ההבדל בין איתור נזילות לאיתור תשתיות

כאשר אנחנו מגלים לפתח כי הקירות סובלים מלחות בלתי מוסברת, הרי שהסיבה המרכזית לכך היא נזילה הקיימת בצנרת של הבית. למרבה הצער, מטבע הדברים שאיננו יכולים לאתר את מקור הנזילה, וזאת לאור העובדה כי הצנרת מוסתרת היטב מאחורי הקירות או מתחת למרצפות. בדיוק לשם כך שוכרים את שירותיו של מאתר נזילות מקצועי.

מן הצד השני, כאשר מחפשים מאתרי נזילות, הרי שלא אחת אנו גם פוגשים בבעלי מקצוע העונים לשם מאתרי נזילות בתשתיות. האם מדובר באותו הגברת בשינוי האדרת? כלל וכלל לא ועל כך נסביר במאמר הבא.

איתור נזילות ביתיות

הנזילה בבית מוסתרת לרוב מאחורי קירות דקים ולכן האתגר הוא איננו רב. כל שמאתר הנזילה צריך לעשות הוא לדעת כיצד להשתמש בציוד הטכנולוגי העומד לרשותו, שלרוב כולל מצלמה טרמית המאתרת מקורות קור אל מול חום. ברגע שבו נצפה אזור בעל רמות קור גבוהות יותר מן הסובב אותו, הרי שמדובר באזור בו הנזילה מתרחשת.

באופן הזה, מאתר הנזילות יכול לטפל באזור הנקודתי, וזאת מבלי להביא להרס רב מדי של הרצפות או הקיר. זהו שירות יעיל אשר יכול לחסוך אלפי שקלים על שיפוצים מיותרים.

איתור נזילות בתשתיות

מנגד, ישנו תחום שלם העונה לשם איתור נזילות בתשתיות ומטרתו היא להתמקד בתשתיות הנמצאות במעמקי האדמה. תחום זה פונה לתעשיות, מפעלים, אתרי בנייה ואזורים ציבוריים.

הרי שבעוד שהצנרת שבבית חבויה מאחורי קירות דקים, התשתיות המרכזיות מונחות במעמקי האדמה, ולא אחת יוצרות אתגר רב באשר לאיתור מקור התקלה. ניפוץ מדרכות וכבישים שלא לצורך איננו דבר מה שניתן לפתור בין רגע, והוא עלול לעלות הון תועפות. בדיוק מן הסיבה הזו, מאתר נזילות בתשתיות רותם לצדו טכנולוגיות מתקדמות וסבוכות אשר מאפשרות איתור ממוקד של התשתית התקולה באופן נכון ומבוקר.

בעוד שאיתור נזילה ביתית מתבצע עם מצלמה תרמית, הרי שאיתור תשתיות מתבצע עם מכ"ם השולח אותות אקוסטיים אשר מאתרים את אזור הנזילה. כמו כן, איתור תשתיות יכול להתבצע באמצעות הזרמת גז שאיננו דליק או רעיל, ואשר מאפשר לאתר את מקור התקלה באמצעות דליפתו ואיתורו.

שימושים נוספים לאיתור תשתיות

בעוד שמאתר נזילות ביתיות ממוקד אך ורק בפעולה זו, הרי שמאתרי תשתיות יכולים לסייע גם במיפוין עבור אתרי בנייה ותשתית. מיפוי התשתיות מאפשר לגורמים שונים לאתר את התשתיות ומיקומן וכך לחבר מבנים חדשים אל התשתיות הקיימות. פעולות אלו אינן מתייחסות אך ורק לעבודת תשתיתית של ביוב, כי אם קווי טלפון וגז.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים