עתיד שוק הנדל"ן בישראל ומחירי הדירות – יש למה לחכות?

נדל"ן בישראל

בעשור האחרון נוכחנו לגלות כי מחירי הנדל"ן בישראל הרקיעו שחקים. דבר זה מנע מזוגות צעירים רבים וממשפחות צעירות לרכוש לעצמם דירה ראויה או בית למגורים. עקב כך, רבים מן הישראלים נאלצו לשלם אלפי שקלים בחודש דמי שכירות וחשו חוסר הוגנות מוחלטת בכל הנוגע לשיווין זכויות.

יחד עם זאת, אלו שיש להם אפשרות כלכלית המשיכו לרכוש דירות והפכו למשקיעים נבונים ומורווחים שכל חודש בחודשו קיבלו את אותם דמי השכירות ונהנו מכך באופן משמעותי. בעקבות מצב זה שעורר לא מעט מחלוקות והדים בציבור, הוחלט להקשות מעט על בעלי דירה שניה (ומעלה) ולהקל על האוכלוסייה המוחלשת בכך שהועברו חוקים ותנאים שונים בכנסת ישראל.

אין ספק כי בשנים האחרונות חלו שינויים בשוק הנדל"ן וכעת יש על הפרק לא מעט שאלות מסקרנות כמו: מה צופן לנו שוק הנדל"ן בישראל? האם מחירי הדיור צפויים לעלות בשנת 2019? והאם מי שמעוניין לקנות דירה צריך להמשיך לשבת על הגדר?

רכישת דירה ב-2019, האם זו החלטה נכונה או לא?

ישנה מעין עצירה בעליית המחירים של הדירות והבתים בישראל החל משנת 2018 ובשנתיים האחרונות המחירים די התקבעו ולא זזו כלפי מעלה. יחד עם זאת, גם לא חלה ירידה משמעותית וקשה לומר במדויק אם ב-2019 יהיה זה הזמן הנכון ביותר לרכוש דירה.

יחד עם זאת, הבנייה של הפרוייקטים החדשים וגם ההתחדשות העירונית אינם נעצרו או התמעטו. להפך, הבניה בישראל מתרחשת ברוב הערים והיישובים והישראלים מוסיפים לעבור דירות ולחפש את אפשרויות נדל"ן חדשות. גם פרויקטים של "המחיר למשתכן" לוקחים חלק בפרויקטים חדשים למגורים ומציעים לזוגות צעירים להשתתף בהגרלות השונות ברחבי הארץ.

אם אתם מחפשים אחר דירה ורוצים לעבור אליה בשנים הקרובות, אין סיבה שלא תתחילו את החיפוש כבר ב-2019. ניתן להיעזר באתר המרכז עשרות פרויקטים חדשים למגורים ולהשקעה ולפיו לקבל מידע על הפרויקטים השונים שנבנים ברחבי ישראל. באתר זה יש פירוט די נרחב על מבנים שונים, קבלנים ויזמים המבצעים את הבניה, תאריכי איכלוס ואפשרויות נוספות שקשורות לנדל"ן פרטי. בין אם אתם זוג צעיר המחפש אחר הדירה הראשונה ובין אם הנכם מחפשים אחרי השקעת נדל"ן נוספת, אתר זה יוכל להכווין אתכם אל השטח ולהציג את האפשרויות הקיימות נכון לשנת 2019.

איך אפשר לדעת אם המחירים צפויים לרדת / לעלות בשנה הקרובה?

ישנם אנשי מקצוע החוקרים ובודקים את פני השטח בכל הנוגע לנדל"ן בישראל ומחוץ לה. לפי מחקרים וסטטיסטיקות אלו ניתן רק לשער מה צופן לנו שוק הנדל"ן בישראל. התשובה איננה חד משמעית אך אנו מאמינים כי לא צפויה להיות ירידה במחירי הדיור בשנים הקרובות מכיוון שהביקוש קיים, ההיצע הולך וגדל ופרויקטים חדשים מוסיפים להיבנות ולצמוח ברחבי המדינה. דבר זה מעיד על כך שגם כשהמחיר גבוה – אנשים מוסיפים לקחת הלוואות / משכנתאות ולקנות דירות, גם משקיעים וגם אנשים פרטיים שמחפשים אחר הדירה הראשונה והיחידה שלהם. כמו כן, אין גם הוכחה שמציגה כי המחירים יקפצו לפתע ויעלו עוד יותר גבוה ולכן אנו חושבים כי 2019 היא בהחלט שנה טובה לקנות במהלכה את דירת חלומותיכם.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים