למה חשוב שגם בעלי עסקים קטנים יהיו בקיאים בענייני זכויות המגיעות לעובדים

חנות ירקות

ארגון המעסיק עשרות או מאות עובדים, חייב לנהל את כל העניין של זכויות המגיעות לעובדים בצורה מוסדרת. בחברות גדולות מדובר בנושא ממוחשב המנוהל לעילא ולעילא, כאשר תוכנות של הנהלת חשבונות הן אלו שסופרות כל שעה של עבודה, כל יום מחלה או חופש, כל סכום המופרש לקרן הפנסיה ובהתאם לכך מייצרות כמויות אדירות של תלושי משכורת בכל חודש. מה לגבי עסקים  באותו העניין ומדוע חשוב שגם מנהל של עסק, המעסיק רק עובד אחד או שניים, יהיה מודע לזכויות המגיעות להם כמו שצריך?

בתוך עסק קטן קל יותר להכיר כל אחד מהעובדים וזהו יתרון גדול

לעיתים חוסר הבקיאות של מנהל של עסק קטן בענייני זכויות המגיעות לעובדים שלו, יכול להיפתר בקלות על ידי עורך דין דיני עבודה  שיסייע לו להבין לעומק את העניין, בפרט כאשר מדובר בנושאים בהם הוא פוגש לראשונה כמעסיק, לדוגמה:

  1. עובדת הנכנסת להיריון בעוד המעביד מעולם לא התעסק בענייני מתן דמי לידה וזקוק לסיוע באשר לקביעת ימי המחלה המגיעים לה במידת הצורך במהלך ההיריון, נסיעות לבדיקות ולאחר הלידה החזר על שעות הנקה ועוד.
  2. זכויות של עובדים עם מוגבלויות והתאמת שכר לפי דרישות משרד הכלכלה במידה ויש צורך בכך, באם העובד אינו נותן תפוקה של מאה אחוז עבודה בשל המגבלה שלו.
  3. העסקת עובדים מרקע דתי שונה כגון מוסלמים או נוצרים, הזכאים לימי חופשה שונים בחגים של הדת שלהם, לעומת עובדים יהודים.

שלוש הדוגמאות הללו ועוד רבות, עשויות בהחלט לעלות לדיון במהלך תקופת ההעסקה של צוות העובדים, כולו או חלקו, כאשר בעסקים קטנים מדובר על השפעה רבה של הזכויות של העובדים על השינויים בהתנהלות העסק בזמן אמת וההפרשות של השכר במקרים כאלה ואחרים, כמו גם על התמורות האחרות ב"חייו הכלכליים" של העסק. היתרון העצום של בעלי העסק במקרים של צוות מצומצם כמו בעסקים קטנים, הינו שההיכרות בינו לבין העובדים – לפחות מבחינת הפוטנציאל- יכולה להיות קרובה מאוד וכך גם להועיל לכולם. יחסים טובים בין המנהל לצוות מייצרים מצב שבו כל הנושא של הזכויות של העובדים הינו שקוף והעובדים עצמם אינם חוששים להעלות בעיות או תהיות בפני הבוס שלהם. בצורה כזו, הזכויות שלהם עשויות להישמר בצורה טובה יותר ומכאן ששום עניין הקשור לשכר או לכל התנאים האחרים בעבודה – לא נופל בין הכיסאות.

חשוב לעמוד על זכויותיו של כל עובד על מנת לייצר צוות נאמן ובעל מוטיבציה

ייתכן שבעסקים קטנים יעבדו אוכלוסיות שאינן מודעות היטב לזכויות המגיעות להן, בין היתר בני נוער לדוגמה. מעסיק אשר מקפיד לשמור על הזכויות של העובדים שלו ללא אפליה בין דת, גזע, מין או גיל – יסייע גם לעצמו בכך שיצליח להקים צוות עובדים שישמח להגיע לעבודה וישמור אמונים למקום עבודתו.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים