מהי קרן פנסיה?

ייעוץ מס לעסקים קטנים

היא מעט מסתורית. אנחנו יודעים שהיא קיימת, שמענו את המושג הזה לא פעם אחת  אבל לא יודעים עליה כלום. הפנסיה שלנו.

ובכן, זה רק נשמע מסובך

קרן פנסיה זו למעשה תכנית ביטוח שתשמש אותנו בגיל הפנסיוני. זוהי תכנית המבטיחה לעובד ולעובד עצמאי קבלת תשלום חודשי למשך כל ימי חייו , כאשר יגיע לגיל  פרישה מהעבודה וכן במקרה של נכות, ופנסיה לשאירים במקרה של מות העובד. החברות בקרן פנסיה מבוססת על תשלומים חודשיים של העובד ומעבידו. קרן פנסיה היא סוג של קופת גמל

קרן פנסיה היא חיסכון לפנסיה; החוסך מפריש מדי חודש כספים (לצד הפרשות המעביד שלו ) ובהגיעו לגיל פרישה – 67 גל הגברים, ו- 64 גיל הנשים , החוסך מתחיל לנצל את החיסכון שנצבר לשימוש שוטף – ברוב המקרים זה יהיה באמצעות קצבה חודשית.

דבר פשוט אחד שיכול להסביר את השיטה כולה: קרן פנסיה, בסופו של דבר, היא מכשיר לחיסכון פנסיוני שנועד לשלם לנו החוסכים משכורת חודשית (פנסיה) שתחליף את הכנסה שיש לנו היום מעבודה. קרן הפנסיה נועדה להעניק ביטחון כלכלי לכל אדם המתפרנס מעבודתו, באמצעות הבטחת הכנסה שוטפת גם במצבים שבהם אינו מסוגל לעבוד. לצורך כך מפרישים עובד שכיר ומעבידו סכומי כסף לחיסכון בקרן פנסיה מדי חודש.

גם עובד עצמאי יכול להפריש לקרן פנסיה על מנת לזכות בביטוח פנסיוני.

החוק בישראל מחייב כל מעסיק להפריש לכל עובד מעל גיל 21 לגברים ומעל גיל 20 לנשים כספים, לרוב אחוז מסוים מתוך המשכורת המשולמת, לביטוח פנסיוני

אלו הם המצבים אותם מכסות ההפרשות לקרן פנסיה

זקנה

בדרך כלל, גיל הזכאות לפנסיית זקנה הוא גיל הפרישה   גיל הפרישה שהיה נהוג בישראל מראשיתה ועד שנת 2004 הוא 65 שנה לגברים ו-60 שנה לנשים.

מוות

במקרה של מות העובד או הפנסיונר משולמת פנסיית שאירים לשאיריו. בחלק מקרנות הפנסיה זהו מסלול אופציונלי, כלומר המבוטח יכול שלא לכלול אותו בתוכנית הפנסיה שלו, או להגדיר במדויק מי השאירים הנהנים.

נכות

ביטוח נכות (או בשמו האחר ביטוח מפני אובדן כושר עבודה)  מבטיח קצבה חודשית המשולמת במקרה של פגיעה ממושכת בכושר ההשתכרות של העובד, זה יכול להיות עקב מחלה, תאונה וכדומה.

גלו אחריות אישית

  • זכרו תמיד כי כספי הפיצויים הם כ-35% מכספי הפנסיה שלכם. קרוב לוודאי שתצטרכו להשתמש בהם לאחר גיל הפרישה, ולכן אל תמהרו לבזבז אותם רק אם באמת אין הרבה ברירות .
  • עצמאיים שימו לב: אתם אלה שאחראים על הפנסיה שלכם. לכן אתם צריכים להקפיד ולדאוג לחיסכון הפנסיוני שלכם, אף אחד לא יעשה זאת בשבילכם!
  • החיסכון הפנסיוני בקרן הפנסיה שלכם הוא העתיד שלכם. מדובר בכסף גדול וחיוני שאין אדם שלא זקוק לו בגיל הפרישה. אל תזניחו את הטיפול בו ועשו כל שביכולתכם לפעול נכון היום כדי שהעתיד שלכם יהיה בטוח יותר.

חשוב תמיד לעקוב ולבדוק האם מסלול ההשקעה בו אתם נמצאים מתאים לצרכים שלכם וגם לאותה התקופה, כך שאם נקלעתם למקרה ביטוחי כלשהו, סכום הקצבאות אכן יספקו אתכם. חשיבות הפנסיה והקצבה בעת פרישה היא שצריכה להיות איתות לכל אזרח, באופן שבו נהיה כולנו עם היד על הדופק בכל הקשור לחיסכון הפנסיוני שלנו בטרם יציאה לגמלאות ( גיל פנסיה).

זכרו תמיד – מטרתנו היא אחת : למקסם כמה שיותר את החיסכון הפנסיוני שלנו ובכך להגדיל את הקצבה הפנסיונית שלנו , ובאופן שיאפשר לנו שמירה על רמת החיים אליה הורגלנו בטרם נצא לפנסיה.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים