מיתוג לעסקים: החשיבות בפרטים הקטנים

כשאתם זוכים לפתוח עסק חדש, או לעצב מחדש עסק ישן, ייתכן שהמיתוג והלוגו לא יהיו בדיוק בראש מעייניכם. וחבל!

אמנם זה די הגיוני, בהתחשב בכול שאר הדברים שמדאיגים אתכם, כמו: איזה שם לתת לעסק, אילו אנשים לגייס לעבודה, או אילו שלטים לעסקים יצליחו לפרסם אתכם במהירות האפשרית, וכן הלאה.

אבל ככול שיתקרב מועד ההשקה, יעלה הצורך בלוגו אשר יקבע את מיתוג העסק שלכם, במיוחד אם אתם מתחילים לתכנן את עיצוב המשרד, האתר או כרטיסי הביקור. 

כל המיתוג כולו מתחיל בעיצוב הלוגו ומשם עוברים להחלטות הקשורות למיתוג החזותי של כל פרטי העסק בהתאם לצבע (או לצבעים), לגופן ולסמל המאפיינים את הלוגו שעיצבתם.

ואם אתם עדיין תוהים למה בכלל הלוגו והמיתוג חשובים להצלחת העסק שלכם?

אז ככה…

כשאתם יוצרים מסר חזותי, ויזואלי, לגבי מה שהעסק שלכם עושה, אתם מפיחים רוח חיים ברעיון העסקי שלכם ומעבירים אותו הלאה, באופן שבו מילים אף פעם לא יוכלו לעשות. 

גם אם כרגע, מה שעומד בראש סדר העדיפויות שלכם זו הדאגה איך לספק את המוצר או השירות הכי פנטסטי שאפשר, אל תשכחו שהלוגו, ובעקבותיו המיתוג כולו, ישמשו כמערכת תמיכה שתעזור לכם להשיג נראות ולשדר אמינות ורצון טוב.

עדין לא משוכנעים?

המיתוג חשוב לעסק, במיוחד בשלבים המוקדמים כי הוא מעניק לעסק שלכם זהות! וכפי שאמר פעם אחד המעצבים המפורסמים, פול רנד, ״לוגו לא מוכר (באופן ישיר), הוא מזהה״.

המטרה הראשונה של הלוגו היא להעניק זהות לעסק. ואם עדיין לא השתכנעתם, חשבו על הדרך שבה אנשים יבחרו לעבוד אתכם בפעם הראשונה. ובין אם הם יעשו זאת באמצעות האתר, המדיה החברתית, כרטיס הביקור או הדוכן בכנס – חשוב לכם ליצור רושם ראשוני חיובי – וקשה לעשות זאת במילים בלבד.

לחזק את שם העסק והמותג

כשאתם יוצרים מיתוג מיוחד לעסק שלכם ונותנים לו ביטוי בכול אלמנט אפשרי כמו, עיצוב המשרד, שילוט פנים או אריזת המוצר – אתם מחזקים גם את שם העסק וגם את המותג, ומספקים לקהל היעד תמונה ויזואלית המזוהה איתכם. למעשה, אתם אומרים לכולם ״היי!״ מבלי להיות בוטים ומבלי להיתפש כנדחפים.

איך הלוגו עושה זאת?

מיתוג העסק, שבא לביטוי במגוון אלמנטים עיצוביים – מכרטיס הביקור ועד שילוט לעסקים – לא אמור לכלול לוגו שיזהה את מה שאתם עושים או מוכרים, באופן גס ומפורש. כלומר, אם העסק שלכם הוא חברה למימון, אל תעצבו לוגו עם איור בוטה של שטר כסף.

מה הלוגו כן צריך לעשות? 

  • הלוגו צריך לתקשר את תכונות המותג (והאישיות שלכם!) באמצעות רמזים חזותיים כמו צבעים, גופנים, סמלים, צורות וסיסמאות.
  • הלוגו צריך לעשות זאת בצורה שהיא פשוטה, ישירה, ועקבית בכול אמצעי המדיה.

כך תצליחו לחזק את המותג ואת העסק ולקבע אותה בזיכרון של קהל היעד שלכם.

עוצמתו של הזיכרון החזותי

כמה פעמים שכחתם את שמו של מוצר מסוים, אבל אתם יכולים לתאר איך הוא נראה? בעולם בו אנשים מתחככים במאות מותגים ביום, יש לכם אלפית של שנייה כדי לתפוס את תשומת ליבו של מישהו, ולבלוט.

לוגו ייחודי מקל על קהל היעד להיזכר במותג (ובעסק) שלכם, כי בני אדם מחווטים לזהות תמונות, דימויים, ולהשתמש בהם כדי להפיק משמעות וסיפורים. תארו לעצמכם שהמוח שלנו מעבד תמונה חזותית במהירות גדולה פי 60 אלף יותר מאשר טקסט, ואנשים זוכרים 80% מהדימויים החזותיים שראו, לעומת 20% מהטקסט שקראו ו-10% מהצלילים ששמעו.

כשאתם מעצבים את הלוגו של החברה, חשבו על האדם שעשוי לראות את הלוגו מתנוסס על שלט חוצות, על מודעה ברשת החברתית, על פוסטר באירוע, או על מדבקת המוצר – ואז חשבו, איך תרצו  שהמותג שלכם ייזכר.

המיתוג משדר מקצועיות ובונה אמון

אחד האתגרים של עסק חדש זה לגרום לאחרים – לקוחות, ספקים, משקיעים וכו׳ – לסמוך עליו. לפני שאדם כלשהו ינסה את המוצר או השירות שלכם, הוא קודם כל יעריך את המראה שלכם. חישבו בעצמכם: אם אתם גולשים באתר בעל מראה בינוני, ומקבלים כרטיס ביקור שנראה ׳לא משהו׳, האם זה מעורר בכם אמון או ביטחון? כנראה שלא. 

לעומת זאת, מותג חזק המתבטא בכול הפרטים הקטנים שמייצגים את העסק, יכול לעודד מישהו שמעולם לא שמע עליכם, לחוש כלפיכם אמון ולהתעניין במה שאתם מוכרים.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים