מדריך בסיסי: מה עושים לאחר פטירתו של אדם קרוב?

לאחר שאדם הולך לעולמו, על הקרובים לבצע צעדים בכדי להוביל אותו לקבורה בהקדם. מהם הצעדים הנדרשים? אנחנו כאן עם כל הפרטים.

אדם קרוב הלך לעולמו? אלו הצעדים החשובים אותם נדרש לבצע לפני תהליך הקבורה

כאשר אדם קרוב הולך לעולמו, הצער והיגון עלול להשתלט עלינו. אולם, חשוב לשמור על שליטה ולנקוט בצעדים בכדי להוביל אותו לקבורה, בתוך זמן קצר ככל האפשר. במידה ואדם נפטר בבית, נדרש לקבל תעודת פטירה מהרופא אשר קבע את המוות ובמידה ומדובר במוות בבית החולים נדרש לקבל תעודת פטירה אותה מגישים לחברת קדישא, האמונה על קבורה במדינת ישראל, במידה ומדובר בקבורה יהודית ע"פ ההלכה. חשוב לציין כי ע"פ הדת היהודית נדרש להוביל את האדם לקבורה בפרק זמן של 24 שעות, ובמידה ונדרש זמן נוסף בכדי לעדכן את בני המשפחה והחברים הגופה תעבור לקירור – בעלות כספית אותה תידרשו לשאת. נוסף לכך, לפני טקס הקבורה נדרש ליצור קשר עם קבלן מצבות מוביל, לצורך בחירה של מצבה, אפשר לראות דוגמה למצבות לטובת רעיונות לעיצוב מצבה אישית המשקפת את פועלו של הקרוב שלכם, כל זאת בכדי להביא אותו למנוחת עולמים בצורה מכובדת. 

בחירת מקום הקבורה 

לאחר בחירת המצבה, נדרש לתאם את מיקום הקבר. אם האדם רכש חלקת קבר, לא תידרשו לשאת כמובן בעלויות אולם במידה והוא אינו רכש ישנן מספר אופציות לקבורה, כאשר היום נהוג לבצע קבורה באמצעות קומות ולא על הקרקע, בשל מחסור בעתודות קרקע בבתי עלמין ברחבי הארץ. חברת קדישא היא זו שאחראית על שינוע הגופה לבית העלמין, אולם במידה ואתם בוחרים לקבור את האדם הקרוב בבית עלמין שאינו באזור מגוריו תידרשו לשאת בעלות כספית נוספת, הן כלפי חברת קדישא והן כלפי בית הקברות. בית הקברות טרומפלדור לדוגמא דורש כ 8,000 ₪ בעבור חלקת קבר, ולכן שימו לב לכך כי בחירת מיקום קבורתו נושאת בחובה עלויות נוספות מעבר לתשלום אותו משלם הביטוח הלאומי בעבור תהליך הקבורה. 

ניהול הלוויה

לאחר שהזמנתם מצבה, זה הזמן לעדכן את בני המשפחה והקרובים בדבר מותו. ניתן להזמין דרך בית דפוס מודעות אבל, ולתלות אותן במקום המגורים של אותו אדם. נוסף לכך, שלחו את המודעה גם ברשתות החברתיות וכן באמצעות רשת וואטס-אפ, בכדי להוביל לתפוצה רחבה ככל האפשר. שימו לב כי ניהול הלוויה יכול להתבצע הן באמצעות חברת קדישא באמצעות טקס דתי או באופן חילוני ופרטי. בכדי שתוכלו להוביל את האדם למנוחה אחרונה, בהתאם לדרישתו. את ניהול הטקס הדתי מבצעת חברת קדישא, באמצעות רב מטעמה. במידה ותרצו להוסיף דוברים, יש לעדכן זאת מראש. לאחר הלוויה, בדקו האם יש חובות לנפטר – וסגרו אותם בהקדם האפשרי.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים