טיפים קטנים להתמודדות עם חרדות בזמן הקורונה

התפרצות נגיף הקורונה (COVID-19) במחוזותינו פירושה שהחיים של כולנו משתנים לזמן מה- הדבר עלול לגרום לרגשות מורכבים רבים כמו חרדה, לחצים, מתחים, עצבות, שעמום, בדידות או תסכול. חשוב לזכור: זה בסדר להרגיש כך, וכל אחד מגיב בדרך אחרת. אבל אל תשכחו שמצב זה הוא זמני, ורגשות קשים אלה יחלפו עד מהרה.

ישנם כמה דברים פשוטים שתוכלו לעשות כדי לדאוג לבריאות הנפשית שלכם בתקופה זו של אי וודאות. דברים אלה יעזרו לכם לחשוב בבהירות ולוודא שתהיו מסוגלים לדאוג לעצמכם ולבני ביתכם. אז אם אתם סובלים מפחדים, לחצים, מחשבות טורדניות או זקוקים לטיפול בחרדה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשפר את הרווחה ואת בריאות הנפש, תוך כדי הקפדה על הוראות הסגר אשר חלות עלינו – להישאר בבית ולשמור על מרחק מאחרים, כדי להגן על כולנו:

לשמור על קשר עם אנשים

שמירה על קשרים עם אנשים שאתם סומכים עליהם, חשובה לרווחה הנפשית. מצאו דרכים לשמירה על קשר עם חברים ובני משפחה, תוך כדי השהייה בבית. במקום להיפגש באופן אישי אפשר לדבר בטלפון, עם אנשים שאתם רואים בדרך כלל לעתים קרובות, ועם חברים שלא דיברתם אתם כבר המון זמן. הזדמנות לחידוש הקשר.

לדבר על מה שמדאיג אתכם

זה נורמלי להרגיש קצת מודאג, מפוחד או חסר אונים במצב הנוכחי. זכרו: זה בסדר לחלוק את הדאגות שלכם עם אנשים שאתם סומכים עליהם, ובעודכם עושים זאת אתם עשויים לעזור גם להם. אם אתם לא יכולים לדבר עם מישהו שאתם מכירים, יש דרכים אחרות שבהן תוכלו להיעזר, כמו להתקשר לער״ן.

לתמוך ולעזור לאחרים

עזרה לאחרים יכולה להועיל גם לכם וגם להם. אז נסו לגלות הבנה רבה יותר לפחדים, לדאגות או להתנהגויות חרדתיות שהם מנת חלקם של אנשים אחרים בתקופה קשה זו. נסו לחשוב על דברים שאולי תוכלו לעשות כדי לסייע לסובבים אתכם. האם יש בן משפחה בסביבה שתוכלו לשלוח לו הודעה? אולי יש קבוצה קהילתית אליה תוכלו להצטרף כדי לתמוך באחרים בשכונה?

זכרו, חשוב לעשות זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כדי לשמור על כולם.

לשמור על בריאות הגוף

לבריאות הגוף שלנו יש השפעה משמעותית על התחושות שלנו. בזמנים שכאלה, די קל ליפול לדפוסי התנהגות לא בריאים, שבסופו של דבר יגרמו להרגשה גרועה יותר. נסו לאכול ארוחות בריאות ומאוזנות, שתו מספיק מים והתעמלו באופן קבוע. הימנעו מעישון, מאלכוהול וסמים. מומלץ גם לצאת לסבוב הליכה או ריצה באזור הבית, לבד או עם בן משפחה שגר אתכם. כך תוכלו להבטיח אמון גופני קבוע לגוף, תוך שמירה על מרחק בטוח של 2 מטרים לפחות מאחרים. לחלופין, אפשר למצוא אימונים ביתיים ביוטיוב ולהתעמל עם הדרכה מקצועית חינם לגמרי…

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים