עובדות כמו מכונות – מכונות פוליש

מסגרות רבות עושות שימוש קבוע במכונות פוליש על מנת לשמור על רמת ניקיון, הברקה והיגיינה גבוהה. מה חשוב וכדאי להכיר בנוגע למכונות ניקוי אלו?

ההחלטה לבחור בשירות ניקיון באמצעות מכונות פוליש יביא אתכם להיחשף למספר רחב של אפשרויות ניקוי והברקה. חשוב כמובן לקחת בחשבון מה בדיוק תרצו שאותה מכונת פוליש תנקה, ובאיזו תדירות ועוצמה? 

ליטוש אבן

אחד מהטיפולים של מכונות פוליש כוללים טיפול של ליטוש אבנים. המטרה בליטוש האבן היא להפוך את המשטח המרוצף למשטח בעל מראה אחיד, חלק ומבריק ובכך למנוע הבדלי גובה שנוצרו בין האריחים. עוצמת ליטוש האבן באמצעות מכונת הפוליש תקבע בהתאם למצב האבן, כשככל שהאבן במצב רעוע יותר כך יהיה הצורך בליטוש גס יותר. 

חשוב מאוד לבצע ליטוש של אבן לאחר ביצוע של ריצוף מחדש וכמובן מומלץ לעשותו גם על גבי ריצוף ישן. תהליך הליטוש מתחיל עם חריצת הרווחים בין האריחים על ידי דיסק ומילוי שלהם בדבק שיש, ליטוש האבנים ולבסוף ביצוע של הברקה באמצעות מכונת הפוליש. 

פוליש וקס

ניקוי של פוליש וקס נעשה על ידי מריחת שכבת חומר ובו שעווה וזאת בכדי להעניק לרצפה מראה מבריק וחלק. לאחר שמרחנו החומר יש להמתין לייבושו המלא ורק אז יש להבריק את הרצפה באמצעות מכונת פוליש המיועדת לטיפול זה. חשוב להכיר שטיפול של פוליש וקס אינו יכול להתאים לרצפות אטומות דוגמת אריחי גרניט פורצלן. 

פוליש קריסטלי

הפוליש הקריסטלי מותאם לרוב סוגי המרצפות מלבד גרניט פורצלן ומרצפות קרמיקה. יתרונו היחסי של פוליש זה הוא ביכולת העמידות הרציפה שלו ובכך שהוא מאפשר גרירה של רהיטים בחלל וזאת מבלי לדאוג לסימני שריטות. בהתאם לכך מחיר טיפול זה גבוה יותר לעומת טיפולים אחרים. 

העבודה של מכונת פוליש קריסטלי אורכת זמן רב יותר לעומת טיפולים אחרים, כשעבודת פוליש קריסטלי של 100 מ"ר ידרוש יום עבודה מלא וזאת משום שיש לבצע מריחה של שני חומרי הדבקה ולהבריקם. במקרים ובהם יש צורך במספר ימי עבודה, הדבר יכול לנטרל חברות ובתי עסק ולכן מומלץ למצוא מרחבי עבודה חלופיים בטרם מתחילים בטיפול ארוך זה. 

מריחת סילר

פעילות נוספת של מכונות הפוליש היא בעבודת גימור של מריחת סילר. תפקידו של הסילר הוא במניעת ספיגה של נוזלים, לכלוך ושומנים אשר מצטברים על גבי אריחי אבן טבעית דוגמת: טרצו, אבני מוזייקה ושיש. שימוש בציפוי ואיטום בחומר הסילר יעניק למרצפות חיים ארוכים יותר ללא כתמים. בשטחי עבודה במטבח עושים שימוש תדיר בסילר אשר עמיד לשומנים, כשיש חשיבות רבה להגיע לנקודות במטבח הקרובות לאזור הכיריים והתנורים. 

חשוב להכיר שקיימים שני סוגי סילר איכותיים. הסוג הראשון הינו סילר על בסיס מים והשני הוא סילר על בסיס סולבנט (חומר ממיס). חשוב להדגיש שאת הסילר אין למרוח על גבי משטח רטוב. הדבר עלול להביא ל"כליאה" של מים מתחת לשכבת הסילר ובכך לייצר בהמשך כתמים בולטים. לאחר הטיפול בסילר יש להימנע משטיפת הרצפה במשך 48 שעות. 

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים