבודה היא מלאכת מחשבת של ממש, וקיימות מספר אפשרויות – ממ"ד נייד, מיגונית ואפילו ממד מתקפל.

ממד נייד – בחירה של בתי עסק רבים הוא לבנות ממד נייד. כיום קיימות עשרות חברות שונות אשר מספקות שירותי בנייה של ממ"דים ניידים(לרוב חברות בנייה קלה). גם לממ"ד נייד יש סטנדרטים התחלתיים – גודל הממ"ד לא יהיה פחות מ 9 מ"ר, החלון אמור להיות אטום לגזים ועמיד לחלוטין בפני הדף, כמו כן על הממ"ד להיות בעל צינור אוורור אשר ניתן במידת הצורך לחבר אליו כלים ייעודיים(משאבת חמצן לדוגמא). קירות ממד נייד עשויות בטון מזוין ועובי הקיר לא פחות מ-35 ס"מ.

מיגונית – את המיגונית כמעט כולנו מכירים מן שירותינו הצבאי. כמו כן, עיריות רבות באיזור עוטף עזה ורמת הגולן מחזיקים במיגוניות בשכונות העיר. מיגונית היא מבנה בעל אישור משרד הביטחון וצה"ל אשר מיוצרת תחת תקנים בינלאומיים. המיגונית נבדקת בפני הדף ואפילו תחת אש חיה! המיגונית מתאימה להצבה בכל מקום עבודה, מפעל, מבנה ציבורי, שכונת מגורים ואפילו בחצר הבית!

ממד מתקפל – מדינת ישראל, אומת הסטארט אפ מלאה בחידושים טכנולוגיים וביטחוניים. אחד הטרנדים הבולטים בשנים האחרונות הוא ממד מתקפל. לא כל אחד גר בבית אשר נבנה אחרי שנת 1992, ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו לעבור לבית עם ממ"ד. בדיוק בגלל זה ניתן למצוא חידושים רבים אשר נותנים אפשרות הגנה זהה לזו של הממ"ד. ממ"ד מתקפל הוא למעשה מבנה העשוי חומר ייעודי אשר מתקפל ומספק הגנה מלאה מפני טילים, הדף ורסס. ממד מתקפל כמעט ולא תופס מקום וניתן לפתוח אותו אך ורק ברגעי האמת.

הבטיחות של העובדים שלכם – לפני הכל!

כמו שכבר הבנתם, לא חסרים דרכים לשמור על הבטיחות של העובדים שלכם. אין זה משנה אם תבחרו בממד נייד, מיגונית או לחילופין ממד מתקפל. בסופו של יום כל אחד מאלו יספק הגנה מירבית ברגעי האמת.

כמו כן, במציאות ביטחונית מורכבת כמו זו בה אנו חיים במדינת ישראל אנו ממליצים לכל המעסיקים לתדרך את העובדים אחת למספר חודשים אודות מרחבים מוגנים באזור ופעילות בשעת חירום. שנדע זמנים טובים!

המאמר נכתב באדיבות צוות Safe Room
https://saferoom.co.il/

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים