עסק קטן? ככה תייעל את עצמך

עסקים קטנים אינם יכולים להרשות לעצמם לבזבז כסף ולכן עליהם לקבל החלטות שיכולות להוזיל בהרבה את הוצאות התפעול שלהם. להלן תמצאו מגוון הצעות כאלה שיעזרו לכם לחסוך:

אלא אם כן השגתם מימון בהיקף יוצא דופן להקמת העסק או לתפעולו, מימון העסק, התשתיות והציוד שהוא נדרש לו חייב להיות מחושב עד שהוא מניב הכנסות בהתאם לתכנית העסקית. יועצים עסקיים ממליצים בדרך כלל לחסוך בסעיפים שונים ככל האפשר, עד שהעסק מתחיל לתת תמונה מקיפה יותר של היקף הפעילות והשקעה במשאבים שנחוצים לו. להלן כמה טיפים שמייעלים את העסק הקטן וחוסכים לכם כסף.

מיקום העסק

עסקים רבים מוצאים את הדרך לפעול מהבית, וגם כאשר אתם מדווחים על כך לעירייה כדי להתאים את הארנונה, עדיין נחסכים מכם דמי שכירות גבוהים למקום נפרד, כל עוד אין צורך בכך עדיין. יכול להיות שעם התרחבות העסק תצטרכו לנדוד למקום משלכם, אבל כל עוד זה אפשרי, מקמו את העסק בביתכם או בחצר, וכך גם תוכלו לדווח על הוצאות ולקבל הכרה בהן מצד רשויות המס.

דיווח על הוצאות מוכרות

תתפלאו לדעת כמה אנשים עלולים לזלזל בכסף הקטן שמוציאים על מה שנחשב בעיניהם לזוטות שקשורות לעסק. אם לא הקפדתם לשמור על קבלות ולדרוש חשבוניות לפני כן, בהיותכם בעלי עסק אתם יכולים ואף חייבים לדווח על כל הוצאה שלכם שקשורה לעסק, וכל שקל קובע. אל תזלזלו אפילו בהוצאות נסיעה בתחבורה ציבורית, מתנות קטנות שרכשתם לחלוקה ללקוחות ולספקים, ספרים וקורסים, ציוד משרדי ואפילו חומרי ניקוי. הסכומים הקטנים האלה מצטברים בסופו של דבר וחוסכים לכם תשלום במס.

ריהוט משרדי יד שנייה

אם אתם אספנים וחובבי שיפוצים, אתם בוודאי כבר מורגלים למצוא מציאות ברחוב כמו כורסה או שולחן ישן, לשפץ ולהשתמש בהם. יש גם אתרים למסירת חפצים או לסחר בפריטים יד שנייה, ואין סיבה להוציא כסף שאין לכם על ריהוט שמיש במצב טוב. חסכו את הכסף הזה לתפעול העסק עד שישתפר מצבו. קצת השקעה בהצצה באתרי אינטרנט של עצבים ועסקים אחרים גם יתנו לכם רעיונות לעיצוב העסק שלכם בקלות וללא השקעה כבדה, ומומלץ לתת ליצירתיות שלכם דרור להפתיע אתכם בתוצאות.

מיכון משרדי בהשכרה

מיכון משרדי חייב להיות תקין, כמובן, ובעל כל הפונקציות שנחוצות לעסק, כמו מחשב, מכונת צילום, מגרסה. עם זאת, מומלץ לבדוק אם אפשר לבחור בשירות השכרת מיכון משרדי, כמו קופה רושמת שיש בה גם תוכנת ניהול לעסק בכל ההיבטים הפיננסיים שלו, או מדפסות משולבות לעסק שיש בהן גם מכונת צילום וסורק. במקרה של ציוד כזה, תגלו לפעמים שעדיף לשכור מיכון כזה אצל ספק שגם מחליף דגם בכל פעם שתזדקקו לכך, וגם מספק לכם שירות תיקונים שוטף לנוחותכם. בכך, שירות השכרת מדפסת משולבת זה חוסך לכם כסף רב בחישוב הכולל.

סליקת אשראי

היום לא חייבים לגשת מיד לחברות הסליקה הגדולות והמוכרות, משום שצמחו להן חלופות רבות וזולות יותר, שמציעות סליקה נוחה יותר ובזול. ההמלצה היא לבדוק את כל חלופות הסליקה שקיימות היום, במיוחד אם יש לכם חנות אינטרנטית.

ללמוד מיומנויות חדשות

כל עסק צריך להקים לעצמו אתר וגם לשווק דיגיטלית. השירותים עולים אלפי שקלים שאפשר לחסוך אם תסכימו להקדיש זמן ללמוד כחלק מהמיומנויות בעצמכם. היום יש כמה וכמה אפשרויות לבנות לעצמכם אתר אינטרנט מרהיב בקלות ואפילו כמעט חינם, מלבד אחסון ושם דומיין, ולכן זה יכול להוות החיסכון הגדול ביותר שלכם במיתוג העסק. גם במדיה החברתית אפשר ללמוד בקלות בהשקעה קטנה מפי מומחי שיווק דיגיטלי כיצד לעשות את העבודה, ולהתחיל לשווק את עצמכם בהצלחה.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים