רכב חברה, על מה הוא מגן וממה הוא מוגן?

תשאל אדם עם רכב חברה האם הוא מרוצה ואין סיכוי שתקבל את התשובה 'לא'. בימינו, כשהתחבורה הציבורית לא מדייקת ממש, רכב חברה יכול להיות הפתרון המתוק עבור כל אדם המסתמך על אחרים בכדי להגיע למקום עבודתו.

חברות רבות מעדיפות לסייע לעובדים שלה בצורת רכב. כאשר לעובד יש רכב, הדבר למעשה מבטל את בעיות התנועה וההגעה הרגילות, מעניק לעובד את תחושת העצמאות ומאפשר לו לתת את שעות העבודה שלו ללא הלחץ התמידי של איך להגיע הביתה.

כשאתם מקבלים לידכם רכב חברה, מהם הדברים שאתם צריכים לבדוק ולשאול את המעביד שלכם?

איזה ביטוח מספקת החברה?

ביטוח חובה מן הסתם שהחברה תספק כיוון שהוא חובה בחוק. בלי ביטוח חובה אין לכם את היכולת לנהוג ולהשתמש ברכב. אך ידוע לכל שמעבר לביטוח החובה, קיימים ביטוחים אחרים אשר אינם חובה אך אין זה אומר שאתם לא רוצים להיות מבוטחים בצורה הזו. אנחנו מדברים על ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. חשובה ההבנה שעצם העבודה שהם לא חובה בחוק, אין זה אומר שהם לא נחוצים מאוד עבור בעלי הרכב ו/או הנוסעים בו.

ביטוח צד ג' מה הוא אומר?

ביטוח צד ג', או ביטוח צד שלישי, הוא ביטוח אשר נועד להגן על מי שלא מבוטח ישירות בביטוח. מה זה אומר? באם נפגעתם בתאונת דרכים ועל הדרך נפגע אדם נוסף אשר לא היה ברכב שלכם, האדם נחשב צד ג', זאת כי אין לו שום שייכות לביטוח שלכם. אך מאחר והוא מעורב בתאונה, ביטוח צד ג' יכול להגן עליכם מפני הפגיעה בו וכמו כן לתת לו את הפיצוי המגיע לו על הפגיעה בו.

האם ביטוח מקיף הוא שווה ערך לביטוח צד ג'?

כיוון שלרוב מציעים את הביטוחים האלה אחד לצד השני מאחר ושניהם לא חובה, יהיה אפשר לחשוב כי קיים דמיון ביניהם ושאין צורך בשניהם. אך אין הדבר נכון. ביטוח צד ג' וביטוח מקיף הם שונים בתכליתם ובאים להגן על דברים שונים לחלוטין. בזמן שביטוח צד ג' מגן על מי שלא קשור אליכם, ביטוח מקיף מגן עליכם, על רכבכם ועל כל המקיף אתכם. על כן הוא ביטוח מקיף.

כאשר אתם מקבלים רכב מהחברה בה אתם עובדים, עיברו על הביטוח אותו רכשו לכם. במידה והביטוח היחיד שנרכש עבורכם הוא ביטוח החובה, עשו את הבדיקה האם ניתן לצרף את הביטוחים הנוספים אל העסקה. במידה והבוסים לא רואים לנכון להוסיף זאת על חשבונם, עשו לעצמכם את הטובה והחסד והוסיפו מכיסכם את הביטוחים הנוספים. כאשר אתם לא מוכנים למה שיכול לקרות, הוא יקרה ולא תהיה לכם את ההגנה המספקת. היו זהירים, עשו את הביטוחים וסעו בראש שקט.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים