5 טיפים שכל עסק מתחיל חייב לקרוא

בישראל יש לא מעט עסקים במגוון רחב של תחומים, לרבות עסקים קטנים. מידי שנה נפתחים בישראל עסקים חדשים, כשחלקם מאוגדים כעוסק פטור או עוסק מורשה, וחלקם אף מאוגדים כחברה בע"מ. בין אם יש לכם עסק קטן ובין אתם מתכננים לפתוח עסק רחב היקף – יש כמה וכמה דברים שכדאי ומומלץ להקפיד עליהם, ולכן ריכזנו בעבורכם 5 טיפים מועילים.

התנהלות נכונה בעסק

התנהלות נכונה, היא הדבר החשוב ביותר לכל עסק, מאחר והיא עשויה לקבוע את עתידו. בין אתם בתחילת התהליך ובין אם העסק כבר קיים, אתם וודאי יודעים שעליכם לתכנן את השנה הראשונה של העסק באופן מדויק ויסודי. כלומר, עליכם לייצר תכנית עסקית, בה תפרטו את הכוונות הכלכליות שלכם, לרבות ההוצאות וההכנסות המשוערות. לצד התכנית העסקית, רצוי להכין גם תכנית שיווקית הכוללת את תהליך השיווק של העסק, בין אם מדובר בשיווק מסורתי או בשיווק באמצעות הדיגיטל.

נוסף לכך, התנהלות נכונה משמעותה לדאוג למלאי ואספקה של ציוד, על מנת שהעובדים יוכלו לעבוד ולנהל את משימותיהם באופן המיטבי, לכן רצוי לרכוש כלי כתיבה לעסק, כמו גם ציוד משרדי חיוני, על מנת לשפר ולייעל את תהליכי העבודה.

לאט ובטוח

לבעלי עסקים שונים יש נטייה לנסות ולהתקדם בקצב מהיר מידי, כלומר לעיתים אתם עשויים לזהות פוטנציאל עסקי שיכול לקדם אתכם, אך לפני שתקפצו על ההזדמנות, כדאי לברר מול עצמכם – האם אתם מוכנים ובשלים לכך? שמענו לא מעט סיפורים אודות עסקים שהתקדמו בקצב מסחרר ובשל כך הובילו את עצמם לפשיטת רגל (לטווח הארוך). עשו לעצמכם טובה והתקדמו לאט ובטוח, חשבו את הצעדים והבינו מהן העלויות הכלכליות הכרוכות בכל צעד מקצועי שתבצעו.

נוכחות דיגיטלית לעסק

כיום כמעט ולא ניתן למצוא עסקים ללא נוכחות דיגיטלית ברשת, כשחלק מהעסקים מתהדרים באתר, חלק בעמוד עסקי בפייסבוק, למעטים יש ערוץ ביוטיוב, וישנם עסקים בעלי פרופיל באינסטגרם. הקמתם עסק? דאגו לנוכחות דיגיטלית מרשימה בכל הפלטפורמות האפשריות והרלוונטיות בעבורכם, כשחשוב לטפח את העמודים והאתר, לעדכן את הנכסים הדיגיטליים באופן שוטף וליהנות ממגוון היתרונות שהם מעניקים לכם, אם מבחינת שיווק ואם מבחינת קשרי לקוחות.

חלל עבודה פונקציונלי

אין ספק שלעיצוב המשרד יש משמעות, אך מעבר לעיצוב ייחודי ומרשים, חשוב לדאוג לחלל עבודה פונקציונלי, כזה שמכיל את מלוא הכלים החיוניים על מנת לעבוד באופן יעיל וממוקד, למשל לוח מחיק, כיסאות אורתופדיים, שולחנות עבודה בגובה אידיאלי ועוד.

היעזרו באפליקציות לחסכון בזמן

הקדמה הביאה עמה בשורות טובות לבעלי העסקים, משום שכיום ניתן למצוא מגוון רחב של אפליקציות שמסייעות לחיסכון בזמן, החל מאפליקציה לניהול משימות, דרך אפליקציה שמודדת את זמני העבודה ועד למערכת שתבצע בעבורכם חישובים פיננסיים של העסק. נסו להבין מהן המשימות שגוזלות מכם זמן יקר, וחפשו אפליקציות ייעודיות בהתאם.

על מנת לנהל עסק יעיל, שיניב בעבורכם רווחים, חשוב להתנהל באופן נכון, מחושב ומושכל. לכן, מוטב לייצר תכנית עסקית מדויקת, לתכנן את השנה הראשונה של העסק באופן המיטבי ולהיעזר בשלל כלים מועילים שיסייעו לכם לצלוח את ניהול העסק, ואף להוביל אותו להצלחה.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים