כך תגייסו יותר תרומות לעמותה שלכם

אין זה משנה אם העמותה שלכם תומכת בבני נוער במצוקה או תומכת בקשישים קשי יום – תרומות תמיד מועילות ועל כן לצד הרבה כוונה טובה, גם יש לדעת כיצד ראוי לפעול, וכאן אנו באים להציף מספר דרכים יעילות, אך בראש ובראשונה נציין שעמותות צריכות להתנהל באופן מקצועי ממש כמו עסק, וזאת כי לעומת עסק, אם עמותה לא תחזיק מעמד עשרות אנשים שנתמכים בעמותה יתקלו בבעיה ואף יאבדו תקווה, ועל כן בכול הנוגע לגיוס כספים יש לפעול כמו מקצוענים.

עבודת מחקר

לא מעט עמותות נסגרות מדי שנה (כי הן לא הצליחו להשיג את המימון הרצוי), ובנוסף לא מעט עמותות קיימות אינן מצליחות לגעת ביעדים הרצויים (כי לא נבנתה תוכנית עסקית ראויה). אי לכך החוק הראשון הוא להשקיע בעבודת מחקר מקיפה אודות הגוף שממנו מבקשים להשיג תרומה, ולו על מנת לחדד את המסר בעת הגשת הבקשה, כך שהוא יישר קו עם דגשי הקרן. כמו כן, מחקר מקדים יסייע לבחון איזה סכום ריאלי לבקש משלל קרנות פילנתרופיות, יסייע להבין האם העמותה עומדת בתנאי התמיכה הבסיסיים, יסייע לברר האם הקרן מבקשת להיות מעורבת בעמותה (ואם כן באיזה אופן) וכדומה.

ניצול כוח דיגיטלי

הרשת האינטרנטית מציעה שער חשוב לכיסם של הקרנות השונות, כיצד ניתן לנצל כלי זה? ישנן כמה דרכים. דרך אחת היא לשלוח ניוזלטר שמעביר מסר, או לחלופין ברכת חג, כאשר תמיד מוטב לשלב משפט מניע לפעולה. בנוסף, מוטב לנצל את ההטבה שרשת גוגל מציעה לעמותות (סכום לא מבוטל עבור שיווק ממומן), להשקיע בשיטת רימרקטינג וכמובן שגם לפעול ברשתות הרלוונטיות, קרי פייסבוק וגוגל. עם זאת, בנקודה זו ראוי לציין שאם אינכם מגיעים מתחום השיווק הדיגיטלי, מומלץ להעביר את השרביט לאיש מקצוע, כך שגם אם מדובר בהוצאה, היא מהר מאוד תתגלה כהכנסה, ולו כי המסר שמעבירה המודעה יהיה מדויק ואילו רשימת התפוצה תנותב כהלכה, לאחר שעברה סינון משמעותי.

בחירת מערכת סליקה

לכל עמותה ראויה יש אתר ראוי ובו אמורה להיות מערכת סליקת תרומות נוחה ואינטואיטיבית לשימוש, משמע אין לבחור בכל מערכת אקראית, אלא מוטב שהמערכות יהיו מותאמות מובייל וכמובן שגם לקהל היעד (כולל שיקולי שפה). כך למשל אם קהל היעד יושב בחו"ל, מוטב להיעזר בשירותי מערכת "ישראל תורמת"

מעבר לקרנות – אופציות נוספות לגיוס תרומות

  • מכרזים – ניתן להיעזר במגוון מכרזים. כך למשל "קרן עזבונות ומכרזים של המדינה" עשויה להוות תרנגולת שמטילה ביצי זהב.
  • אגודת ידידים – הקימו "אגודת ידידים " אמידים ותדרשו מהם דמי חברות ואף תמיכה בסטטוס הכלכלי.
  • היו יצירתיים – תחשבו מחוץ לקופסה – הקימו יריד יד שנייה שמייעד את ההכנסות לקופת העמותה.
  • הוזילו הוצאות שוטפות – ביחנו כיצד ניתן לחסוך בהוצאות השוטפות, למשל השכירו משרד יותר זול במיקום פחות אטרקטיבי.
  • שיתופי פעולה – תחברו אל עמותות זהות וביחד תשלבו כוחות.
  • תחזקו בלוג – הרימו בלוג מעניין בנושא העמותה.
  • גיוס מתנדבים – גייסו כמה שיותר מתנדבים שישמחו לתת יד, מתנדבים כגון סטודנטים ופנסיונרים.
  • נצלו כישורים פנימיים – ביחנו מהם היכולות הרלוונטיות של המתנדבים (למשל מעצב גראפי, כותב תוכן, איש שיווק וכדומה) ותנצלו את הכישורים בהתאם לצורך.

היו פעילים!

לבסוף נסיים עם טיפ חשוב ביותר – היו כמה שיותר פעילים. כך למשל ניתן להחליט שפונים מדי יום לעשרים קרנות שונות, שמדי שבוע מגדילים את מעגל המתנדבים בעשרה חדשים, שמדי חודש שולחים כ100 מכתבי פנייה (ולו באמצעות המייל), שמרימים אירוע לגיוס כספים וכדומה. הרבה השקעה? בהחלט – עבור הצלחה ונתינה יש לעבוד!

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים