הטעויות הנפוצות ביותר שמפילות סטארטאפים

לא תמיד קל לפתוח עסק. יש כל כך הרבה דברים לחשוב עליהם וכל כך הרבה החלטות שצריך לקבל בפרק זמן סביר. הלחץ יכול לגרום לכם לקבל החלטה לא אופטימאלית, שיכולה לפגוע בפוטנציאל ההצלחה העסקית שלכם, או לפחות לגרום לכם לשוב לנקודת ההתחלה. וזה התרחיש הטוב. במקרה הפחות טוב, תבינו שאתם צריכים לסגור את העסק.

אמנם אין תכנית אחת מוכחת שמתאימה להצלחה עסקית של כל סוגי העסקים, אבל יש כמה טעויות נפוצות ומסוכנות שבעלי עסקים חדשים רבים עושים, שעלולות להשפיע באופן שלילי על העסק שלהם. אז הנה שבע הטעויות הנפוצות ביותר שחשוב להימנע מהן כשאתם מנהלים עסק קטן.

דילוג על שלב התכנון

תכנון עסקי יכול להיות תהליך מייגע, אבל בלי תכנית חזקה לעסק שלכם, שכוללת מחקר של הרעיון העסקי שלכם ופוטנציאל השוק, אתם מגששים בחשיכה. תכנית עסקית טובה כוללת גם תכנית כלכלית ותכנית שיווק.

לא מגדירים יעדים

הגדרת יעדים יכולה לתת לכם כיוון כשאתם מתחילים את העסק שלכם, ובהמשך היעדים מאפשרים לכם להתנהל באופן יומיומי בעסק שלכם, באמצעות פעולות לביצוע.

הקפדה על יעדים ומטרות מאפשרת לכם לזהות לאן אתם רוצים להגיע, באמצעות תכנית צעדים ספציפיים שאתם צריכים לבצע על מנת להגיע לשם.

לא מעריכים, או מעריכים לא נכון, את המוצרים והשירותים

במקרים רבים, חוסר אמון ביכולת שלנו, לצד הפחד מכישלון, גורם לנו למכור את המוצרים והשירותים שלנו במחירים נמוכים מדי. זה מסלול מסוכן כי הוא מערער את הערך הייחודי שאתם מביאים לשולחן, ופותח את האפשרות לתסכול.

לכן חשוב לתמחר את הסחורות שלכם ברמה הראויה להם, ולחקור את השוק ביסודיות כשאתם מנהלים את העסק שלכם, כך שתוכלו לזהות את נקודת הכניסה הטובה ביותר של המחירים המתאימים למה שאתם מוכרים.

פחד מטכנולוגיה חדשה

טכנולוגיה יכולה לספק לבעלי עסקים קטנים הזדמנויות חדשות. היא עוזרת להם לבצע את העבודה שלהם בצורה יעילה יותר ואפילו עוזרת להם לחסוך כסף.

טכנולוגיה חדשה עשויה להיות מאיימת, ולפעמים צריך זמן כדי ללמוד ולהבין אותה, אבל חוסר נכונות להסתגל לקידום טכנולוגי יכול לפגוע בעסק שלכם בטווח הקצר והארוך.

פחד, או חוסר אנרגיות לשווק

אפשר לשווק בשיטות רבות כולל פניות מפה לאוזן, פרסום בערוצים הרגילים, או שיווק באינטרנט. אין כללים קבועים כשזה מגיע לשיווק, והסוג הטוב ביותר של שיווק שמתאים לכם תלוי בעסק שלכם ובקהל היעד שלכם. הטעות היא בהנחה שאתם לא צריכים לשווק, כי הקהל פשוט יגיע אליכם.

כשאתם לא יודעים מי הלקוחות האידיאלים שלכם

ההיבט החיוני של כל מסע שיווק מוצלח הוא להבין מי הלקוח האידיאלי שלכם. זה לא מספיק ליצור תקציב שיווק ולנסות קצת מהכול, אתם צריכים גם לבצע מחקר שוק על מנת לזהות אל מי אתם מנסים להגיע, איפה אפשר למצוא את קהל היעד שלכם, וכיצד אנשים יגיבו לפעילות השיווק שלכם.

יותר מדי הוצאות

פתיחת עסק קטן או בינוני לא צריכה להיות מגובה בהשקעה גדולה, אבל חלק מבעלי העסקים החדשים מאמינים שהם צריכים להשקיע הרבה על מנת לקנות את הטוב ביותר מכל דבר.

אז הם משקיעים המון בשיווק, בציוד, ובתוכנות. אלא שיש אפשרויות אחרות, פחות יקרות אבל יעילות באותה מידה, אם אתם מוכנים (ועכשיו כולם ביחד), לבצע את המחקר המתאים. יצירת תקציב עסקי היא חובה, אבל חשוב לא פחות לדבוק בו.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים