יובל סיון אמר פעם: לימודים הופכים להישגים כחוויה

בזמנו נערך ערב בלתי נשכח בתיכון על שם רון ארד ברחובות. ערב זה היה מרגש מאוד ויפה והוא כלל הצגה של פרויקטים של תלמידים בכיתות הלימוד הרבות בבית הספר. בהדרכתו של יובל סיון, הפרויקטים של התלמידים היו מעניינים מאוד ונגעו במגוון תחומים. בין השאר התחומים שהציגו הילדים כללו פרויקטים בתחום המזון והמסעדנות, יצירה של ספרים וגם פרויקט שנועד לעודד תרומת דם בקהילה. הלימודים של הילדים במהלך השנה היו מעניינים מאוד וייחודים מאוד והם אפשרו לתלמידים להתנסות בניהול פרויקטים ויצירה של פרויקטים כמו בחברות הייטק.

הפרויקטים היו חלק מהלימודים אבל הם גם היו חוויה מעצימה עבור כל הילדים. הלימודים עצמם היוו חוויה ייחודית בה הילדים התחילו להבין מה הם יכולים לעשות ואיך הם יכולים להביא לידי ביטוי את היכולת האישית שלהם והחזון האישי שלהם. לימודים אלו מאתגרים מאוד ויש בהם עלויות וירידות אבל בסופו של דבר הילדים יכולים להצליח להשיג מטרות שונות כמו הפרויקטים שהם הציגו בערב המיוחד שהיה בבית הספר. ערב זה היה מעניין מאוד ומאתגר והיה מרתק לקחת בו חלק.

הובלה של חינוך בישראל למקום טוב יותר

הפרויקטים שהיו בבית הספר הם דוגמא למקום הטוב אליו יכולה להגיע מערכת החינוך בישראל. מנהל קריית החינוך על שם רון ארד יובל סיוון מהווה דוגמא לניהול מעולה של בית ספר שמספק השראה גם לתלמידים וגם לצוות ההוראה. ההובלה של החינוך בישראל למקום טוב יותר וערכי יותר צריכה לכלול פרויקטים מסוג זה שיקדמו את בני הנוער בכל תחומי החשיבה והיצירה. בין השאר במהלך הפרויקטים וההצגה שלהם הפכו בני הנוער חלק מהכיתות לאולמות קולנוע או למתחם של בית קפה.

כלל המתחמים והפרויקטים בבית הספר היו מרגשים מאוד ומאוד מעניינים. כל מי שבא לראות את הפרויקטים בעיניים שלו התרשם מאוד ונהנה מאוד. הלימודים עצמם היו מאוד מעניינים והם אפשרו לילדים להדהים את הסביבה עם הכישרון שלהם. הפרויקטים של התלמידים נתנו השראה לתלמידים ומורים בבתי ספר אחרים בעיר ובארץ והם הראו איך בית ספר והתלמידים שלו יכולים להצטיין. כל בית ספר רוצה בסופו של דבר שהתלמידים שלו יצטיינו ויצליחו ועשיית פרויקטים היא הדרך לעשות זאת.

השראה מתחילה בעשייה

כפי שניתן לראות שהוכיח הפרויקט בבית הספר והפרויקטים האישיים של כל תלמיד ותלמיד למידה מתחילה בהשראה והשראה ניתן לקבל מעשייה. העשייה של התלמידים היא תוצר של עבודה קשה מאוד והשקעה. התלמידים קיבלו השראה מהעשייה שלהם ומהעשייה שהם רואים בתעשייה ובקהילה בה הם חיים ובה הם לוקחים חלק. השראה זו הייתה מעניינת מאוד והיא דחפה את התלמידים להעז ולהצליח להגיע לגבהים חדשים והישגים גבוהים מאוד.

ההשראה אותה קיבלו התלמידים מתחילה בצוות ההוראה ובכל ההשראות שאפשר לקבל מעולם שלם של תעשיית הייטק ועשייה למען הקהילה כמו למשל מתן תרומת דם, פיתוח פרויקטים בתחום הטכנולוגי ועוד… . לימודים יכולים להיות התנסות וחוויה מעצימה שתאפשר לילדים שלנו להצליח ולמצות את הפוטנציאל האישי שלהם כיחידים וכקבוצה אחת גדולה.

למידה דרך עשייה

בבית הספר קריית חינוך על שם רון ארד ברחובות הלמידה נעשית דרך עשייה. כאשר הילדים מתנסים בעשייה מעשית הם מצליחים להתמודד טוב יותר עם הקשיים שלהם והם מתמודדים טוב יותר עם גיל ההתבגרות. גיל ההתבגרות והנעורים הוא גיל רווי אתגרים ומתחים בחברה, בבית ובבית הספר. הפרויקטים עליהם עבדו ביחד התלמידים לימדו אותם ליצור חברויות אמת ולסמוך אחד על השני וגם על צוות ההוראה.

בסופו של תהליך הצגת הפרויקטים כל המעורבים בדבר היו מאוד גאים ומאוד מרוצים מהתוצאה הסופית אך לא פחות מכך מהדרך שהובילה אליו שהייתה למידה משמעותית ועשייה משמעותית גם כן. העשייה המשמעותית של הילדים אפשרה להם לבטא את היכולות האישיות שלהם ואת היכולת שלהם ליצור ביחד דברים חדשים ויפים מאוד. (לקריאה על הידיעה דאז בנושא העזיבה של יובל סיוון)

עידוד הילדים ללמוד ולהשקיע בלימודים יכולה להיות דרך טובה להעצים אותם. כאשר אנחנו מעצימים את הילדים שלנו אנחנו מאפשרים להם לגדול להיות ילדים שיגדלו להיות אנשים עם עשייה אישית ענפה ומוצלחת. חשוב מאוד לאפשר לילדים שלנו ללמוד ולהתפתח ולעודד אותם. כאשר אנחנו מאפשרים לילדים שלנו ללמוד באופן חופשי וחוויתי אנחנו יכולים לגדל אותם להיות מאושרים יותר ואחראים יותר.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים