עסק משפחתי? שגשוג אמיתי מתחיל מבפנים

ליווי דורות

זו יכולה להיות המכולת השכונתית, זה יכול להיות משרד עורכי דין, זה יכול להיות מוכר הפרחים של שישי וזה גם יכול להיות אתם בעסק שלכם! עסקים ברחבי הארץ והעולם מתקיימים במשך שנים על גבי שנים, זאת בזכות עסק משפחתי שעובר בין דורות.

כיום, לעסק משגשג יש מספר היבטים שעוזרים לו "לשרוד" את עולם העסקים המאתגר. שמדובר בעסק משפחתי, על אחת כמה וכמה, האתגר יותר גדול.

כדי לצלוח חילופי דורות בניהול העסק, יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון, הנה כמה מהם:

הכינו תוכנית עסקית

מעברים בין דורות חייבים לעשות גישור על פער הקיים בין הדורות. כאשר הדור הפורש רגיל לצורת עשייה מסוימת, צורת עבודתו תהיה שונה מהדור הצעיר, הנכנס, שרגיל לצורת עבודה אחרת. כמשפחה, תהיו חייבים לשבת ולדבר על מיקומה של החברה כעת ולאן היא הולכת בעתיד. הדבר כולל שיחות על ההון העסקי, על כוח האדם של העסק ותכנון אסטרטגי של העסק.

קודם תנהלו, אחר כך תהיו שותפים

העברת חברה לדור הבא היא לא רק עניין של הוספת המילה 'בעלים' ליד השם שלכם. כדי להכיר את העסק על בוריו, תהיו חייבים להיכנס לנעלי הניהול ולהכיר את ההיררכיה התפעולית של העסק. הכרת העסק ולמידת התפקוד שלו על כל ההיבטים שלו, היא עבודה שלוקחת זמן וייתכנו חיכוכים בין הדור היוצא לדור הנכנס. חיכוכים ועימותים בעסק משפחתי נפוצים יותר ממה שאתם חושבים, לכן אתם יכולים לקחת בחשבון את האפשרות של יועץ עסקי המתמחה ביעוץ מסוג ליווי דורות.

ליווי דורות?

עסקים ויועצי עסקים רבים הגיעו להבנה שעם כל האהבה הקיימת בין בני משפחה, כאשר מדובר בעסקים הדברים יכולים להגיע לחיכוכים וריבים חריפים עד לכדי ניתוק מוחלט. המשפחות הקרובות ביותר יכולות להגיע לקרע שכמעט בלתי אפשרי לשקם. כל זה יכול להיפתר על ידי ליווי דורות של יועץ עסקי שידריך אתכם צעד צעד איך להתאקלם בתפקידים החדשים שלכם ואיך לראות את הצד השני, היוצא, באור מבין יותר ולהיפך.

הכינו את המסמכים הדרושים

כל עסק משפחתי חייב להיות מודע למסמכים שצריכים להיחתם על ידי בני המשפחה השייכים לעסק ונתונים במעבר של דורות. כשיש הסכם משפחתי, ההסכם למעשה קובע את התנאים וההגבלות של בן משפחה כאשר מועברות מניות בין בעלי העסק. כמו כן, הוא קובע את כללי היציאה והכניסה לעסק, קובע את עיקרון פתרון הקולנפליקטים, דרישות ומדיניות הפיצויים והקידום.

בנוסף, אחד הפרמטרים החשובים כאשר מדובר בעסק משפחתי, הוא הסכם הצוואה בו יהיה מוחלט לאן מועברות מניות הנפטר.

עסקים, לאו דווקא משפחתיים, חושבים על הדברים שהם צריכים לעשות וליישם בשביל להצליח עם העסק שלהם. אם העסק משפחתי, תצטרכו להתאמץ יתר על המידה עבור הצלחת העסק, בין אם לשמור על העסק ובין אם לשמור על המשפחה.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים