מהי אנרגיה סולארית?

אנרגיה סולארית – אנרגיה אשר נוצרת ע"י השמש ומועברת בעזרת אור וחום למקור חשמל.
אנרגיה זו היא אחד המקורות הזמינים ביותר על כדור הארץ מהסיבה שזהו היא אנרגיה זמינה בשפע, ללא עלות ואינה שייכת לאף גוף או מדינה. 

איך משתמשים באנרגיה סולארית כיום? 

ישנם שתי דרכים לשימוש באנרגיה זו 

  1. מתקני קליטה סולאריים-  בשיטה זו מפזרים קולטנים אשר קולטים את קרני השמש ומפיקים מהם חום.
    לרוב נראה את הקולטנים הללו בגגות של בתים בכדי לחמם את המים של הדוד ואפילו נראה קולטנים אלו על יד בריכות אשר יש צורך לחמם בהן את המים

  2. הפקת חשמל- ישנם כאלו אשר משתמשים בקולטני השמש ובאנרגיה הסולארית בכדי להפיק חשמל. ישנם מפעלים אשר מתקינים על גגות המפעל ואו בשטח פתוח על יד המפעל קולטנים רבים בכדי להפיק כמות חשמל גדולה מאוד ובכך לחסוך כסף רב במקום לשלם לחברת החשמל.
    בנוסף לכך, ישנם אנשים אשר מתקינים את הקולטנים הללו בגגות בתיהם ויוצרים חשמל בעצמם ובכך גם הם אינם משלמים לחברת החשמל וחוסכים כסף רב. 

אז מה היתרונות וחסרונות של אנרגיה סולארית ? 

יתרונות:

  1. זיהום אוויר- אנרגיה סולארית אינה מזהמת את האוויר. אנרגיה זו איתה פולטת חומרים לאוויר אשר עלולים לפגוע בסביבה האקולוגית. הזיהום אוויר היחידי שקורה במהלך התהליך הוא התהליך של התקנת הלוחות הסולאריים והובלתם למקום הרכבתם. 
  2. זמינות- מצב של היום ישנה וביחוד בישראל ישנה שמש כל הזמן במהלך היום דבר הגורם לכך שאנרגיה זו מתמשכת במשך כל היום ואינה נגמרת באמצע היום. בנוסף לכך אין חשש כרגע שיום אחד נקום ולא תיהיה שמש כך שאנרגיה זו מבטיחה את עצמה 
  3. חישוב כלכלי- לאחר שנרכיב את הלוחות על גגות ביתנו נוכל לחסוך כסף רב כיוון שלא נצטרך לשלם לחברת החשמל על החשמל שהשתמשנו במהלך החודש. יתרה מזאת ישנם מקרים בהם חברת החשמל תשלם לנו אם נזרים אליהם חשמל. 
  4. שקט- תהליך יצירת החשמל בלוחות הסולאריים אינם עושים רעש כך שאין לנו שום חשש שהלוחות יפריעו לנו בהלך היום 

חסרונות:

  1. כלכלי- אומנם תהליך יצירת האנרגיה אינו דורש מאיתנו כסף או הוצאות כספיות אך תהליך ההרכבה הראשוני של הלוחות אכן צורך מאיתנו כסף רב 
  2. שטח פריסת הלוחות- הלוחות הסולאריים לרוב אינם קטנים ודורשים מקום רב אשר לכן אם חשבתם לשים את הלוחות על גג ביתכם והגג קטן תצטרכו לחשוב על מקום אחר כדי שהלוחות יספקו עבורכם את כמות החשמל המספקת.
  3. ייצור חשמל רק במשך היום- כיוון שהאנרגיה הסולארית מיוצרת על ידי השמש היא אינה יוצרת חשמל בלילה כיוון שאין שמש. לכן יש לקחת זאת בחשבון. בנוסף לכך יש לקחת בחשבון את האקלים המתחולל בחוץ ואת ההשפעה שלו על השמש.  

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים