תאונות דרכים שהן תאונות עבודה

ישנם לא מעט מקרים בהם תאונות דרכים יכולות להחשב בתור תאונות עבודה. בכל מקרה של פגיעה בתאונת דרכים אשר התרחשה במסגרת העבודה של הנפגע, ייתכן כי יהיה ניתן להכיר באותה תאונה בתור תאונת עבודה.

כמובן, חשוב להבין כי יש סייגים וחריגות שונות ולכן במידה ואתם, או אדם הקרוב אליכם, נפגעתם בתאונת דרכים, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא לפנות אל עורך דין מומחה לתאונות עבודה  אשר יוכל לבחון את המצב לעומק, לבדוק את הסיטואציה אשר הובילה לתאונת העבודה ולסייע לכם להבין את הזכויות המגיעות לכם ולהתחיל בתהליך למיצוי כל אותן הזכויות המתאימות לכם.

נגד מי מגישים את התביעה?

בשלב הראשון, עליכם להבין קודם כל נגד מי אתם צריכים להגיש את התביעה. כאשר מדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, ישנם שני גורמים אשר צריכים להיות מעורבים בתביעה אותה אתם מגישים. הגורם הראשון הוא החברה אשר מבטחת את הרכב בביטוח החובה, והגורם השני הוא המוסד לביטוח לאומי. יחד עם זאת, חשוב להבין כי לא חל כאן כפל פיצויים. במידה ותקבלו פיצויים מהביטוח הלאומי, ומאוחר יותר מחברת הביטוח, או הפוך, ייתכן כי תצטרכו להחזיר חלק מהכספים אל הביטוח הלאומי.

מה ניתן לקבל מהביטוח הלאומי?

בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה תוכלו לקבל מהביטוח הלאומי שני סוגים של פיצויים:

  1. דמי פגיעה – מדובר בפיצויים אשר משולמים לעובד בגין ההיעדרות שלו ממקום העבודה לאורך כל התקופה שלאחר הפגיעה ועם ההחלמה, כאשר התקופה הזו מוגבלת ל 90 ימים בלבד, ומשולמים עד לתקרה של 75% משכרו של העובד בשלושת החודשים האחרונים שקדמו לפגיעה שלו.
  2. גמלת נכות – קצבה שהיא או זמנית, או קבועה, בהתאם לסוג הקביעה של הפגיעה ובהתאם לאחוזי הנכות שנפגעו.

בדרך כלל, לאחר קבלת הפיצויים הללו מהביטוח הלאומי, ניתן לערב גם את חברת הביטוח אשר למעשה מציעה השלמה למה שהביטוח הלאומי לא משלם.

מה חשוב לבצע לאחר התאונה?

הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לעשות הוא לתעד. שמרו צילומים, פרטים של עדים, מסמכים רפואיים וכל דבר נוסף אשר קשור לפגיעה. כל אלו יסייעו לכם רבות לאחר מכן בתהליך שתעברו מול הביטוח הלאומי ומול חברת הביטוח, ואם אתם פונים אל עורך דין מומחה לתחום, קחו עמכם את כל המידע האפשרי על מנת שהוא יוכל לבחון את התיק שלכם לעומק ולסייע לכם לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים