טיפים לבחירת שירות ביובית לעסק

ביובית משמשת בין היתר כדי לתמוך בפעילות של עסקים רבים באופן שוטף. החל מפתרון תקלות במערכת הביוב ועד לפינוי תקופתי של שפכים שאינם ניתנים לשטיפה במערכת הביוב העירונית.

כך או כך, לבחירת הקבלן המבצע יש משמעות גבוהה על השירות שתקבלו ועל המחיר שתשלמו כשהאחרון הופך למשמעותי במיוחד כאשר מדובר בהזמנת ביובית לצורכי תחזוקה שוטפת.

מהי ביובית?

ביובית היא רכב שנועד לתחזק מערכות ביוב ולטפל בתקלות שמתרחשות בהן. רוב הציבור אולי מכיר את הרכבים הללו בזכות המראה המוזר של הצינורות והמשאבות שנועדו לטפל בסתימות ושאיבות ביוב אך מדובר בשירות הרבה יותר מגוון שמספק את המענה היחידי לפינוי של שפכים, איתור תקלות, מיפוי וצילום של מערכות ביוב ועוד הרבה מעבר לכך.

ניתן לחלק את רכבי הביובית ל-3 סוגים שמותאמים למשימות וצרכים שונים כשההבדל העיקרי הוא בגודל הרכבים.

הביובית הקטנה – ההבדל העיקרי הוא בגודל ובגובה שמאפשרים לה לפעול במקומות שרכבי ביובית אחרים אינם יכולים מפאת גובהם ורוכבם.

כפי שניתן לראות, ביובית קטנה מתאימה לעבודה בחניונים וברחובות סואנים וצרים של מרכזי עסקים וערים גדולות כדוגמת תל אביב, רמת גן, ירושלים וכיוצא בזה.

ישנם מאמצים להפוך את הביובית הקטנה לחזקה ממש כמו הרכבים הגדולים אם כי מאמץ זה לא תמיד מצליח ואם זקוקים לעוצמת שאיבה או פריצה גדולים חשוב לוודא שהרכב שמתכוונים להזמין אכן יעמוד במשימה.

הביובית הרגילה – מדובר במשאית שכולנו מכירים עם צינורות ומשאבות שמיועדים לטיפול במגוון של תקלות וצרכים. למעט מקרים מיוחדים שבהם מדובר במשימה מורכבת במיוחד או בכזאת שנעשית במקום נמוך או צר, ברירת המחדל תהיה ביובית רגילה.

קומבי – הכלי הכי חזק ומתוחכם. ביובית קומבי היא כלי נדיר באופן יחסי בישראל שנבדלת משאר רכבי הביובית בגודל ובעיקר ביכולות. בכל הקשור לגודל, זוהי משאית גדולה יותר מהביובית הרגילה אך מה שיותר מעניין הן היכולות המדהימות של הקומבי.

האפשרות לשאוב נפחים אדירים של נוזלים מבורות עמוקים במיוחד, פריצת סתימות מהקשות ביותר שיכולות להיות ועוד מגוון פעולות באמצעים מתוחכמים שכתבה זו קצרה מלהכיל.

ביובית קומבי מתאימה במיוחד לעסקים שצריכים הרבה כוח אבל גם מוח במענה לצרכים שרכבי ביובית אחרים לא מסוגלים לתת פתרון.

מקרים שמצריכים ביובית

רשימת הפעולות שביובית מסוגלת לעשות יכולה להפתיע כל אחד מקוראי הכתבה ואם בעבר היא היתה מספקת פתרונות שקשורים בעיקר בפתיחת סתימות ושאיבת ביוב, כיום מדובר בעולם שונה לחלוטין ומעבר לשירותי הבסיס, פותחו מערכות שמאפשרות לספק פתרונות מגוונים. להלן מספר דוגמאות בולטות של שירותי ביובית לעסקים:

פינוי שפכים

אחד הסיבות הנפוצות להזמנת ביובית בעסקים על בסיס שוטף הוא הצורך בפינוי שפכים נוזליים שלא ניתן להזרים בביוב העירוני.

בדרך כלל מדובר בתוצרי לוואי של תהליכי יצור כאלה ואחרים או בשמן שעשוי לגרום לסתימות בצינורות הביוב ולכן מסעדות ומוסכים מחויבים להפריד אותו באמצעות מפרידי שומנים ולאחר מכן הם נעזרים בשירותי ביובית על מנת לפנות את השמן אל אתרי פסולת מורשים על פי חוק.

תיקון של צינורות ביוב

אף על פי שמדובר במערכת חזקה ועמידה, צינורות ביוב יכולים להינזק במהלך השנים ולא פעם אלה נזקים כבדים שדורשים החלפה של צינורות ושוחות – פעולות שנעשות על ידי קבלן ביוב.

בשנים האחרונות התווספו שירותים ייחודיים שמטרתם לחדש את קווי הביוב ללא הרס על ידי ציפוי ואיטום פנימי על ידי מכשירים מיוחדים שמופעלים על ידי צוות הביובית.

צילום צינורות ביוב

החדרת סיב אופטי מיוחד וצילום של הצנרת מספק מבט פנימי אל מה שקורה בתוך הביוב ובעיקר מאפשרת למפות בעיות ולהתאים את הפתרונות הכי טובים.

שאיבת הצפות

נתקלתם בהצפת ביוב או נוזל אחר? אין כמו משאבות הביובית והמיכל הענק שלה על מנת לשאוב את הנוזלים במהירות ולסלק אותם אל מקום מתאים.

איך לבחור מפעיל ביובית מומלץ?

הדרך לבחירת נותן שירות אינה מסובכת אך דורשת תשומת לב ויישום מספר כללים שמאפשרים למצוא אדם אמין עם יכולות מתאימות והכל במחיר זול ככל שניתן.

ביובית מתאימה

כפי שסקרנו בתחילה, ישנם כמה סוגים של ביובית – החל מקטנה ועד לקומבי. בדקו את תנאי השטח ואופי השירות שאתם זקוקים לו והתאימו את סוג הרכב.

המלצות

מפעיל עם המלצות יהיה בדרך כלל מי שעובד על פי דרישות החוק, מבצע עבודה מקצועית ומפגין אמינות. זה בדיוק בעל המקצוע שאתם צריכים ולכן חשוב לבדוק חוות דעת של לקוחות באמצעות האינטרנט או לקבל המלצות מקולגות לתחום העסקי שלכם.

מפעיל בקרבת מקום

עדיף להזמין ביובית ממפעיל בקרבת מקום כך שהנסיעה תהיה קצרה ככל שניתן ושלא תשלמו מחיר יקר בגלל נסיעה ארוכה שלקחה זמן.

להשוות הצעות מחיר

חשוב להשוות כמה הצעות מחיר מאחר שההפרשים עשויים לנוע בטווחים של עשרות אחוזים.

להזמין בשעות פעילות

לבסוף ואם מתאפשר, הקפידו לבצע הזמנה רק בשעות הפעילות הסטנדרטיות כדי להימנע מתשלום עבור שירות חירום.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים