שיפוץ משרד לעסק קטן – האם חייבים תקציב גבוה?

לא מעט עסקים קטנים חוששים להתחיל לשפץ, וזאת כי סכום ההוצאה מרתיע. פה נציין שכל עוד משקיעים מחשבה וכל עוד עורכים נכון סדר עדיפויות, ניתן לסמן וי על המטרה ובאותה נשימה לבצע את סך השיפוץ לצד הוצאה יחסית נוחה. משמע אין זה משנה אם מדובר בעסק גדול או קטן, אלא ישנה חשיבות להתנהל באופן מושכל – לשבת עם טבלת אקסל (או לחלופין עם דף, עט ומחשבון) ולבחון את סך יעדי השיפוץ. לשם כך אפשרי להיעזר הן בהצעות מחיר כלליות שמצויות ברשת (למשל עלות שיפוץ למטר), והן בניסיונו של קבלן שיפוצים מקצועי. לאחר שהתמונה הכללית מתבהרת, הרבה יותר קל להבין מה מוסיפים, מה משנים ועל מה מוותרים – משמע מושגת שליטה מלאה על גובה ההוצאה.

ייעוץ מקצועי

אנשי מקצוע בתחום השיפוצים יידעו לומר לכם שכל שיפוץ קוסמטי שתבחרו ליישם על גבי תשתית לקויה הנו מיותר, ולו כי הוא ישרת רק לטווח הקצר. אי לכך לפני שמפנטזים על פרקט כזה או אחר ולפני שעומדים לבחור את הגוון הרצוי לקיר, יש לוודא שהצנרת התת קרקעית אינה מצריכה תיקון (משמע הרמה של הרצפה). אי לכך אם רק לאחרונה העסק עבר למבנה הנוכחי, יש לבחון תשתיות, כאשר אם תעשו זאת לפני שלב הרכישה, הרי שהרווח כולו שלכם – תזכו לקזז את עלות השיפוץ מסך עלות הרכישה.

חידוש הקיים

דרך אידאלית על מנת לחסוך בהוצאות וליהנות מתוצאה מרשימה, היא להסתמך על הפריטים הקיימים ופשוט לשדרג אותם. כך למשל ניתן להשאיר את הריצוף הקיים ולרצף מעליו, להשאיר את התאורה הקיימת אך לסדר אותה, להשאיר את השירותים הקיימים אך להחליף את הקרמיקה וכדומה. חשוב להבין שהרבה עסקים מבקשים להרשים את הלקוחות, ועל כן יש למצוא את הדרך הטובה והזולה ביותר לעשות זאת. עם קצת יצירתיות ומחשבה מקדימה הכול אפשרי!

לדרוש יותר לשלם פחות

הנטייה הטבעית היא לחשוב שאם נמצא את נותן השירות הזול ביותר נצליח לחסוך, אך המציאות לא פעם מלמדת שאין זה כלכלי, וזאת כי הרבה פעמים מאחורי מחיר זול עומד איש מקצוע בינוני שאינו רואה את התמונה השלמה, אינו מעניק שירות טוב ואף אינו משתמש בחומרים איכותיים, כך שיש לשלם פעמיים על אותה עבודה, פשוט כי היא לא שרדה לאורך זמן. בנוסף, כאשר פונים אל איש מקצוע איכותי, ניתן לסמוך עליו שימליץ על דרכים חלופיות (ויותר זולות), ועל כן לפני שבוחנים מחירים רצוי לבחון רזומה ורמת מקצועיות. עם זאת, אין לטעות שמוטב להעדיף נותן שירות יקר, אלא לרוב טווח המחירים האמצעי מבטיח מענה אידאלי.

ארבעה דגשים

בין אם תבחרו בשיפוץ יקר יותר או פחות, יש ארבעה דגשים שראוי להתייחס אליהם – לגזור ולשמור: הקפידו שזמני השיפוצים יפגעו כמה שפחות בשירות הלקוחות, משמע מומלץ לוודא עם נותן השירות שהוא גמיש מבחינת שעות העבודה. רצוי להכין את סך ההכנות טרם תחילת השיפוץ (שרטוטים, רכישת חומרים וכדומה), על מנת שניתן יהיה לחזור לשגרה במהרה. אין לראות בשיפוץ המשרד הוצאה מיותרת, כי כל עוד השיפוץ יתמוך בעובדים וימשוך פנימה לקוחות, הרי שמדובר בהשקעה חכמה לטווח הרחוק. מה עוד? לעולם אל תתחילו שיפוץ לפני שמוודאים שהעובדים מבוטחים.

בין רצוי מצוי ואפשרי

אם נחזור לשאלה הראשית (האם חייבים תקציב גבוה עבור משרד קטן) נציין שהתשובה שלילית. חשוב לזכור שבכול סיטואציה הלקוח בוחר כמה להוציא ואילו נותן השירות אמור לסייע לבחון חלופות. עם זאת, אין לטעות – גם שיפוץ של משרד קטן עשוי להיות יקר. תמיד יש להתייחס לרצוי, למצוי ולאפשרי – בהצלחה!

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים