הכירו את היתרונות של תוכנית עסקית

ייעוץ מס לעסקים קטנים

בואו ללמוד מה היתרונות של תכנית עסקית ומדוע היא כל כך חשובה לעסק שלכם

התכנית העסקית למעשה מגדירה את תכנית העבודה של העסק, והיא נכתבת לרוב על ידי היזם, תוך קבלת סיוע בקביעת מבנה התכנית והנחייתה מגוף חיצוני כמו עורך דין, יועץ עסקי או רואה חשבון. יש אנשים שחושבים שהתכנית העסקית מיועדת לגורמים חיצוניים לחברה, כמו בנקים, משקיעים או שותפים, אך למעשה מדובר בהנחה שגויה, שכן התכנית העסקית היא בעלת חשיבות מרבית גם עבור היזם עצמו וגם עבור המנהלים בחברה שאמורים להנחות את עבודתם של כלל העובדים בעסק.

אז מהם בעצם היתרונות העיקריים של עסק שפועל לפי תוכנית עסקית מוגדרת ומסודרת? נעבור כעת על העיקריים שבהם.

היתרונות של תוכנית עסקית

  • התכנית העסקית מגדירה את המטרות והיעדים של העסק לטווח הארוך. הגדרת המטרות והיעדים היא בעלת חשיבות מרבית במידת הצלחתה של הפעילות העסקית, עד כדי כך שלעסקים הפועלים שלא לשם השגת יעדים ברורים ומוגדרים מראש – קשה לשרוד לאורך זמן. ולכן, מדובר ביתרון עצום לעסקים הפועלים לפי היעדים בתכנית העסקית.

  • תכנית עסקית אמורה להגדיר גם את החזון והשאיפות של העסק, ומדובר בפרמטר חשוב להצלחתם של עסקים, וזאת שכן מחקרים בתחום השיווק מוכיחים שעסקים בעלי חזון מגיעים להצלחה ולאריכות ימים, יותר מאשר עסקים ללא חזון או שאיפות מוגדרות.

  • התכנית העסקית מאפשרת לכם לבחון עד כמה העסק שלכם רגיש לתוצאות הצפויות, בתלות בשינויים סביבתיים שונים. כלומר, התכנית מאפשרת לכם לבדוק באיזה מידה האומדנים שערכתם אודות תוצאות הפעילות העסקית עמידים בפני שינויים (למשל, בכמות או במחיר שאתם מעריכים שתמכרו) העלולים להיכפות על העסק, עקב שינויים סביבתיים או הנחות בסיס לא מדויקות מספיק.

  • תוכנית עסקית מאפשרת לכם לבחון את דרכי הפעולה המתאימות עבור פיתוח העסק שלכם, והיא מאפשרת לכם להשוות בין חלופות שונות באופן נכון יותר. היא גם מאפשרת לכם לכמת, לאמוד, ולהחליט כיצד להיערך ולהתמודד עם תרחישים, אתגרים או בעיות שונות שצצות בעסק.

  • התכנית העסקית מגדירה מי הם קהלי היעד של העסק, כך שתדעו למי עליכם לפנות בעת ביצוע הפעולות השיווקיות שלכם, ובאילו ערוצי שיווק להתמקד. הרי כאשר ברור מי הוא קהל היעד של העסק, הרבה יותר קל לכתוב תכנים שיווקיים הנכתבים בגובה העיניים שלו וכאלה שיענו על הצרכים שלו, וגם הרבה יותר ברור באילו אפיקים שיווקיים כדאי לפרסם את העסק.

  • עסק שעובד ללא תכנית עסקית הוא עסק שאין לו תכנון ולכן אין לו ברירה אלא לעבוד באופן אקראי. במצב כזה כל מה שקורה עם פעילות העסק, נתון לידי הגורל, המזל או האמונות הטפלות, ואין למנהל או לבעלים של העסק ברירה אלא לפעול לפי הרגלים, תחושת בטן ואינטואיציה, המבזבזים לו זמן וכסף על תיקון ליקויים והתמודדות עם שינויים באמצעות ניסוי וטעייה.


איזה עסקים צריכים שתהיה להם תוכנית עסקית?

לאחר שהבנו מהם היתרונות של תכנית עסקית, נשאלת השאלה – מי צריך שתהיה לו תכנית עסקית? והתשובה היא כמובן שכל עסק, ללא יוצא מן הכלל, צריך לפעול לפי תוכנית עסקית מוגדרת, מסודרת ומותאמת עבורו, אם הוא רוצה למקסם את התוצאות של פעילותו.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים