האם העסק יכול לצמוח בשיאו של משבר הקורונה?

משבר הקורונה לא חלף, אך רבים מבינים כבר עכשיו: הנגיף הקטלני לא רק פוגע בבריאות האנשים, אלא גם בעסקים – קטנים וגדולים, ובכלכלה העולמית כולה. גם בתוך המשבר הקשה, המון עסקים הצליחו לראות את נקודת האור, ולתעל את המצב המורכב לעשייה עסקית. 

לא אחת נאמר כי הזדמנויות לא דופקות על הדלת, אלא שצריך לדעת לזהות אותן – בכל רגע נתון. ואכן, ישנם עסקים שלמרות הקושי הרב, הצליחו לשמר את הפעילות העסקית, ולהתאים את מגוון השירותים למציאות הנוכחית. לפניכם, 2 דוגמאות המשקפות איך יצירתיות והבנת הלקוח, יכולות להעצים את העסק:

במקום לסגור את המסעדה, להפעיל שירות משלוחים

בעוד ישנן מסעדות שמפעילות שירות משלוחים בכל יום בשנה, גם ישנן כאלו שלא. מהר מאד הבינו בעלי המסעדות כי יש להם 2 אפשרויות:

  • לסגור את המסעדה עד שיחלוף משבר הקורונה
  • להפעיל מיד שירות משלוחים יעיל

אזרחים מודאגים לא מעוניינים לצאת מהבית, אך הם בהחלט מעוניינים באוכל מנחם ומשמח. בעלי מסעדות רבים מדווחים על ביקוש רב למשלוחים – בכל שעות היום. אמנם שירות המשלוחים לא יכול להתחרות עם ההכנסות והרווחים שבשגרה, אך מדובר על ערוץ המאפשר לעסקים לשרוד בתקופה המורכבת. 

מעבירים את העסק למתכונת אונליין, ומרוויחים

האם באמת ניתן לשמר את הפעילות העסקית בתקופת הקורונה? מסתבר שכן. מה שצריך בעיקר לעשות, הוא לדעת לזהות הזדמנות ולהיות רגישים לצורכי הלקוחות. כך לדוגמא, ישנם בעלים של חנויות טבעות אירוסין, שהצליחו להבין דבר פשוט: דווקא בתקופה המאתגרת, צפויים המון גברים להציע נישואין. מדוע? משום שזו תקופה שבה מרגישים הכי הרבה את הביחד, ומבינים את הערך האמיתי של הזוגיות והאהבה בחיים.

אותם בעלי חנויות הבינו כי הם לא יוכלו למכור טבעות בחנות הפיסית, וכך הם פעלו על מנת להקים מהר ככל הניתן חנות אינטרנטית. אותן חנויות שהשכילו להנגיש את הרכישה באינטרנט, נהנות כיום מביקוש גבוה מאד מצד הגברים המעוניינים להציע נישואין. 

וכן, גם ישנם עסקים שלא נפגעים כלל מהמשבר

ישנם עסקים שמשבר הקורונה לא פגע בהם, אלא להפך: המשבר הגדיל את ההכנסות והרווחים. אזרחים מודאגים שחוששים מהסגר וממחסור במזון, ביצעו קניות לחודש וחודשיים קדימה מרשתות המזון. כל הרשתות מדווחות על ביקושים גבוהים מאד, שגם גרמו למחסורים זמניים של מוצרים נבחרים מהמלאי. רשתות המזון נחשבות כ"עסק חיוני", והן ממשיכות לפעול כרגיל. עסקים נוספים שהמשבר לא משפיע עליהם:

  • ספקיות האינטרנט
  • חברות תקשורת וטלוויזיה
  • רשתות הפארם ועוד…

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים