טיפים להקמת משרד בבית

במה שונה עיצוב משרד ביתי יעיל מעיצוב משרד מסחרי? ואילו שיקולים צריך לקחת בחשבון לפני שבכלל מתחילים במשימה?

עבודה מהבית היא דבר מרגש כי היא מציעה הזדמנות לנוחות וליעילות אמתית. אבל אם תעצבו לעצמכם משרד סתמי מאוד שלא מופרד ביעילות מהסביבה הביתית, אתם עלולים לאבד מהפרודוקטיביות שלכם.

הנוחות היא גורם חיוני בכול משרד שהוא, וכסאות עבודה אמורים להיות ארגונומיים בכול מקום עבודה. אבל, כאשר המשרד הביתי הוא סתמי מדי זה עלול לפגוע באופן רציני ביכולת שלכם לבצע דברים.

לאור זאת, חשוב שתמצאו את הדרך שתאפשר לכם להפריד את עצמכם משאר ההתרחשויות בבית, ולהעביר לשאר בני הבית את התחושה שהמשרד שלכם הוא "מחוץ לתחום״. כך תוכלו למנוע חדירה של הרעשים ושל ההפרעות הביתיות הטבעיות – לתוך סביבת העבודה שלכם.

יצירת מרחב עבודה

מרחב העבודה הביתי צריך להיות מופרד פיזית מהמרחב הביתי. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא באמצעות עיצוב החלל עצמו.

לפני שאתם מתחילים שאלו את עצמכם:

  • מה בדיוק תעשו בחלל זה?
  • איזה סוג של עבודה אתם מבצעים?
  • האם לקוחות חיצוניים יבקרו במשרד הביתי?
  • האם עמיתים יגיעו לעבודה משותפת?
  • איזה סוג של ציוד נדרש לכם?
  • האם תקיימו שיחות ועידה?
  • באילו שעות תיעשה עיקר העבודה שלכם?

התשובות לשאלות הללו יסייעו לכם להתחיל ולפתח תוכנית להקמת המשרד הביתי.

הגדרת המרחב והזמן

השלב הבא הוא הגדרת מרחב העבודה שלכם. היכן תמקמו את המשרד שלכם? חלל זה לא חייב להיות גדול, אבל חשוב שיהיה נפרד מאזורי הבית האחרים.

הגדירו שעות עבודה קבועות במשרד הביתי.

  • זה יתרום לאיזון החיים שלכם
    • יסייע לכם להיות פרודוקטיביים יותר
    • ולארגן טוב יותר את היום שלכם

הבעיה הגדולה ביותר איתה מתמודדים העובדים מהבית, היא אובדן ההבחנה בין חיי העבודה לחיי הבית.

ציוד וריהוט הכרחיים

מהירות ויעילות, הן שתי תכונות קריטיות לעבודה מהבית. אבל קבלו את ההחלטות שלכם בזהירות. לא תמיד מכונת צילום צבעונית וגדולה היא הכרח אמתי. לכן, אל תרכשו ציוד שלא תשתמשו בו מדי יום ביומו.

רהיטים הכרחיים במשרד כוללים, בין השאר:

  • ארון ומגירות – מספקים לכם פתרונות אחסון חכמים. תוכלו למצוא פריטים כמו: ארון עם דלתות, כוורות ויחידת מגירות. בנוסף, יש ארונות משרדים עם דלתות או ללא, עם חלוקה פנימית נוחה לאחסון קלסרים ועוד. לדוגמה:
    • יחידת מגירות מתכת (לבן או שחור)
    • ארון אפוקסי בשילוב בטון
    • ארון לבן גבוה עם דלתות משולבות
    • כוורת בעיצוב אישי
  • כיסא עבודה אורתופדי שמתאים לישיבה ממושכת יאפשר לכם לבצע את עבודתכם ביעילות ולהימנע מכאבי גב. השוק מציע היום מגוון של כסאות עבודה ארגונומיים שעומדים בתקנים המחמירים עם מבנה מיוחד שמאפשרים לכם כיוונון מותאם אישי למבנה הגוף שלכם.
  • שולחן עבודה – עדיף לבחור בפריט מותאם אישית מבחינת העיצוב, המידות, החומרים, הסגנון, הצבע, הגימור וכמובן האיכות. שולחן, המעוצב על פי תכנון ארגונומי, יספק לכם נוחות מרבית. לדוגמה:
    • שולחן windows עם שלוחה
    • שולחן אפור windows glass
    • שולחן מלמין white slant

ציוד – אינטרנט ותקשורת

בדקו את האפשרות להתקין במשרד שלכם רכזת אלחוטית (wireless hub), כך שהמשרד הביתי יספק לכם את הגמישות המרבית לעבוד על המחשב הנייד מהשולחן, מהכיסא, בעמידה או בישיבה. אפשרות פשוטה זו תוכל לשפר:

  • את היכולת שלכם לפתרון בעיות
  • ואת יכולת החשיבה היצירתית שלכם

בנוסף, כדאי להתקין קו טלפון נפרד למשרד, כך ששום ילד או לקוח לא יתקלו בצלצול תפוס כשינסו להתקשר אליך למשרד או למישהו מבני הבית. וודאו שלטלפון שלכם יש יכולת לקבל הודעות, ליצור שיחות ועידה או לשוחח ברמקול.

  • וודאו שיש לכם צוות תמיכה שיטפל במחשב שלכם. כך, במקרה של בעיה תוכלו לקבל שירות ביתי מידי. חשוב לוודא שאפשר לסמוך על הציוד שהוא יד ימינכם בעבודתכם.
  • וודאו שאתם משקיעים בציוד האלקטרוני המהיר ביותר שקיים היום בשוק, כדי שלא תבזבזו את זמנכם בהמתנה עד שהסרטון יעלה, או עד שהאתר יופיע על גבי המסך שלכם.

בנוסף, אל תשכחו לבטח את הציוד הזה. פוליסת ביטוח תוכל לבטח את ציוד המשרד הביתי במקרים כמו: אובדן, גניבה או שריפה. כדאי מאוד שתעניקו לעצמכם את השקט הנפשי הזה.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים