חילוץ של רכב תקוע

רכב תקוע יכול להוות בעיה עבור נהגים רבים. אם לא תיזהרו מספיק, המכונית שלכם עלולה להיתקע בשטח, בוץ או אפילו שלג. זו הסיבה שחשוב לדעת איך לצאת מהמצב הזה במהירות.

רכב תקוע יכול לנבוע ממגוון סיבות. הסיבה הנפוצה ביותר היא כאשר הרכב נתקע בבוץ, חול או אפילו שלג. כמו כן מספר לא מבוטל של כלי רכב תקועים נגרם כתוצאה מנסיעה מהירה מדי לתנאי הדרך, זה יכול להוביל לאובדן אחיזה ולתקיעת הרכב בבור או במכשול כלשהו בדרך.

חוץ מתרחישים אלו ישנן סיבות נוספות שיכולות לגרום לרכב להיתקע, כגון תקלה מכנית, תקלה במצבר, אזל הדלק וכן הלאה.

הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לנסות ולהעריך את המצב. נסו לא להיות רגשניים מדי או לקבל החלטות מהירות שעלולות להחמיר את המצב, במקום זאת, קחו את הזמן שלכם וחשבו מה אתם יכולים לעשות. ייתכן שתצטרכו להזעיק עזרה או לחכות למישהו בקרבת מקום שיש לו חבל גרירה, אבל לפני שתעשו זאת יש כמה דברים אחרים שאתם יכולים לנסות קודם.

נסו להזיז את הרכב כדי לראות אם הוא צריך רק צריך דחיפה קטנה או אם יש סלעים גדולים יותר שחוסמים את דרכו. אם יש סלעים גדולים יותר שחוסמים את דרכו, נסו לחפור או להזיז אותם החוצה כדי שיוכל לעבור דרכם.

אם יש לכם גישה לטרקטורון או רכב שטח קטן אחר, אתם יכולים להשתמש בו כדי לגרור את המכונית שלכם אם היא נתקעה בשטח. זה בדרך כלל אומר חיבור חבל הגרירה מרכב אחד למשנהו.

לפני שתתחילו, ודאו שהאזור סביב הרכב התקוע בטוח ושאף אחד לא יפריע לכם או ייפצע בזמן התהליך. כמו כן זה רעיון טוב לבקש מאדם נוסף שיעזור לכם לראות מה קורה מסביב לרכב שלכם בזמן החילוץ.

במקרה שהמכונית שלכם נמצאת בפקק, אתם יכולים להשתמש בפנסי האיתות שלכם כדי להודיע למכוניות אחרות שאתם מנסים להתרחק מהדרך, אתם יכולים להזעיק עזרה בצד הדרך במידת האפשר ותוכלו לנסות לבקש עזרה מאדם נוסף לדחוף את המכונית מהדרך.

חילוץ רכב מבוץ

אם אתם מוצאים את עצמכם תקועים בבוץ, אל תנסו להוציא את הרכב שלכם בכוח. זה רק יחמיר את הבעיה ועלול לגרום לתיקונים יקרים.

במקום זאת, נסו להחנות את המכונית על משטח ישר ככל האפשר, בכדי למנוע את התדרדרות הרכב והזעיקו עזרה או רכב חילוץ.

פעולות החילוץ של רכב תקוע בבוץ, לעיתים עלולות להיות מסוכנות, וסביר להניח שהפעולה תימשך זמן מה, כשהמכונית תקועה במיוחד כשמדובר בבוץ עמוק, צוות החילוץ ינסה לחלץ אותה עם טרקטור או רכב חילוץ. זה יכול לקחת זמן וידרוש סבלנות, חשוב לדעת שחילוץ רכב תקוע הוא הליך נפוץ שעלול להיות מסוכן אם לא נעשה כראוי.

ניתן לחלץ רכב שנתקע בבוץ על ידי דחיפה או משיכה עם רכב אחר או באמצעות כננת לשליפה החוצה. בהתאם למצב, אחת מהשיטות הללו עשויה להיות יעילה יותר מהשנייה. ייתכן שתצטרכו להפעיל שיקול דעת לגבי איזו שיטה תעבוד הכי טוב. מצבים מסוימים דורשים שימוש בכננת, בעוד שאחרים יהיו קשים יותר לשליפה עם כננת ויחייבו מישהו לדחוף או לשלוף את הרכב עם רכב אחר.

אז איך מתבצע תהליך החילוץ?

הדבר החשוב ביותר לעשות בעת חילוץ רכב תקוע הוא לא להיכנס לפאניקה ולהישאר רגועים לאורך כל התהליך.

חילוץ של רכב תקוע יכול לכלול כל מספר של טכניקות. אחת הדרכים הנפוצות היא להסיע את הרכב החוצה בעזרת רכב נוסף (רכב חילוץ) או גרר.

אפשרות נוספת ופחות נפוצה הינה להשתמש במנוף בכדי להרים את הרכב מהקרקע, אבל זה יקר ולא תמיד פרקטי.

כדי לחלץ בהצלחה רכב תקוע, יש צורך בציוד מתאים ובידע כיצד להשתמש בו בצורה נכונה. למשל, כשצריך לדעת כמה כוח צריך להפעיל על המכונית השנייה כדי שהיא לא תיפגע או כשצריך לדעת איזה סוג של מינוף יעבוד הכי טוב למצב הקיים.

לסיכום

הדבר הפרקטי והבטוח ביותר שכדאי לעשות יהיה להזמין רכב חילוץ או גרר, שידע איך להתמודד עם המצב הנוכחי.

אחת העבודות הנפוצות ביותר עבור גרר היא חילוץ רכב שנתקע ולא ניתן להזזה על ידי הנהג. משאיות גרר מסוגלות לגרור רכבים הפועלים על גז, דיזל או חשמל.

חלק מכלי הרכב הללו דורשים ציוד מיוחד שזמין רק במשאיות גרר ורכבי החילוץ כגון כננות.

לכן, אם רכב נתקע בכביש, על הנהגים לדעת שיש להם את האפשרות היעילה והבטוחה ביותר בהזמנת רכב חילוץ למקרה שייגמרו להם אפשרויות אחרות.

לפרטים נוספים כנסו לאתר https://ibmc.co.il/

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים