אנשים בעלי הכנסה אחת לא יחזיקו מעל שנה

ככל שעוברים הימים במצב החדש של העולם, מצב "בהלת הקורונה", אנשים מבינים כמה העסק שלהם הוא עדין, שברירי ובעיקר, לא מספק. כי כל מה שאנחנו מוכרים לעצמנו בתחילת החודש בתור "לפחות זה אחלה כסף", מגיע היום ששובר אותנו ואת התזרים שלנו.

איך אפשר לחיות מהכנסה אחת?

הרבה מאוד עסקים בארץ לא מכירים את המונח "תזרים", אבל זה הדבר הזה שבתכלס מחזיק אתכם מעל למים, או יותר נכון, מעל לבוץ.

תזרים הוא בעצם הטבלה שלנו שמראה לנו את כל מה שיש לנו בעסק, החל מההתחייבויות ועד למצב חשבון עדכני. כל שלושת הפרמטרים של הכנסות תזרים ורווחיות, חייבים לבוא בחשבון אצלנו ביום יום.

אבל עזבו תזרים רגע בצד, מה לגבי הכנסה? כמה יש לכם?

אם תסתכלו רגע על סוף החודש (או תחילת החודש, תלוי איך אתם עובדים), אתם צריכים לספור, כמה מקורות הכנסה יש לכם?

בואו נקח דוגמא, למשל ואתם חנות לבגדי תינוקות

  • אז יש לכם את החנות עצמה – מקור הכנסה
  • אתר באינטרנט? מקור הכנסה נוסף (גם אם הוא של אותה החנות)
  • בזאר רבעוני / שנתי בכנסים  – מקור הכנסה נוסף (כנ"ל)

בממוצע, יש לכם לפחות 5 מקרי "אסון" שעוצרים מקור הכנסה אחד מתוך מה שיש לכם, אבל אם יש לכם רק מקור אחד, כאן הבעיה

אז השאלה, האם כל המקורות שלכם מכניסים כסף בכל מצב?

במצבי המלחמה שהיו כאן (צוק איתן, עמוד ענן ופעולות פתאומיות), האם העסק שלכם עבד כרגיל? האם גם במצב מלחמה אנשים הגיעו לחנות? אם לא, האם קנו דרך האונליין? או האם הגיעו עדיין כרגיל לכנסים?

בזמן קורונה – עשרות אלפי עסקים סגרו בשבוע האחרון

מעבר לעסקים שסגרו, מקווה אתם מבינים, לא סתם אתם שומעים על קרוב ל-500,000 אנשים שמבקשים אבטלה, מדובר על קריסה לא קלה במשק ואי אפשר להגיד פה "רק החזקים ישרדו", כי כל אחד שיש לו רק מקור הכנסה אחד, יגיע למצב שהוא יקרוס, פשוט ייקח לו יותר זמן.

איך מגיעים למקור הכנסה נוסף?

קודם כל אל תחשבו על מה שאתם מבינים בו, אין לזה שום קשר, היום, בעידן האינטרנט, כל שעליכם לעשות הוא לחשוב על תחום, כל תחום שהוא. מבלי קשר מקצועי אליכם, אלא דווקא קשר שמעניין אתכם.

למשל, אתם אוהבים שוקולד? אפשר לפתוח אתר שלם על סדנאות שוקולד וקורסים של שוקולד, וכל שתצטרכו לעשות הוא לשווק אותו קצת באינטרנט והשאר – יגיע לבד.

איך אתרים היום עושים כסף בתכל'ס?

יש סרטון חינמי שעשה שמוליק דורינבאום (שמול), משווק מוכר באינטרנט מעל ל-15 שנה, הדרכה חינמית שמדברת על "איך אתרים היום עושים כסף", בהדרכה תראו:

  • איך אתרים עושים כסף באינטרנט?
  • מה צריך ללמוד בשביל לעשות את זה נכון?
  • כמה אפשר להרוויח מזה בתכל'ס?

בסופו של דבר, זה הכל תלוי בכם, אם אתם לא תגיעו למצב של הכנסה נוספת מהצד, אתם כל היום תתפללו שלא יהיה מצב מלחמתי נוסף כדי שלא תקרסו חלילה או תפשטו רגל כמו עשרות אלפי עסקים בימים האחרונים, לצערנו, אנחנו באתר הזה מקבלים פניות יום יום על עסקים שמחפשים עזרה, בואו נקווה שההודעות האלה ייפסקו בקרוב.

רוצים להכיר את שמול קודם לפני ההדרכה: https://www.shmul.co.il

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים