שפת גוף בימי הקורונה

שפת גוף היא ככל הנראה השפה העתיקה ביותר והאוניברסלית ביותר של האנושות, היא אף משותפת לחלק מבעלי החיים וחיות המחמד שלנו. הבעות הפנים הן סימנים לא מילוליים המהווים חלק גדול מדרכי התקשורת שלנו מיום לידתנו. חיוך, פחד, דאגה, בהלה, דמעות, כשכוש בזנב, עיניים בורקות, צחוק ועוד הם רק חלק מאותם סימנים שאנו יכולים לזהות ולהבין. סימנים אלה עוזרים לנו לקרוא את שפת הגוף ואת התחושות של האדם הנמצא מולנו גם אם אינו אומר אותן באופן מילולי. תינוקות וילדים מביעים את תחושותיהם באופן ברור, אך ככל שמתבגרים קשה יותר לזהות את שפת הגוף של אנשים, ולפעמים קיים ניגוד בין הנאמר ובין מה שאומרת שפת הגוף. 

זמן קורונה

השנה האחרונה שבה העולם מתמודד עם וירוס הקורונה שהצריך ריחוק חברתי, הביאה לשינוי באורחות החיים ובעולם העבודה. פגישות עבודה, טיפולים, ייעוצים, ישיבות ומפגשים חברתיים ומשפחתיים שינו את צורתם והפכו למפגשים מרחוק בדיגיטל. מקומות עבודה רבים החלו לפתח מערכת של עבודה מהבית, המפגשים נעשו דרך המחשב, ונוצר קושי להכיר את האדם היושב מולך בתוך המסך. הצורך "לקרוא" את הבעות הפנים הפך למשמעותי יותר לאור חוסר היכולת לפגוש את האדם פיזית ולראות את התנהלותו מקרוב. היכולת לקרוא את שפת הגוף של האדם מעבר למסך הפכה לחשובה ולהכרחית יותר מבעבר. 

לקרוא מעבר למילים

המשפט שאנשים אומרים כשהם "יכולים לקרוא אנשים", מסתמך על היכולת להביט על הבעות הפנים שלהם, על המסר שהם מעבירים בצורת העמידה, במבט העיניים, בתנועות הידיים ועוד. צורות אלה של שפת הגוף חושפות לפעמים את הרגשות האמיתיים, את הכוונות האמיתיות וגם את אלו שאותם מנסים להסתיר. בימים אלה, הבנת שפת הגוף יכולה לספר הרבה על האדם הנמצא מולנו, אם אנו יודעים לקרוא את אותם סימנים. שפת גוף היא תחום ידע שנחקר רבות לאורך שנים ברחבי העולם, בעיקר כיוון שיש דפוסים שחוזרים על עצמם בקרב בני אדם באשר הם. את היכולת הזו כדאי לרכוש, בעיקר היום, בלמידת קורס שפת גוף, וכך לקבל כלי חשוב לתקופה זו של מפגשי זום מרחוק וגם לימים שיבואו אחרי משבר הקורונה. 

לתפוס את הרגע

לרושם הראשוני כידוע אין הזדמנות שנייה, ולמה שניתן לראות ולגלות על האדם כבר בהתחלה יש חשיבות מכרעת. היכולת לדעת כיצד כל תנועה קלה משפיעה על דרך התפיסה של האדם היא כלי שיכול לשנות את ההתנהלות בחיים ובעולם העבודה. היכולת הזו יכולה לשרת אתכם כשאתם מעוניינים לשדר מסר מסוים, לכוון את שפת הגוף באופן נכון, להתנהל בראיונות עבודה ועוד. האופן שבו אתם נראים בפגישות עבודה ובישיבות יכול להיות יתרון משמעותי אם יודעים את השפה הבלתי מילולית, ואם יודעים להעביר מסר באופן נכון באמצעות שפת גוף מתאימה. 

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים