המדריך להשכרת מחסנים – איך בוחרים מחסן להשכרה

כל בעל עסק שמנהל מלאי מחפש את הדרך הטובה ביותר לאחסן את הסחורה. מדובר באחת ההחלטות החשובות שיש לה משקל כבד בתהליכים רבים בניהול העסקי כמו הפצה או עלות תפעולית ושיכולה להבדיל בין עסק מצליח או מפסיד.

גם אתם תוהים איך לבחור מחסן לעסק באופן הטוב ביותר? כזה שיספק מענה פרקטי תוך הוזלת העלויות התפעוליות? ריכזנו מספר טיפים שיעשו לכם סדר ושכל.

מתי צריך להשכיר מחסן?

על פי חברת 'תיבת נח' שמתמחה בהשכרת מחסנים, מרבית העסקים שנזקקים לשירות עושים את זה מתוך 4 סיבות מרכזיות:

לוגיסטיקה ומשלוחים – בעולם שבו אחוז העסקאות שנעשות באינטרנט הולך ועולה מיום ליום, יש לעתים צורך בהשכרת מחסנים במיקומים גיאוגרפים שונים שיספקו כיסוי יעיל של אזורי השילוח.

מחסנים שנבנו כדי לאחסן סחורה – כדי לאחסן סחורה באופן בטוח שישמור עליה לאורך זמן, חשוב לעשות שימוש במחסנים שמיועדים לכך ומקיימים תנאים מתאימים.

הוזלת העלויות – עלויות אחסנה זולות יכולות להגדיל את אחוז הרווחיות שלכם בעשרות אחוזים אז מדוע לאחסן סחורה במחסן יקר בלב תל אביב כשאפשר לעשות את זה באזור תעשייה בחולון או פתח תקווה?

עסקים עצמאיים שעובדים מהבית – בעידן המסחר האלקטרוני, אתם לא חייבים להיות בעלי עסק פיזי ויש הרבה מאוד בעלי עסקים שמוכרים מוצרים באתרים כמו איביי ונעזרים במחסן כדי לאחסן את מלאי המוצרים.

כפי שבוודאי שמתם לב, אין דפוס קבוע למי שמשכיר מחסן והעניין משותף לבעלי עסקים רבים – החל מסוחרים עצמאיים שעובדים מהבית ומוכרים את מרכולתם באתרי אינטרנט ועד לחברות ענקית שמשכירות מחסנים לצרכים לוגיסטיים.

יחד עם זאת יש כמה עקרונות להשכרת מחסנים שכל מי שמעוניין בשירות צריך להיות מודע להן ולעקוב אחריהם.

עקרונות להשכרת מחסנים

התאימו את המחסן לסחורה

כל מי שמחפש מחסן צריך לחשוב על המקום הכי מתאים במחיר הכי זול. במילים אחרות, יש הרבה סוגים של מחסנים, החל מיחידות אחסנה קטנות ועד למחסנים גדולים מאוד. אם אתם עסק שמוכר רכיבי אלקטרוניקה, תוכלו להסתפק ביחידת אחסנה קטנה וזולה אך אם אתם משווקים מזרנים או מוצרי חשמל, אתם צריכים חלל ענק עם פתחי כניסה רחבים.

תנאים מתאימים לסוג הסחורה

יש מספר שיטות לאחסנת סחורה – החל משימוש במכולות, דרך מבני תעשייה ועד למבני בטון עם בקרת טמפרטורה. אם אתם מאחסנים מוצרי נייר כנראה שמה שיעניין אתכם הוא בעיקר המחיר בעוד שכדי לאחסן מוצרים רגישים יותר, על המחסן להיות מתאים לכך.

רישיונות

כל מחסן שמציע שירותי אחסון צריך לעבוד במסגרת רישיון עסק ואישורים מהעירייה ומכבי האש. עסק שאינו עובד תחת האישורים הללו יכול לסכן את הסחורה שלכם וליצור בעיות בירוקרטיות בהמשך.

אבטחה וביטוח

בדקו מהם תנאי האבטחה הנהוגים. האם יש מצלמות, שומר ומוקד אבטחה? מדובר בעקרונות שחייבים להתקיים.

זה בדיוק הזמן לדבר גם על עניין הביטוח. האם לסחורה שאתם מאחסנים יש כיסוי ביטוחי? אם כן מהם התנאים והאם צריך להגדיל אותו באופן פרטי? במקרים מסויימים אתם עשויים לגלות שהצעת מחיר זולה הופכת ליקרה רק בגלל שאתם מוביפים כסף עבור ביטוח סביר.

ניקיון ואחזקה

בדקו שבמחסנים מתבצעת עבודת אחזקה יזומה כמו ריסוס ושמדובר במקום נקי ומסודר.

השוואת מחירים

כל עסק צריך לחשוב על יעילות והוזלת העלויות בצורה המיטבית ובהשכרת מחסנים תגלו מהר מאוד שיכולים להיות הפרשי מחיר מהותיים בין ספק אחד לאחר ולא תמיד בצדק.

יש לכך הרבה סיבות כמו מיקום ותנאי שירות אך יש גם את מרכיב העומס. חברה שהמחסנים שלה בתפוסה מלאה יכולה לדרוש מחיר גבוה ביחס לחסרה עם מחסנים ריקים. מה עושים? משווים כמה הצעות ויכולים לחסוך הרבה מאוד כסף לאורך זמן.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים