תפקידו של נוטריון

נוטריון הוא אדם אשר עד לחתימה על מסמך ומאשר כי מי שחתם עליו הוא מי שהתיימר להיות.

נוטריון הוא מי שיש לו סמכות חוקית לוודא שמסמך אותנטי. נוטריון עושה זאת על ידי עדות לחתימה על חתימת יחיד ועל ידי אישור לאחר מכן כי האדם שחתם עליה הוא למעשה זה ששמו במסמך.

הנוטריונים אחראים לעיון במסמכים משפטיים, קבלת תצהירים, עדות לקיום הסכמים מסוגים שונים וניהול רישומים ציבוריים. הם יכולים גם לספק שירותי תרגום לחברי הקהילה.

מעשה נוטריוני כרוך בדרך כלל בבדיקה פיזית של מסמכי הזיהוי של אדם לצורך זיהוי ולביסוס כל טענות לתפקיד או סמכות כגון היותו מנהל עיזבון או נאמן.

הם יכולים גם לחתום על המסמך המדובר – במילים אחרות, הם מספקים אימות פורמלי של מסמך. המונח נוטריון מגיע מהמילה הלטינית "נוטריוס" שפירושה "מעיד". האחריות העיקרית של נוטריון היא לספק את החותמת והחתימה שלהם כהוכחה לכך שהמסמך בוצע בפניו.

נוטריון הוא אדם המוסמך על ידי המדינה לנהל שבועות והצהרות, לקבל תצהירים והצהרות ולאשר העתקים של רישומים ציבוריים. חובתו של הנוטריון היא לקדם את אמון הציבור ביושרה ובחוסר משוא פנים של קבלת ההחלטות הממשלתיות.

תפקידו העיקרי של נוטריון הוא לוודא שהחותם על מסמך מבין על מה נחתם ומסכים עם תוכנו. ניתן לשכור נוטריונים שיעשו גם המון דברים אחרים. שירות אחד שהם מציעים הוא מתן עותקים של מסמכים, הכנת עותק רשמי של חתימת אדם לשימוש בטפסים ממשלתיים, מתן ייעוץ לגבי ערבויות חתימה בעסקאות מסחריות, אישור עותקים של מסמכים לשימוש בחו"ל, מתן אימות משפטן. שירותים בסחר בינלאומי.

חותמת נוטריון יכולה לשמש ליותר מסתם חתימה על מסמכים. חותמת נוטריון יכולה להיות גם חותמת מוגבהת או חותמת דיו המשמשת לאיטום מעטפות או חבילות. על החותם על המסמך לחתום על החותם על מנת שהחתימה תהיה לגיטימית.

נוטריון הוא איש מקצוע מהימן שיש לו סמכות לאמת חתימות ולוודא למי הן מיועדות. נוטריונים נמצאים בחזית של גילוי הונאה, והם משתמשים בכישורי המומחים שלהם כדי לאמת חתימות ומידע זהה לגבי הונאה, זיוף או שינויים במסמך.

נוטריון הוא אדם אשר עד לחתימה על מסמך ומספק אישור לחתום כי הוא נחתם כהלכה.

נוטריון הוא אדם מורשה המסוגל לחתום על מסמך, למסור שבועה ולתת אישור לחותמי המסמך המעיד כי חתמו עליו כמעשה ומעשה חופשיים. מסמכים עשויים לכלול עסקאות מקרקעין, צוואות או חוזים.

כדי להיחשב נוטריון, אדם צריך להיות בעל רישיון מטעם מזכיר המדינה או מפקיד המחוז של יישובו. הוכחה לרישוי כזה היא הכרחית שכן היא מוכיחה שהנוטריון עבר הכשרה ונבדק על חוק ואתיקה, כמו גם על תקני ניהול רישומים.

החוקים המסדירים נוטריונים משתנים ממדינה למדינה, אבל לכולם יש מטרה אחת: לאשר שהמסמכים אותנטיים.

נוטריונים הם פקידי מדינה המשמשים לאשר את האותנטיות של מסמכים חשובים, כגון מסמכים, צוואות וחוזים. מדינות מסוימות דורשות מהנוטריונים להיות בעלי השכלה פורמלית במשפטים או באמנויות ליברליות כדי להתמנות, בעוד שאחרות לא. נוטריונים ממונים על ידי מושל המדינה או מזכיר המדינה.

נוטריון הוא בעל מקצוע משפטי שתפקידו לאשר ולתת אישור נוטריוני שמסמכים או עסקאות מסוימים הינם מדויקים, חוקיים וחפים מכל ניגוד עניינים. באחריותם להיות נוכחים בעת ביצוע העסקה על מנת לוודא שהכל בוצע כהלכה.

תפקידו של נוטריון הוא לוודא שמסמכים חשובים כמו חוזים מחייבים מבחינה משפטית. הם יחתמו על מסמך רשמי רק אם הוא עותק מקורי, בעל כל החתימות הנדרשות, ואין שגיאות או שינויים בטקסט. האדם גם ידרוש בדרך כלל שתי צורות זיהוי תקפות.

מדינות מסוימות דורשות אישור של נוטריון עבור מסמכים רשמיים מסוימים כגון צוואות, חוזים ושטרי קרקע.

לכל מדינה חוקים ותקנות שונים לאישור נוטריוני. לדוגמה, בחלק מהמדינות נדרש אישור נוטריון לצוואות, חוזים ושטרי חוב. עם זאת, במדינות אחרות כגון ניו ג'רזי, יש צורך באישור נוטריון רק עבור מסמכים מסוימים כגון תצהירים ואישורים.

מה ההבדל בין עורך דין לנוטריון

נוטריונים הם פקידי ציבור אשר מאשרים את האותנטיות של חתימות על מסמכים משפטיים. זה כולל עסקאות נדל"ן עד צוואות, וכל מה שביניהם.

תפקידו של עורך דין הוא לייצג לקוחות במחלוקות על חוזים, זכויות קניין ושאר עניינים משפטיים אזרחיים. עורך הדין רשאי לייעץ ללקוח לגבי אסטרטגיה משפטית, להגיש תביעה בשם לקוח, או לנהל משא ומתן על תנאי ההסכם עם צד אחר.

כלומר כל נוטריון בהכרח חייב להיות גם עורך דין אך לא להיפך, אם אתם מחפשים אחר נוטריון או עורך דין באיזור מגוריכם, ניתן למצוא על ידי חיפוש מהיר במקומונים, לדוגמא: חפשו עורך דין בבאר שבע, בהצלחה.

למידע שימושי נוסף וייעוץ כנסו http://www.vlk-law.co.il/

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים