למה הגיע הזמן להתנער משיטת ה'שוטף +'

מצד אחד, נחקקים חוקים ממשלתיים כדי להפסיק את השהיית התשלומים לספקים, אבל מצד שני, אותם גורמים שאמונים על תשלומים לספקים רבים, מעכבים אותם. מצד שלישי, כולנו חייבים לשלם מסים בזמן.

המונחים שוטף + 30 או שוטף + שישים + או בגרסה היצירתית יותר שלהם: שוטף + קיץ או חורף, הם מונחים מקובלים ושגורים בכלכלה הישראלית ובמסחר בין חברות ועסקים. ה-+ מציין את תקופת הזמן שתעבור בין קבלת המוצרים או השירותים, לבין מועד התשלום עליהם. במהלך תקופה זו, בית העסק מקבל את החשבונית, ואז מתרחשים מספר שלבים:

  • מחלקת הרכש מאמתת את ההזמנה.
  • במחסן בודקים את התאמת החשבונית לניירת.
  • במחלקת הנהלת החשבונות מקלידים את החשבונית למערכת.
  • בהנהלה בודקים את טיב המוצרים או השירותים ורמת שביעות הרצון מהם.
  • הגוף בארגון שאמור לשחרר את הכספים, בודק אם בכלל יש את הכסף לשלם.

ובינתיים הספקים עושים חיים בים

לא. לא ממש. הספקים, שהסכימו לשיטת ה-שוטף + מחכים בסבלנות עד שכל התהליך הזה יסתיים, והם יקבלו את כספם. כי זוהי התנהלות מקובלת לא רק אצלנו, אלא גם בכל העולם. נתתם את הסחורה או השירות עכשיו, אבל תקבלו את התשלום עליהם בעוד חודש או חודשיים, או קצת יותר, תלוי כמה מהר המערכות "מתקתקות" את פעילויותיהן.

רק כעבור חודש, כשהמנכ"ל יושב עם מנהל הכספים, עובר על הניירת וחותם על ההמחאה או על ההעברה הבנקאית, הכסף עושה את דרכו אליכם. בואו נרד לרמת הדוגמאות: נניח שהוצאתם חשבונית ב-10 למרץ, בחברה או בארגון שהחשבונית התקבלה בו, ההתייחסות אל החשבונית שלכם היא כאילו הגשתם אותה בסוף מרץ.

פרק הזמן הזה שעבר מהעשירי לחודש ועד תום החודש, הוא ה"שוטף" האהוב

ואם הסכמתם לשיטת ה'שוטף + 60, אתם מוזמנים להמתין עד לסוף החודש שבו הגשתם את החשבונית, ואז להתחיל לספור את שישים הימים שלכם. במילים אחרות, חשבונית שהגשתם ב-10 למרץ תשולם לכם בסוף מאי. אולי.

ובינתיים אתם צריכים לשלם ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ, כל 15 לחודש, וכל חודש מחדש. אם לא תשלמו את המסים בזמן, טוב, אתם יודעים מה יקרה. אז יכול להיות שהסכמתם לחכות חודש וחצי או חודשיים וחצי לכסף שלכם, אבל המדינה לא מחכה שהכסף יגיע אליכם כדי שתשלמו את המיסים.

וככה מגיעה פשיטת רגל

ההנחה הרווחת השגויה היא שחברות, עסקים וארגונים מגיעים למצב של פשיטת רגל, כשהם סובלים מהפסדים עסקיים. אבל האמת היא שפשיטת רגל עסקית נובעת כתוצאה ממצוקה של תזרים מזומנים. עסקים וחברות קורסים כשאין להם כסף לשלם לספקים חשובים, וכשהם לא יכולים לממן משכורות.

בעיות גביה, למשל, עלולות להוביל חברות לסחרחורת של חוסר יכולת לעמוד בתשלומים, מה שמוביל לעצירת משלוח המוצרים או אספקת השירותים מצד הספקים, מה שמוביל לעצירת ההתנהלות השוטפת של בית העסק.

הרי בשביל מה כתבנו את זה?

אתם יודעים לנהל את העסק שלכם הכי טוב שיש. לקחתם כמה גורואים תותחים שלימדו אתכם איך לנהל עובדים ואיך לנהל זמן, ואיך להשיג יעדים בהצלחה. מהמם. אבל אף אחד לא לימד אתכם אין אומרים 'לא תודה' לשיטת השוטף +.

כי אין שום סיבה שתחכו לתמורה על שירות או מוצר שסיפקתם עכשיו. אז רגע אחד לפני שאתם עוטים על פניכם את הבעת ההשלמה עם הגורל, כדאי שתבינו שאפשר גם אחרת, ואם יותר ויותר עסקים לא יסכימו לחכות לכספים שלהם, פחות ופחות עסקים יפשטו רגל או יסגרו את עסקיהם. וכן. זה עד כדי כך פשוט.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים