דברים הקטנים שעושים טוב לעסק שלך

שיפור האווירה במשרד והעלאת שביעות רצון העובדים הם וודאי המטרות של כל עסק באשר הוא, אולם לא לכל עסק קיימים משאבים כלכליים או אפילו זמן, כדי לשנות ולשפר מאפיינים מסוימים במשרד. כדי לסייע לכם, אספנו כמה עצות מועילות: החל מהחלפת הווילונות ועד לרכישת מכונת קפה למשרד, שיסייעו לכם לשפר את תחושת העובדים בקלות, במהירות ותוך שמירה על התקציב!

נצלו את החלונות הקיימים במשרד להוספת אור טבעי

בחרנו להתחיל דווקא בעצה הזו מכיוון שכמו שהיא פשוטה – כך גם היא עובדת! ככלל, מחקרים רבים העוסקים בשביעות הרצון של העובדים בעת המודרנית מצביעים דווקא על עיצוב חלל העבודה כמשפיע ראשי על האווירה במשרד. קיימות דרכים רבות שיסייעו לכם להפוך את חללי העבודה למזמינים ומעודדי יצירתיות, אולם אחד הקלים שבהם הוא על ידי שימוש באור טבעי. כדי לעשות זאת, ניתן פשוט לנצל את החלונות הקיימים במשרד, כלומר להחליף את הווילונות לכאלה שאינם חוסמי אור, להשתמש בצבעים רכים ובהירים יותר כמו ירוק, בז' ולבן ועוד.

הקדישו חלל (אפילו קטן) למפגשים חברתיים בהפסקות

בכל משרד (כמעט) קיים שטח לא מנוצל, כזה שבעזרת ארגון נכון של החלל, תוכלו להפוך אותו למקום מפגש אטרקטיבי עבור העובדים. אז נכון, במשרדים רבים העובדים נוהגים להיפגש במטבח או מחוץ לבניין, אך תמיד טוב שיהיה להם גם מקום נגיש ונוח במשרד עצמו. כדי ליצור את החלל, כל שעליכם לעשות הוא לתחום אותו ויזואלית על ידי שימוש בפרגודים מותאמים או אפילו קירות גבס אקוסטיים וחוסמי רעש. לאחר מכן, מספיק להניח כמה ספות ושולחן קפה והרי לכם חלל מושלם למפגשים חברתיים בהפסקה או בכלל.

הקדישו תשומת לב יתרה למטבח המשותף

בין אם המטבח משמש כמקום מפגש חברתי ובין אם לא, חשוב לדעת שלמטבח חשיבות עצומה בכל הקשור לשביעות הרצון של העובדים במקום. מספיק שבמקרר לא יהיה מספיק מקום לכל קופסאות האוכל, או שבמיכל הסוכר לקפה יהיו גושים חומים, כדי שלעובדים שלכם יהיה לא נוח במשרד. אולם, החדשות הטובות הן שניתן לשפר את תחושת העובדים במקרה זה באופן פשוט – על ידי שמירה על מטבח מסודר ונקי, רכישת מקרר גדול מספיק. אם בא לכם לפנק את העובדים שלכם, תמיד ניתן לרכוש עוד כמה מכשירים משוכללים למטבח וכן, לדאוג לחידוש אספקת העוגיות באופן יומיומי.

השאירו תיבת פניות ליד מקום המנהל

אחת התופעות המזוהות ביותר עם עולם העסקים היא תחושת הריחוק והקרירות בין העובדים למנהליהם. בהתאם, קיימות טקטיקות רבות המסייעות להתגבר על הדיסטנס, כמו אירועי גיבוש למיניהם, הוצאת העובדים להשתלמויות ואירועי פנאי, מתן אפשרויות קידום על בסיס השקעה ויכולת, ועוד. במידה ולא ניתן ליישם את השיטות הללו במשרד, ניתן להתחיל בהשארת תיבת פניות לצד חדרו של המנהל\ת, או עמדת המנהלים. ההצעה הזו עלולה להישמע מעט תמוהה בקריאה ראשונה, אולם זכרו כי היא עונה על שתי מטרות בעת ובעונה אחת: מחד, היא מאפשרת לעובדים להגיש בקשות לשיפור המשרד באופן אנונימי. מאידך, עיצוב התיבה יכול להקל על תחושת הרשמיות המאפיינת את יחסי העובדים-מנהלים.

 רכשו מכונת קפה למשרד

מבין כל ההצעות שהעלנו, נוכל לומר כי מדובר בהצעה המעשית והיעילה ביותר, הן מבחינה תקציבית והן מבחינת ההשפעה החיובית שלה על העובדים. בכל זאת, לא משנה באיזה תפקיד את\ה,  אין כמו כוס קפה טוב כדי להתחיל את היום, כדי להעניק לנו עוד כמה שעות של ערנות ומרץ בצהריים, ואף כדי לפנק אותנו כשאנו יושבים בנחת בהפסקה. רכישת מכונת קפה למשרד יכולה לשפר בקלות את מצב הרוח של העובדים ולהעניק להם תחושה שדואגים להם ומבינים אותם. אגב, את מכונת הקפה מומלץ למקם דווקא לא במטבח (אם הוא מרוחק), אלא ליד שולחנות העבודה, במקום נגיש ובהישג יד העובדים (מיקום מכונת קפה למשרד באותו חלל ייעודי למפגשים חברתיים ייעשה את העבודה נאמנה!)

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים