איך להיות מנהל טוב יותר?

5 המיומנויות הנדרשות לניהול טוב יותר הארגון 

 ההגדרה מיהו מנהל טוב היא הגדרה רחבה אשר מורכבת ממספר לא מבוטל של היבטים וגישות שונות. האם יכולת ניהולית היא כישרון או שניתן לרכוש אותה? האם מדובר במיומנויות שאם מנהלים יפתחו אותם, הם ישתפרו עם השנים? או שבמידה והכישרון הבסיסי לא קיים זה לא יקרה? אלו שאלות טובות והתשובות עליהם לא חד משמעיות. 

 בחרנו להציג 5 מיומנויות ניהול שאפשר לאמן ולחזק: 

 כריזמה ויכולת הובלה

 כל ארגון מצפה מהמנהלים שלו להוביל את העובדים לעבר מימוש המטרות והיעדים. כריזמה הינה תכונה חשובה ויש הסבורים שאו שיש לך אותה או שלא. עם זאת כמו כל שריר גם פה מדובר על משהו שאפשר לאמן. בשוק קיימים מספר לא מבוטל של קורסים לפיתוח מיומנויות ניהול, שמתמקדים באימון כריזמה, עמידה מול קהל ודיבור מול קהל. הקורסים הללו בדרך כלל מאוד אינטראקטיביים וכוללים השתתפות פעילה של התלמידים. אחד הכלים הפופולריים בסדנאות כאלה, הוא צילום הסיטואציות בהם משתתפים המנהלים והקרנתם לאחר מכן, ככה ניתן לבחון את דרך ההתנהלות אונליין, לתת משוב. בדרך זו, המנהל עצמו יכול לקבל את המשוב הטוב ביותר מעמיתיו ללימודים וגם מהמנחים של הסדנאות. 

יכולת הקשבה

אחת המיומנויות החשובות ביותר למנהל, אם לא החשובה ביותר. היכולת להקשיב לעובדים, לעמיתים, ללקוחות ולמנהלים אחרים, מסייעת למנהלים לקבל תמונה כללית על המצב האמיתי, מה יש לשפר ומה יש לשמר. מיומנות של הקשבה ניתנת לאימון בדרכים שונות. חשוב לציין, כי המודעות ליכולת הזאת היא הצעד הראשון בהצלחה לשימוש הנכון בה. חשוב מאוד שארגונים ידאגו להעברת סדנאות לעובדים ולמנהלים בנושא הקשבה נכונה ואימון יכולות ההקשבה. 

חשיבה מחוץ לקופסא 

מכירים את הספר "מי הזיז את הגבינה שלי?" ספר חשוב מאוד בנושא ניהולי. היכולת של מנהלים לבקר החלטות של עצמם, של העובדים שלהם, היכולת לראות את המסגרת שמחוץ למסגרת, הינה מיומנות חשובה בקבלת החלטות נכונות ואפקטיביות עבור הארגון. סדנאות לפיתוח ארגוני עוסקות לא מעט בחשיבה שמחוץ לקופסא. הטרנד האחרון בעולם הניהול הוא סדנאות DESIGN THINKING שבין היתר מפתחות יכולות ניהוליות וצוותיות לפתרון בעיות אד הוק נקודתיות שהארגון מתמודד איתם. 

יותר אמפתיה ופחות סימפטיה

מנהלים, בתחילת דרכם צריכים לפתח את היכולת  הבסיסית להבדיל בין סימפטיה לבין אמפתיה. קל מאוד להזדהות עם העובדים, עם הקשיים שלהם, עם הבעיות שהם מציגים בפני המנהלים, עם זאת, מנהלים מייצגים את גם את הצד של הארגון ולכן עליהם לחזק את היכולות האמפטיים שלהם, הסימפטיה חשובה תמיד ביחסי אנוש וגם בתור מנהלים כמובן. עם זאת אמפתיה זאת בהחלט מיומנות שצריך וחשוב ללמוד אותה ולאמן אותה. גם בתחום הזה השוק רווי סדנאות מיומנויות ניהול שמתמקדות בתחום החשוב הזה. 

יכולת למידה תמידית 

מנהלים שחושבים שהם יודעים הכל, בסופו של דבר יגיעו לתקרת הזכוכית שבארגון בו הם עובדים או בכלל. אותם מנהלים שמשכילים להיות תלמידים תמידיים הם אלה שיגרפו הצלחות ויעלו מעלה בדרגות הניהול בארגונים. לכם מובטחת ההצלחה. ארגון שמכבד את עצמו וחשובה לו ההתפתחות של המנהלים שלו, מקיים באופן קבוע סדנאות פיתוח ארגוני. הסדנאות יכולות להיות בנושאים שונים שיפתחו את המנהלים ויחזקו את מיומנויות הניהול שלהם. בנוסף, לאחר סיום קורסי הבסיס בניהול,  ארגונים יכולים להשקיע במפגשי אימון קבוצתי ומפגשי אימון אישי למנהלים.  האימון הקבוצתי מאפשר למידה וחקירה של המציאות באופן שוטף בכל מפגש. כל מנהל יכול לחלוק את ניסיונו עם שאר המנהלים, סיטואציות שקורות ביום יום יכולות להוות בסיס לדיון באימון. תהליכי אימון אישיים יכולים להיות מוגדרים מראש להשגת מטרות מקצועיות פרטניות, האימון האישי ידוע כתורם רבות למנהלים לחוזק הארגוני שלהם. 

לסיכום

 יש כאלה שנולדים מנהלים, אבל הם באמת יחידי סגולה. לרוב גם מי שיש לו תכונות אופי מתאימות לניהול, כדאי שילמד את הבסיס. לימודים אקדמיים יכולים לתרום בפיתוח מיומנויות ניהול, עם זאת ההתנסות בשטח, סדנאות מקצועיות לאורך הדרך, יחזקו את המיומנויות הנדרשות. כדאי לארגונים להשקיע בסדנאות פיתוח ארגוני שכאלה, במטרה לעזור למנהלים לחזק את היכולות שלהם, ככה שיוכלו לנהל באופן טוב ויעיל יותר את הצוותים, המחלקות והאגפים עליהם הן אמונים ויוכלו להביא את הארגון לעמוד במטרותיו ולהשיג תוצאות מבוקשות. 

 

מנהלים חזקים יוצרים ארגון חזק. 

 

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים