שיפוץ דירה והפיכתה לקליניקה – דגשים חשובים

להפוך-בית-לקליניקה

הפיכת דירה לקליניקה או הסבת חלק מהבית לטובת שימוש עסקי הן פעולות נפוצות למדי בימינו. לעבודה מהבית יש יתרונות רבים ובעיקר חיסכון משמעותי מאוד בזמן (אחד המשאבים היקרים ביותר בכל עסק) ונוחות מקסימלית.

כדי שהחלל הקיים יתאים לשימוש החדש נדרשים כמובן שינויים מסוימים ובחלק מהמקרים גם שיפוץ. הדגשים העיקריים הם הפרדה אופטימלית בין השימושים השונים של הנכס, הכניסה לקליניקה, התאורה והחלוקה הפנימית בעסק.

איך להבטיח הפרדה אופטימלית בין העסק לבין המגורים?

חלוקת דירה לקליניקה ולמגורים מחייבת תשומת לב לפרטים רבים ובעיקר לכך שהקליניקה לא תפגע בשגרת החיים של שאר בני הבית ומצד שני החיים הרגילים לא ימנעו מהקליניקה או העסק לפעול באופן אופטימלי.

בהתאם נדרשת הפרדה מוחלטת. בבית שיש בו כמה מפלסים קל לייצר את ההפרדה הזו. במקרים אחרים שיפוץ של דירה כדי להבטיח שהעסק לא יזלוג לבית ולהפך עשוי לכלול הקמת קירות גבס ובמידת הצורך גם שבירה של קירות קיימים כדי להתאים כל חלל לשימוש החדש שלו. כדאי לדעת שבימינו יש חומרים מתקדמים ומבודדים היטב מרעש כך שבעלות נמוכה למדי אפשר להגיע להפרדה מוצלחת במיוחד.

כניסה נפרדת

בקליניקה שמגיעים אליה מטופלים – בין אם מדובר על מרפאה, בין אם על פסיכולוג או פסיכיאטר ובין אם עסק בתחום הרפואה האלטרנטיבית – חשוב לשים דגש גם על הכניסה שכן נדרשת דיסקרטיות מסוימת. במסגרת  שיפוץ דירות שבהן רק חלק מהחלל מוקדש לקליניקה בדרך כלל יהיה ניסיון ליצור כניסה נפרדת לגמרי אל הקליניקה, ואם הדבר לא אפשרי התכנון הפנימי יהיה כזה שמאפשר כניסה ומעבר לקליניקה בלי לעבור בחלקים אחרים של הבית.

המרכיבים השונים של הקליניקה

עוד דגש חשוב של שיפוץ דירה כדי להפוך אותה לקליניקה הוא הצרכים השונים של העסק. בפרט התכנון מחייב תשובות לשאלות כמו האם יש צורך בחדר המתנה ואם כן מה יהיה הגודל שלו ועד כמה הוא יהיה מושקע (בהתאם לזמני ההמתנה של המטופלים), האם יש צורך בחדר שירותים (ברוב רובם של המקרים התשובה היא כן) ועוד.

בבית שכבר יש בו שני חדרי שירותים בדרך כלל אחד מהם יוקצה לטובת הקליניקה כדי לחסוך בעלויות ובמקרים אלה התכנון יתבסס בין השאר על עובדה זו.

הפיכת דירה לקליניקה – הזדמנות מצוינת לשיפוץ מקיף

על-מנת להפוך דירת מגורים, כולה או חלקה, לקליניקה, יש כאמור צורך בשינויים משמעותיים. בהתאם זו הזדמנות טובה לבצע שיפוץ מקיף בנכס ולא "רק" להתאים אותו לצרכי הקליניקה אלא לשדרג אותו באופן כללי. ההיגיון פשוט: אם ממילא מבוצעות עבודות שונות, מגיעים פועלים ומופרת שגרת החיים, כדאי כבר לבצע שיפוץ דירה קומפלט. בזכות שיפוץ שכזה הקליניקה תשמש אתכם באופן מושלם במשך שנים רבות ובנוסף תשדר ללקוחות תחושות של רצינות, השקעה ומחויבות אמיתית כלפיהם.

גם כשמחשבים כמה עולה שיפוץ דירה מקיף בהשוואה לשיפוץ מוגבל מתחדדת הכדאיות של האופציה הראשונה – אמנם בנקודת הזמן הנוכחית תשלמו יותר, אבל בטווח הארוך תחסכו לא רק זמן ובלגן אלא גם כסף.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים