מה צריך כדי להקים עסק לניקוי ספות?

היציאה לדרך עצמאית היא חלומם של אנשים רבים, אך רק מעטים מעזים לעשות את הצעד הנדרש. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות ונעות החל מן ההחלטה על הכיוון המקצועי שעמו יפליגו אל עבר המסע של ביסוס העסק והפיכה לעצמאיים רווחיים, ועד לחשש הכלכלי מפני השקעה בלתי מבוטלת. במאמר הבא נבקש להתייחס לאחד מן המקצועות שזוכים לא אחת להתייחסות ועניין מצד רבים אשר שוקלים את צעדיהם הראשוניים כעצמאיים ונדון על ההיבטים החשובים ביותר בהקמת עסק לניקוי ספות.

הגדירו לעצמכם את המטרה העסקית

רגע לפני שאתם בכלל מבררים על ציוד טכנולוגי נדרש, סוגי ספות, סוגי חומרי ניקוי, כוח אדם ושלל היבטים שונים וניהוליים, הרי שמוטב לקחת אוויר ולא לקפוץ למים ללא הכנה מוקדמת. הצעד החשוב ביותר, ולמעשה זה שישאיר אתכם עם שתי רגליים על הקרקע הוא הגדרת מטרות עסקיות מסודרות אשר יבהירו מעבר לכל ספק אז היעדים לעסק רווחי.

מהו התקציב שאתם מוכנים להשקיע כדי להקים את העסק? מהו הרווח שאתם יכולים לחיות עמו גם כשהעסק עוד נמצא בחיתוליו, ואם העסק עוד טרם רווחי; אז עד איזה שלב תוכלו לספוג את העלויות?

באופן הזה תוכלו להיות ממוקדי מטרה ולבנות יעדים המבוססים על בנק זמן מוגדר מראש. אם העסק קם ומתפקד, אז הרי שחשוב שהוא יגיע אל המטרה אחרי איקס חודשים לכל היותר.

בדקו ציוד נדרש

בדיקת הציוד הנדרש יכולה להיות כאב ראש לא קטן כלל וכלל. חברות לניקוי ספות ושטיחים מתחזקות ציוד ומכשור טכנולוגי לא מועט, וכל שכן כזה אשר דורש הכשרה מקדימה. על כן, חשוב לבדוק מהו הציוד החדיש והיעיל ביותר לניקוי ספות, והיכן ניתן לקבל את ההכשרה הנדרשת למתן שירותים מקצועיים.

חשוב לדעת כי לקוחות רבים יבקשו לראות רישיונות והכשרות קודמות. על כן, חשוב לוודא כי חלק מן התקציב הנדרש להקמת העסק, לא רק מוקדש לרכישת הציוד לרבות ציוד טכנולוגי וחומרי ניקוי, כי אם להכשרה מקצועית הנדרשת עבור השתלבות ראשונית בשוק העבודה.

זכרו כי הציוד הנלווה לא חייב להיות רק זה אשר ישמש אתכם בבית הלקוח. קחו בחשבון הוצאות נוספות לרבות דלק, תחזוקת רכב והוצאות נוספות עליהן נדון בסעיף הבא.

שיווק העסק

אתם יכולים להיות אנשי מקצוע מיומנים ואמינים, אך כל עוד הקהל הרחב לא ייחשף אל העסק שלכם ולא ימצא אתכם, הרי שמספר הפניות יישאר מצומצם. על כן, חשוב לקחת בחשבון היבטים של שיווק העסק ולבדוק זאת אף כחלק מן התכנון המוקדם לבקרה תקציבית.

שיווק העסק יכול לכלול בתוכו הוצאות כספיות לרבות בניית אתר וקידומו במנועי החיפוש, שיווק פעיל ברשתות החברתיות, החזקת חשבון יוטיוב או צילומים מקצועיים ועוד.

צעדים ניהוליים

לסיום, קחו בחשבון כי מהרגע שאתם עצמאיים, אתם למעשה לוקחים על עצמכם אחריות רבה יותר. מוטב לשנות את התפיסה ולהכיר בכך שאינכם עוד שכירים. עליכם לדאוג לפתיחת תיקים ברשויות ותשלום חובותיכם השונות לרבות מס הכנסה, ביטוח לאומי, ביטוח רפואי ועוד. לשם כך שכרו אנשי מקצוע דוגמת רואה חשבון ויועץ פנסיוני, ושיהיה לכם המון בהצלחה!

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים