איך בוחרים פסי האטה לחניון?

אחד הגורמים לתאונות דרכים, בכביש הציבורי כמו גם במקומות סגורים כמו מפעלים וחניונים, הוא מהירות נסיעה גבוהה. אותה מהירות גם אחראית על חומרת הפגיעה ברכב ובנוסעיו; ככל שהתאונה מתרחשת במהירות גבוהה יותר, כך גדל הסיכון לנפגעים בדרגה קשה יותר. דברים דומים אמורים גם בקשר לתאונות עם הולכי רגל. ככל שמהירות הנסיעה נמוכה יותר, כך עולה הסבירות שהנהג יצליח לבלום מבלי להתנגש בהולך הרגל. באותו אופן, אך הפוך בדיוק, תאונה בין מכונית והולך רגל המתרחשת במהירות גבוהה, סביר כי תוצאותיה, מבחינת הולך הרגל, תהיינה קשות הרבה יותר עבור הולך הרגל מאשר אותה תאונה, לו התרחשה במהירות נמוכה.

פסי האטה לחניון

נתמקד לרגע בחניון. שטח ציבורי זה הנו אולי המועד ביותר לפורענות מבחינת תאונות בין כלי רכב והולכי רגל. לפיכך, ישנו צורך אמיתי להפחית את מהירות הנסיעה בחניון. ישנם מספר אמצעים להפחתת מהירות הנסיעה בחניון כגון שילוט, אכיפה אנושית, מצלמות ועוד. האמצעי הפשוט והאפקטיבי ביותר הוא פסי האטה לחניון המותקנים במרחקים של עשרות מטרים זה מזה ומונעים נסיעה מהירה.

איך זה עובד?

פסי ההאטה הם למעשה גבשושיות בגובה של מספר ס"מ אשר מותקנות על רצפת החניון וכאשר רכב עובר עליהן הן גורמות לטלטול של הרכב. אם הרכב עובר במהירות המתאימה לפסים, הטילטול יהיה חלש ונסבל. ככל שמהירות הנסיעה עולה והנה גבוהה מהמרית אותה תוכננו הפסים לאכוף, כך תגבר הטלטלה ברכב ואי הנוחות של הנוסעים.

היות שהנהג יודע כי לפניו פסי האטה, הוא מאט מראש את מהירות הנסיעה למהירות הנדרשת באותו איזור וע"י כך מונע את אי הנעימות הכרוכה בנסיעה על הפס במהירות גבוהה מהרצוי.

סימון אזהרה לפני פסי האטה – חלק בלתי נפרד מהפיתרון

כפי שהסברנו, פסי ההאטה הם אמצעי הגורם לנהג לבצע אכיפה עצמית של מהירות הנסיעה. כדי שהנהג יידע להאט בזמן ומראש, עליו לדעת כי לפניו פסי האטה. מכאן נגזר ההכרח להציב תימרור אזהרה בולט המתריע לגבי הימצאותם של פסי האטה. בנוסף, רצוי לגרום לנראות ובולטות של הפסים על הכביש. בפסי אספלט ניתן לעשות זאת בעזרת סימון בצבע ואילו פסי האטה מפלסטיק או מגומי מגיעים בצבעים ניגודיים המאפשרים לנהג לראות את פס ההאטה.

רצוי מאוד להציב את פסי ההאטה באיזור מואר ולהציב לפניהן 2-3 עיני חתול תיקניות אשר יבליטו את מיקום הפס לנהג המתקרב. התחזוקה אותם דורשים פסי ההאטה מתבטאת בעיקר בנראות ובולטות הפס ומחייבות חידוש של סימוני הצבע ושל עיני החתול מעת לעת.

סוגים

ישנם מספר רב של סוגי פסי האטה מחומרים שונים ובצורות שונות. כאשר המדובר בפסי האטה לחניון,  הפתרון המקובל הוא פסי האטה מודולריים מגומי או מפלסטיק המעוגנים לרצפת החניון בעזרת ברגים. פסי האטה אלו הנם קטנים יחסית; רוחב הפס אינו עולה על 45 ס"מ וגובהו ס"מ ספורים. צורת הפס מאפשרת אכיפה של מהירות נסיעה רצויה, בין 10 ל 30 קמ"ש. מהירות זו מתאימה לחניונים. את פסי ההאטה המיועדים למהירות 10 קמ"ש נהוג להציב ליד עמדות הבקרה בכניסה וביציאה מהחניון.

פסי האטה לחניון – מחיר

מחירם של פסי ההאטה משתנה לפי הסוג והיצרן. התקנת פסי האטה היא עתירת עבודה. עבודת ההתקנה, אף היא חלק חשוב בתמחור הפרוייקט ויש לתת עליה את הדעת. כעיקרון, עלות ההתקנה הנה כ 100 ש"ח למטר פס אולם גם כאן ניתן למצוא טווח מחירים משתנה. אם אתם מחפשים קבלן לביצעו ההתקנה, מומלץ לבדוק במחירון דקל. בנוסף, קיימת אפשרות לפנות לחברה ממנה אתם עתידים לרכוש את פסי ההאטה ולבקש ממנה הצעת מחיר גם להתקנה. אופציה אחרונה ומומלצת רק לבעלי ידים טובות היא לבצע את ההתקנה בעצמכם. לשם כך תזדקקו לידים טובות, מוטיבציה וכלי עבודה מתאימים.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים