רוצים לצבוע את המשרד? המדריך הזה יבטיח שלא יעבדו עליכם

צביעת משרד יכולה לשדרג את סביבת העבודה ללא היכר אך אם היא לא נעשית באופן הנכון, אתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים סכומי כסף גבוהים בלי הצדקה ולעתים להשאיר אתכם עם תוצאות בינוניות ששמות את כדאיות התהליך בספק גדול. אם כל זה לא מספיק, ניהול לא חכם של עבודות הצבע יכול אפילו לפגוע בשגרת העבודה שלכם.

אז מה עושים וכיצד מבטיחים את הצלחת התהליך? פשוט מנהלים אותו באופן הראוי תוך שימת דגש לנקודות המקצועיות שלפניכם.

באילו מקרים צובעים משרדים?

צביעת משרד מקצועית נעשית בשני תרחישים. שניהם שונים האחד מן השני וכך גם ההתייחסות אליהם.

האפשרות הראשונה נעשית במשרדים חדשים שעדיין לא נכנסו לעבוד בהם. מדובר בהליך פשוט יותר מכיוון שהצביעה נעשית בזמן שהמשרד ריק ואפשר להשלים את התהליך בתוך זמן קצר בלי לפגוע בשגרת העבודה.

צביעת משרד קיים מהעבר השני כבר מצריכה היערכות אחרת. ריהוט וציוד משרדי שפזורים בכל עבר שצריך לפנות או לפחות לכסות בניילונים, פרקטים או שטיחים מקיר אל קיר שצריך להגן עליהם מפני נתזים של צבע ומעל הכל – הצורך לצבוע את המשרד באופן שקוף וחסר הפרעה ככל שניתן כך שיושבי המשרד יוכלו להמשיך ולעבוד בו.

אילו גוונים לבחור

צביעת משרדים נעשית על פי רוב בצבע ניטרלי כמו לבן עם נגיעות של צבעים אחרים שמייצגים את סמלי החברה. כמו כן ניתן להיעזר בגוונים צבעוניים בקירות שונים כדי ליצור אווירה מתאימה ברחבי המשרד.

מתי כדאי לצבוע את המשרד?

אם אתם עוברים אל משרד חדש, למועד אין משמעות כל עוד הוא נעשה במסגרת לוחות הזמנים ולפני שאתם צריכים להיכנס אל המשרד החדש.

לעומת זאת, אם מדובר בצביעת משרד עובד, ניתן ומומלץ לצבוע אותו מחוץ לשעות הפעילות.

לדוגמה, אם אתם עובדים בימים ראשון עד חמישי בין 8 בבוקר ל-5 אחר הצהריים, תוכלו להזמין צבעי שיצבע את המשרד מיום חמישי אחר הצהריים, אל תוך הלילה ואולי אפילו ביום שישי.

באופן הזה תוכלו לסיים את הצביעה בלי לפגוע בשגרת העבודה ומבלי שהעובדים יתקלו בצבעי.

איך צובעים משרד?

מדובר באחד השלבים החשובים של המדריך שיבטיח שתדעו מה לשאול ושאף אחד לא יעבוד עליכם. באופן כללי, צביעה של משרדים מורכבת מארבעה חלקים.

שלב 1: הכנות

במשרדים פעילים, אחד השלבים הכי חשובים בכלל אינו קשור לצביעה אלא קשור להכנה.

כיסוי הרצפה בגלילי קרטון, פינוי החלל ככל שניתן וריכוז של הריהוט באופן שלא יתלכלך, נחשבים לפעולות חיוניות שימנעו לכלוך ונזק.

וודאו שהחברה ששכרתם מבצעת את ההכנות הנדרשות באופן קפדני ושעובדיה נעזרים בגלילי ניילון גדולים וקרטונים כדי לכסות את הרהיטים והרצפה ומשתמשים בסרטים דביקים עבים כדי למנוע נזק למסגרות חלונות ומשקופי דלתות.

שלב 2: תיקונים

תיקוני קירות שנעשים בצורה הנכונה יסייעו בהשגת תוצאות יפות. מאחר שחומרי המילוי וההחלקה נוטים להתכווץ, חשוב להשתמש במספר שכבות של חומר מילוי עד לקבלת משטחים אחידים וחלקים כך שלאחר הצביעה, הקיר יהיה אחיד וחלק למראה ומגע.

שלב 3: צביעה

בצביעת המשרד צריך לתת את הדעת לשתי נקודות. הדבר הראשון הוא להקפיד לעשות שימוש בצבע אקרילי שמותאם לצביעת קירות. צבע אקרילי איכותי יבטיח תוצאות טובות ועמידות לאורך זמן. כמו כן צבע אקרילי מאפשר ללחות שבקיר לצאת החוצה וכך מונע בעיות שונות בעתיד כמו קילופים.

הדבר השני שצריך להקפיד עליו הוא שהצבעי יצבע את הקירות בשתי שכבות של צבע. מדובר בהליך סטנדרטי אך למרות זאת בעלי מקצוע רבים מסתפקים בשכבת צבע אחת מטעמי חיסכון בזמן וחומר גלם.

מדובר בנקודה שלא צריך להתפשר עליה מפני שהתוצאות שמושגות בשתי שכבות הרבה יותר טובות משכבה אחת ומחזיקות מעמד למשך יותר זמן.

שלב 4: ניקיון וסידור

בסיום הצביעה חשוב להחזיר את כל הדברים למקומם ולנקות את המשרד. נשמע צעד הגיוני אך כפי שנפרט בהמשך כדאי לעגן את זה בחוזה כחלק מהצעת המחיר שתקבלו.

כמה עולה לצבוע משרד?

המחיר של צביעת משרד משתנה ונעה בין כמה מאות שקלים למשרד חדר קטן ויכולה להגיע לאלפי שקלים ככל שהמשרד גדול יותר וככל שנדרשת יותר עבודה.

מאחר שמדובר בשוק חופשי שבו כל צבעי מעריך את העבודה שלו באופן שונה, מומלץ לאסוף כמה הצעות מחיר ולהקפיד שכל הצעה מתייחסת לאותה העבודה בדיוק – משמע אותו סוג צבע, אותו השירות (ניקיון וסידור) וכיוצא בזה.

איך לבחור צבעי?

אם קראתם את המדריך עד לנקודה זו, בוודאי כבר יש לכם מושג מה לשאול ולמה לשים לב. בנוסף, מומלץ לעקוב אחר הנקודות הבאות:

המלצות – באופן כללי תמיד כדאי להזמין בעל מקצוע עם חוות דעת טובות. תוכלו לברר זאת בקלות באינטרנט.

שירות כולל סידור וניקיון – חלק מבעלי המקצוע דורשים תשלום נוסף עבור השירות. בררו זאת מבעוד מועד והעדיפו צבעי שמבצע את השלבים הללו כחלק מהשירות.

הקפדה על כל השלבים שסקרנו – ציינו בהסכם את תהליך העבודה המצופה תוך התייחסות לאופן הביצוע ולחומרי הגלם.

עבודה מחוץ לשעות פעילות המשרד – בדקו האם הצבעי מספק שירותי צביעת לילה וסופי שבוע שימנעו פגיעה בשגרת העבודה שלכם.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים