איך לא "נופלים" עם עסק חדש?

אין אחד שלא דמיין את היום שהוא יכנס בבעיטה למשרד של הבוס ולהצהיר שהוא הולך לרדוף את החלום ולפתוח עסק עצמאי, כיום יש בישראל מעל ל- 500,000 עצמאיים (נכון לשנת 2018) שבחרו בדרך של פתיחת עסק. אך לצערנו בישראל 80% מהעסקים החדשים בישראל נסגרים במהלך 5 השנים הראשונות, במאמר זה נסקור את הנתונים נסביר מה ניתן לעשות כדי לעלות את הסיכויים שלכם לשרוד את השנים הראשונות של העסק שלכם.

עסקים עצמאיים בארץ – הגדרה

כאמור בישראל העסקים הקטנים הנפתחים בארץ מוצאים קושי רב וכן נכון לשנת 2017 על כל 10 עסקים שנפתחו בארץ, 9 עסקים נסגרו. נתון מאוד מפחיד לשם עצמו. עסקים עצמאיים בישראל מתחלקים לשלושה:

עסקים זעיר- עסקים בהם לא יותר מ- 4 עובדים ומחזור מכירות של עד מיליון ₪.

עסקים קטנים- עסק בו יש יותר מ-5 ולא יותר מ-20 עובדים וכן מחזור המכירות של עד 20 מיליון ₪.

עסקים בינוניים- עסק בו 11-200 עובדים ומחזור המכירות הוא עד 100 מליון ₪.

* בישראל ישנם גם תאגידים וחברות גדולות והם חברות שאינם עונות להגדרות שציינו.

מה ניתן לעשות על מנת  לעלות את סיכויי העסק?

כשאנו שואפים לפתוח עסק מצליח ישנם מספר דברים שחובה (!) לעשות ובלעדיהם הסיכוי של העסק שלכם לממש את מלוא הפוטנציאל שלו יורד משמעותית, לפניכם שלושה פעולות שחובה לעשות לפני פתיחת עסק:

תוכנית עסקית- כל עסק מתחיל חייב תוכנית עסקית, אין דרך להדגיש את זה יותר, תוכנית עסקית לעסקים קטנים  חשובה יותר מהכול, תוכנית עסקית טובה ומקצועית תוביל אתכם להגדרות הכי מדויקות של הלקוח שלכם (פרסונה), השוק, המתחרים, ערוצי השיווק הכי מתאימים, בידול של המוצר/ העסק, מיתוג נכון, והכי חשוב דרך תוכנית עסקית תוכלו להגדיר בצורה הכי מדויקת את האופי ואת הפתרון שהעסק שלכם מציע לשוק. ללא תוכנית עסקית מקצועית הסיכוי של העסק שלכם לממש את הפוטנציאל ואפילו לשרוד- יורדים משמעותית.

מימון- חשיבות המימון ידועה לכל יזם מתחיל, במקרים מסוימים ליזם רעיון עסקי מעולה, תוכנית עסקית מחושבת, אך ההון העצמי שברשותו לא מספיק על מנת להוציא לפעול את התוכנית עסקית, לשם כך דרוש מימון ממקור חיצוני. קרנות משקיעים בוחנים מקרוב את הפוטנציאל של העסק ונותנים חשיבות רבה לתוכנית העסקית וכן נפשות הפועלות בעסק, וכן התגמול של המשקיע להשקעה שלו הוא אינדיבידואלי ותלוי באופי העסקה, זאת יכולה להיות עסקה של מימון בתמורה לריבית ( לדוגמא הלוואות מבנקים) או מימון בתמורה לאחוזים מהבעלות ( שכיח יותר אצל משקיעים פרטיים) ועוד.

תקציב- תכנון התקציב ועמידה בו יכולה להיות בעלת השפעה על עתיד העסק, אי עמידה בתקציב יכול להכניס את המערכת למצב של לחץ ויכולה להביא לטעויות וקבלת החלטות שגויה, דבר שכמובן יבויל בישירות לאיבוד לקוחות והפסדים שיכולים להיות קריטי לעסק חדש.

לסיכום

להיות בעל עסק במדינת ישראל יכול להיות מאתגר אך זאת לא סיבה לדחות או לוותר על הגשמת חלום שלכם להיות בעלי עסק עצמאיים ומצליחים. יזמים השואפים פתוח עסק מצליח חייבים לבנות בסיס טוב למערכת: תוכנית עסקית, תכנון תקציב ועמידה בו וכמובן מימון (במידת הצורך) הם הבסיס לבניית הבסיס של העסק שלכם וכן יתרמו בפתיחת העסק ויעזרו לכם להשיג את המטרות ולממש את הפוטנציאל הטמון ברעיון העסקי.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים