מתי ניתן להגיש תביעה בעקבות רשלנות מקצועית של עורך דין?

יש עורכי דין המתמחים בייצוג לקוחות שנכוו מהשירות או מהייעוץ שקיבלו מאיש המקצוע, ויש להם טענות כנגד רשלנות מקצועית של עורך הדין, רואה החשבון או איש מקצוע אחר. תביעה זו מתרחשת כאשר איש המקצוע הפר את חובת הזהירות, וכתוצאה מכך נגרם נזק ללקוח.

בשנים האחרונות, מקרים של תביעות כנגד רשלנות מקצועית נמצאים במגמת עלייה, כי יותר אנשים מתחילים להיעזר בייעוץ מקצועי, וליותר אנשים יש מודעות מוגברת לזכויות המשפטיות שלהם.

עורכי דין המייצגים אתכם, עובדים עבורכם

מומחים במגוון רחב של עסקים נשענים על עצותיהם וכישוריהם של עורכי הדין המקצועיים שלהם, בתחום מומחיותם.

במסגרת התדיינות משפטית בנושא רשלנות מקצועית – איש המקצוע מוגדר כמי שנחשב למומחה בתחום המרכזי שלו וכבעל מיומנויות בשירותים שהוא מציע.

מהי רשלנות משפטית?

על עורכי הדין מוטלת החובה לספק שירותים מקצועיים עם רמת טיפול סבירה ומיומנות סבירה. עורך דין שלא מצליח לבצע משימה זו, עשוי להימצא כנאשם ברשלנות ואף עשוי לאבד את תעודת העיסוק שלו.

  • רשלנות משפטית של עורכי דין היא עניין חמור הכרוך בהפרת החובה שעורך הדין חייב ללקוח, שכתוצאה ממנה נגרם נזק ללקוח.
  • רשלנות משפטית נוצרת כאשר עורך הדין לא מבצע מעשה, שעורך דין זהיר היה עושה; או עושה דברף שעורך דין זהיר לא היה עושה בנסיבות העניין.

האם אוכל לתבוע את עורך הדין שלי בגין רשלנות?

עצם העובדה שהגשתם תביעה והפסדתם, או שאיבדתם נכס שנאבקתם עליו ויוצגתם על ידי עורך הדין, איננה כשלעצמה רשלנות.

אי הגשמת התקוות או הציפיות של הלקוח, לא נחשב כשלעצמו לרשלנות משפטית. יחד עם זאת, על עורכי הדין מוטלת חובת הזהירות והאחריות, ועליהם לקיים אותן ברמה סבירה.

ישנן דוגמאות רבות לרשלנות או להתנהגות לא מספקת, בגינן ניתן לתבוע את עורך הדין, כולל:

  • מתן ייעוץ משפטי לקוי או לא נכון.
  • ניסוח לקוי של מסמך או חוזה משפטי, כמו למשל ניסוח לקוי של הסכם ממון לפני נישואין.
  • עיכובים בלתי מתקבלים על הדעת או פספוס תקופת ההתיישנות במקרה של הלקוח.
  • גביית סכום בלתי סביר.
  • הונאה או חוסר יושר.

אל תתמהמהו יותר מדי זמן

חשוב להבין כי מסגרות זמן קפדניות עשויות לחול על הגשת תביעה נגד רשלנות מקצועית. לדוגמה, לפעמים יתכן שתהיו זכאים לפיצויים רק אם תפעלו במסגרת הזמן הנדרשת.

לכן, מומלץ לפנות לעזרה משפטית בהקדם האפשרי, כדי להבטיח שאתם נמצאים במצב שיאפשר לכם את הסיכוי הטוב ביותר להחזיר לכם את ההפסדים.

בין אם אתם רוצים להגיש תביעת פיצויים נגד עורך הדין שלכם בגין רשלנות, או סתם לפנות לייעוץ, יש משרדי עורכי דין שמתמחים במיוחד בתביעות בעקבות רשלנות מקצועית. עורך הדין יעזור לכם להבין את כל מה שאתם צריכים לדעת, כדי להביא את תביעת הרשלנות המקצועית שלכם כנגד עורך הדין, בפני בית המשפט.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים